obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
gateway voor opentherm aansluiten Fritzbox 7390
Freek
De gateway van Intergas Incomfort LAN2RF zou volgens de handleiding zonder problemen op een van de 5 (bekabelde) poorten aangesloten moeten kunnen worden.
Als ik de kabel in de poort toe en de stroom aansluit is er geen reactie van de router.
Er zit geen WPS op de gateway.
Ik zie hem ook niet in de Router bij "Permit Acces" om hem anders handmatig te configureren.

Wat nu???
 
Access
Weet je het ip adres van de Intergas Incomfort LAN2RF?
Zet dit ip adres in de DMZ, dan zijn alle poorten open voor de Intergas Incomfort LAN2RF.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Freek
Nee ik kan niet zien welk ip adres hij heeft, de router reageert niet wanneer ik hem op een LAN bekabelde poort zet.
Volgens installateur zijn Xs4all en Intergas in overleg, het blijkt dat de Fritzbox router 7390 problemen heeft met deze gateway...
 
Access
Tja ik heb er geen oplossing voor.
Als je van testen en experimenteren houdt kun je dit eens proberen als je nog een oude router hebt liggen.

Ga vanaf de fritzbox met een lan kabel van fritzbox LAN naar de WAN van je router. Sluit de Intergas Incomfort LAN2RF aan op 1 van de lan poorten van je extra router.

Werkt dat niet, probeer dan eens ipv de WAN poort een LAN poort van de extra router. Je Intergas Incomfort LAN2RF zit ook nog steeds op de lan poort van je extra router.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Freek
Ik heb geen oude router meer liggen dus dat kan ik zo niet proberen, wacht maar eerst op Intergas en xs4all.
Bedankt voor je reactie..!!
 
Marijke de Boer
Hallo, het is inmiddels een jaar later sinds het berichtje over problemen met het aansluiten van de lan2rf gateway van honeywell thermostaat op de fritzbox 7360.

Ik heb een nieuwe CV ketel nodig en zit te denken aan de honeywell Honeywell Round Modulation T87M1003 thermostaat die via de lan2rf gateway met de fritzbox kan worden verbonden. Ik heb ook een 7360 fritzbox.

Werkt dit nu wel of niet?

Heeft iemand dit zo aangesloten? Welke slimme thermostaat werkt wel met de fritzbox?

Ik hoor het graag,
Marijke
 
Freek
Dag Marijke,

We zijn bijna een jaar verder, in de zomer niets gemerkt, nu had ik weer geen verbinding. Vanmorgen is de zowel de regelunit van de ketel als de gateway vervangen en nu werkt het...!!
Je moet er wel goed opletten dat hij in poort 4 van de Fritzbox moet, anders krijg je geen verbinding...
Nu zal het verder wel goed werken.....
groeten Freek
 
Marijke de Boer
Hi Freek, dank je wel voor de info Smile - ik ga nog wat meer vergelijken (thermostaten en CVs). Fijn om te weten dat dit toch werkt!

groetjes,
Marijke
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'gateway voor opentherm aansluiten Fritzbox 7390', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritzbox 7583 Fritzbox : 558 12 aug 2022
Ringtone voor Fon Fritzbox : 5 25 jul 2022
rekening voor gratis datasim Klacht over XS4ALL : 5 10 jul 2022
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Advertentie