obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
7170 als repeater en acces point
Peter Teeuwen
Wie kan me helpen met het volgende? Het heeft ooit gewerkt dus de constructie moet mogelijk zijn:
7390 hoofmodem en router
7170 acces point en repeater
7390 en 7170 verbonden met kabel
aan 7170 oude Win XP PC (met printer) verbonden met kabel

Het probleem is dat ik de oude PC niet kan benaderen vanaf mijn laptop, en dus ook de printer niet.

Enige dagen geleden werkte het nog, maar nu dus niet meer. Wat de oorzaak daarvan is weet ik uiteraard niet, en dat doet er ook niet toe eigenlijk. Ik weet dat het kan werken. Ik weet alleen niet meer hoe ik het moet instellen.
Wie kan me helpen?
met dank!
Peter Teeuwen
 
Access
Kijk even naar dit onderwerp en dan met name post #8, Draytek 2130 N router achter router probleem
Op dat forum heet ik Zippo.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Peter Teeuwen
Ik heb het idee dat het probleem zit in het volgende:
Mijn XP PC krijgt geen IP-adres van de 7390, de DHCP van de 7170 staat uit. Als ik de optie "äutomatisch IP-adres" gebruik van mijn LAN-kaart (een Atheros) dan genereert hij een nummer 169.254 nog wat. Ik heb ook een vast IP-adres geprobeerd, maar dat pikt ie ook niet.
Is de netwerkkaart dan kapot soms? en waar zit dat ding? Vroeger kon je ze zo eruit trekken, maar dat zie ik niet in die PC.
 
GladiusMaximus
Gooi in Apparaatbeheer de netwerkkaart er eens helemaal uit.
Daarna de PC opnieuw opstarten.
 
Access
169.254 is een standaard ip adres dat verschijnt als toewijzing door dhcp inderdaad niet lukt.

Check of de 7390 automatisch ip adressen uitgeeft, dus dhcp aan.
Check of de xp pc op automatisch verkrijgen van ip adres staat, dus dhcp aan.
Zorg dat de xp pc rechtstreeks met een lan kabel is aangesloten op de 7390.

Staat alles goed en krijg je geen ip (anders dan uit het 169.254 bereik) dan kan je netwerk kaart kapot zijn of is de netwerkconfiguratie van je pc niet goed.

Probeer eerst deze tips om je netwerk te herstellen: Twee tips om je LAN netwerk te herstellen.

Moderne pc's hebben vaak een op het moederbord geïntegreerde netwerkkaart. Mocht die idd kapot zijn dan kun je hem in de bios uitschakelen en een apart netwerkkaartje in je pc drukken.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Peter Teeuwen
Ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat het een firewallfunctie is in de 7170 die de boosdoener is.
Ik heb namelijk een aantal testen gedaan:
1. test netwerkkabel: deze rechtstreeks aan 7390 en laptop gedaan Wifi uit, werkte, conclusie kabel is goed
2. test XP PC: ook deze heb ik rechtstreeks aan 7390 gekoppeld, werkte ook
3. kabel tussen laptop en 7170, wifi, werkte niet.

conclusie: 7170 houdt de automatische toewijzing van de 7390 tegen. Het lijkt er dus op dat er een soort firewall actief is in de 7170.
PT
 
Access
Die 7170 moet je als switch gebruiken. Zie de link in post 2.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Peter Teeuwen

Quote

Access schreef:

Die 7170 moet je als switch gebruiken. Zie de link in post 2.


Dat heb ik dus gedaan, maar het werkt niet....
 
Access
Ook het router ip adres van de 7170 aangepast zodat die in dezelfde range zit als de 7390?

B.v. de 7390 heeft als router ip 192.168.0.1 je router 7170 krijgt dan ip 192.168.0.2 en zet van de 7170 de dhcp uit.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
GladiusMaximus
Heb je de kabel tussen 7390 en 7170 bij de 7170 soms in LAN 1.
Probeer het eens in LAN 2,3 of 4.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '7170 als repeater en acces point', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Tips voor Fritzbox 7590 en en de Repeater 2400 Fritzbox : 2 07 okt 2021
Fritz Wlan Repeater 3000 kanaal WiFi : 7 16 sep 2021
FRITZ!Repeater 310 op de camping Algemeen : 3 13 mrt 2021
wifi devices kiezen 'verkeerde' access point Fritzbox : 2 25 okt 2020
Advertentie