obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Synology NAS herkent FB7490 niet meer als upnp router
mario2xs4all
Vanaf het glasvezel modem heb ik een FB7490 als bridge geconfigureerd in mijn netwerk.
In mijn netwerk heb ik een Synology NAS met een statisch IP adres die rechtstreeks op de FB7490 is aangesloten.
Voor de laatste update van de FB7490 had ik de instellingen van de NAS automatisch laten instellen in de router instellingen.
De FB7490 werd toen gewoon gevonden als UPnp router, maar na de update niet meer.
Pas enige tijd na de update kwam ik er achter dat er iets mis was met de verbinding, omdat ik geen VPN verbinding meer kon maken naar de NAS.
Eerste controle levert op dat bij het testen van de verbinding naar services, zoals VPN, niet meer succesvol konden worden getest.
Controleren van de instellingen levert dan op dat Synology NAS de FB7490 niet (meer) als UPnp router (her)kent, daarmee kan ik de router dan ook niet meer automatisch laten configureren vanuit de Synology NAS.
Is er geen andere optie meer dan portforwarding handmatig in te stellen?
Aanname is vaak een oorzaak van veel ellende
 
mario2xs4all
Het probleem heb ik ook voorgelegd bij AVM, fabrikant van de FritzBox.
Door wijzigingen in de firmware, kon de Synology NAS geen UPnp router vinden.

De oplossing is:
Voer een downgrade uit van de firmware.

Eerst heb ik een backup gemaakt van alle instellingen, zoals portforwarders, aangesloten telefoon, gebruikers, etc.
Daarna heb ik de link gebruikt die ik van AVM kreeg, waarmee ik de downgrade kon uitvoeren.
De software vind je "hier".

Klik "hier" voor de handleiding
Aanname is vaak een oorzaak van veel ellende
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Synology NAS herkent FB7490 niet meer als upnp router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FB7581 Parental control werkt niet naar behoren Instelling problemen : 12 29 sep 2021
Gast profiel niet toegewezen? Fritzbox : 5 07 mrt 2021
Terugkijken niet beschikbaar TV Problemen : 3 28 jan 2021
Mesh lukt niet Fritzbox : 9 20 nov 2020
Arris 2952 luistert (luisterde) niet Algemeen : 7 22 okt 2020
Advertentie