obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
Fritzbox 7369 achter Ubeemodem van Ziggo PROBLEMEN!!!
gerrijs
Wij hebben internet via Ziggo. Zij hebben een Ubee modem geleverd.
Telefonie hebben wij echter via XS4all - VOIP. Dit gaat via een door hun geleverde FritzBox.
Sinds januari 2014 hebben wij deze situatie. En tot voor kort functioneerde dit goed.
Sinds enige tijd merkte ik dat telefoontjes niet doorkwamen. Dat wil zeggen, de telefoon ging niet over maar gaf wel aan dat er iemand gebeld had. Daarnaast, ik kon niet langer bellen of gebeld worden dan 15 minuten.
XS4all leverde een nieuwe Fritzbox, dit keer een 7369.

Een monteur van Gideon heeft de boel vorige week geïnstalleerd en op dat moment functioneerde alles perfect.
Maar na het weekend was alles compleet in de war. Zelfde euvel - de 15 minuten limit - en af en toe geen internet.
Na vele telefoontjes naar XS4all en Ziggo waarbij beide naar de andere wees als schuldige, meldde een techneut van XS4all dat de modem van Ziggo op de Bridgemode hoort te staan.
De FritzBox zou anders in conflict komen met de modem van Ziggo.

Ik heb vorige week dinsdag Ziggo opdracht gegeven de Ubee modem in Bridgemode te zetten. Vorige week woensdag zou dat uitgevoerd worden.
En.... vorige week woensdag vanaf 13.00 uur had ik geen internet en geen telefoon.

Ik heb XS4all via mijn mobiel gebeld en men zou donderdag een monteur langs sturen. Hij is om 9.30 uur gekomen. En om 13.00 uur boos weggegaan. Niks werkte, alles was volgens hem goed ingesteld, oude FritzBox er weer opgezet, nog slechter resultaat, zijn eigen testmodem gaf ook slecht resultaat, de nieuwe modem er weer ingezet en we hadden telefoon en internet maar alles zeeeeer magertjes.

De download van Ziggo 200 Mbps zat met mijn bedraadde computer op 14 Mbps. Upload van 40Mbps zit nu op 13 Mbps.
Daarbij, als ik met iemand telefoneerde en doe wat op de computer, mail binnenhalen, downloaden wat maar ook, dan werd spraak weggedrukt.

AVM, de leverancier van FritzBox , zei tegen mij dat de 7369 de snelheid van Ziggo niet aan kan en dat dat het probleem is.
Op internet lees ik dat FritzBox zowiezo slecht is. Onstabiel, slechte WiFi, gevoelig...
Tja, wat nu....

Gistermiddag heb ik een monteur van Ziggo op bezoek gehad. De man heeft diverse standaard dingen doorgelopen en na anderhalf uur (wat lang is voor Ziggo) de Ubee modem terug gezet in zijn router modus.
Internet weer op de Ubee aangesloten en op LAN1 de Fritzbox.
Zowaar had ik gewoon telefonie.
Maar vanmorgen.... de telefoon ging over, ik pak op, en geen gehoor. Ik heb de persoon maar terug gebeld met de mobiel, want ik kon ook niet uitbellen.

Iemand die weet wat hier aan de hand is?
Staat er iets verkeerd wat de monteur van Gideon niet weet/over het hoofd heeft gezien?
Nummers zijn geactiveerd, DECT is aangemeld...

Zeg het maar. Ik heb geen idee. Word er wel heel gefrustreerd van. Boos allang niet meer.

Alvast bedankt!
Groeten.
Gewijzigd door gerrijs op 13 juli 2016, 10:40
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox 7369 achter Ubeemodem van Ziggo PROBLEMEN!!!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritzbox 7583 Fritzbox : 558 12 aug 2022
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN Usenet : 12 05 mei 2022
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Problemen met Internet TV TV Problemen : 3 19 dec 2021
Advertentie