obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Mesh lukt niet
wkossen
Hoi

Ik heb geprobeerd mesh aan de praat te krijgen met een extra fritzbox router (4040), maar het gaat niet zoals ik wil.

Ik wil dat op meer plekken in huis hetzelfde wifi ssid als netwerk beschikbaar komt, ergo, als je naar boven loopt kun je door zonder op een ander netwerk te connecten.

Maar toen ik de 4040 vertelde dat hij mee mocht doen aan de mesh deed ie dat wel, maar het ssid bleef Fritzbox 4040 DK o.i.d. En dus moet ik nog steeds boven mijn wifi aanpassen op de telefoon.
en ik kan vervolgens niet meer bij de 4040 interface komen om het aan te passen. ergo, de vraag is dan, hoe factory reset ik een fritzbox 4040 router... resetknopje is er niet, en de interface kan ik niet meer in.

Ik heb blijkbaar iets verkeerd gedaan met het maken van de mesh, dus ook dat wil ik oplossen, maar dan moet ik denk ik eerst de fritzbox router weer kunnen benaderen.

De modem is een fritzbox 7583 overigens.

wie weet hoe ik dit allemaal aan de praat ga krijgen?

alvast bedankt
Willem
 
Gondelier
Om in de interface van de 4040 te komen sluit je deze via lan2 met utp rechtstreeks aan je computer. Ga met de browser naar http://169.254.1.1 dan kom je weer in de interface.
Thumbs Up
Gewijzigd door Gondelier op 12 november 2020, 11:58
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
wkossen
helaas krijg ik dan helemaal geen ip adres. wel een 169 adres, maar ik weet niet of de fritzbox er ook zo een heeft, en welke het dan is.... werkt dus helaas niet... Sad
 
Gondelier
Via 169 moet je er in komen !! Kijk hier eens bij optie 6.

https://nl.avm.de/service/fritzbox/f...n-geopend/

Thumbs Up
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
wkossen
Dank. dat was de manier om er weer in te komen en de mesh uit te zetten. Vervolgvraag is hoe ik nu een mesh maak waarin ik zowel boven als beneden dezelfde ssid heb, ook al gebruik ik een andere fritzbox...
 
Gondelier
Zet de 4040 eerst terug in de fabrieksinstelling.

Daarna druk op de verbindingsknop van de Mesh Repeater (4040 = WPS) en houd de knop ingedrukt tot de "WLAN"-led begint te knipperen. Mogelijk gaan er ook nog andere leds knipperen.

Binnen 2 minuten:
Druk op de verbindingsknop van de Mesh Master (7583 = WPS) en houd de knop ingedrukt tot de bevestigingsled oplicht. Mogelijk lichten er ook andere leds op.

Als alles uit geknipperd is .............
Klaar is Kees.
Thumbs Up
Gewijzigd door Gondelier op 12 november 2020, 16:24
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
wkossen
ok, dat werkt niet Sad

factory reset, hele knoppen gebeuren, niets. een hoop ledjes-geknipper, dat wel, en na enige tijd. niets...

uiteindelijk maar de lange procedure geprobeerd zoals beschreven hier:https://nl.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-4040/knowledge-base/publication/show/3354_FRITZ-Box-als-Mesh-Repeater-configureren/

werkt ook niet.

de 4040 denkt dat ie in een mesh zit, maar de fritzbox ziet geen mesh. en het ssid blijft de 4040 naam, en niet de algemene wifi naam.

Wat is er in godsnaam mis met dit apparaat? of met mij, of mijn settings..... ben er nu al uren mee bezig en er zo klaar mee.

ik had de vraag ook aan xs4all gesteld, maar die verwijzen me doodleuk naar avm... fijn zo...
 
wkossen
En dan probeer je het noges...

En nu lijkt het te werken...

So far, so good...
 
wkossen
enige probleem is, 's ochtends kom ik het wifi niet meer op

wat blijkt, doordat de boxen met wifi de mesh maken, is de wifi band vol. heel vol (zie bijlage). dan toch maar de kabel geregeld, en boem. werkt. leerpunt: maak geen mesh zonder kabels, tenzij je mooie grafiekjes wilt :/

dit was meer gedoe dan ik hoopte, maar ik denk dat ik nu weet hoe het te regelen. de volgende stap, ook zo'n 4040 op zolder. zou nu moeten gaan lukken (dit weekend), zo niet, dan ben ik hier weer terug Wink

Dank voor de tips en hulp

Groet
Willem
wkossen voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Mesh lukt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FB7581 Parental control werkt niet naar behoren Instelling problemen : 12 29 sep 2021
Gast profiel niet toegewezen? Fritzbox : 5 07 mrt 2021
Terugkijken niet beschikbaar TV Problemen : 3 28 jan 2021
Arris 2952 luistert (luisterde) niet Algemeen : 7 22 okt 2020
NAS niet bereikbaar Algemeen : 3 30 sep 2020
Advertentie