Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
FRITZ!Box 7581 problemen
|
|
tubejack |
Geplaatst op 23 April 2017, 13:10
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet,TV & Bellen » AVM Fritzbox Berichten: 1639 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Quote japio schreef: De snelheidsverhoging in combinatie met prijsverhoging voelt mij wel een beetje aan als het verkapt naar een hoger abo tillen. Hier voelt dat niet zo. We hadden hiervoor Smart. 41Mb is met pair bonding het maximaal mogelijk in ons postcode gebied. Betaal nu met Compact €8,50 minder t.o.v. het nieuwe Smart abonnement. Snelheid 40,17 down 4.31 up ping 30ms Ook het WiFi van deze Fritz 7369 is heel behoorlijk, een verdieping hoger dwars door beton haal ik nog 78Mb. Verder werkt DECT eco door het hele huis over alle 2 de verdiepingen en de TV als een zonnetje. Dik tevreden dus |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 23 April 2017, 13:13
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet,TV & Bellen » AVM Fritzbox Berichten: 1639 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Quote Daan schreef: Ik gebruik mijn hoofdcomputer (Mac mini 2012) altijd bedraad. Overdag stream ik 3FM altijd naar een Sonos speaker via AirPlay. Dit gaat redelijk goed, maar zeker niet foutloos. Enkele keren per dag heb ik wel even een kleine kortdurende stilte. Wegens verbouw werkzaamheden de Mac mini nu draadloos in gebruik. Signaal is op die plek prima, dicht bij de router. Eerst via 2,4 GHz, maar dan heb ik echt wel 10 keer per uur een seconde stilte. Nu ben ik het aan het proberen via 5GHz, en dat gaat tot mijn verrassing al een paar uur goed, zonder hinderlijke onderbrekingen. Als je in de stad woont is dat logisch Daan. Hier zijn zoveel WiFi stations die houden elkaar allemaal een beetje op. Op 5Ghz heb je daar veel minder last van. Verder werken de meeste internet radio stations met Icecast, dat heeft ook een maximaal aantal connecties. |
|
|
Daan |
Geplaatst op 23 April 2017, 13:47
|
Activiteit » Deventer » Internet,TV & Bellen Berichten: 29 Lid sinds: 24 Feb 2017 |
Dat klopt Tubejack, ik had echter in mijn vorige huis hier geen last van, en daar was het drukker in de lucht dan hier. Jarenlang heb ik het gebruikt zonder problemen, maar sinds ik hier woon en een abbo. heb van Xs4all i.c.m. dit 7581 modem heb ik veel problemen, daarvoor nooit. Ik had trouwens op mijn vorige adres ook een glasabbo., van Concepts ICT, wat later is opgegaan in Telfort. Op het glasvezelkastje had ik rechtstreeks een Asus AC66U router die draaide op Asus-WRT, echt een perfecte router. |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 23 April 2017, 14:57
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet,TV & Bellen » AVM Fritzbox Berichten: 1639 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Quote Daan schreef: Dat klopt Tubejack, ik had echter in mijn vorige huis hier geen last van, en daar was het drukker in de lucht dan hier. Jarenlang heb ik het gebruikt zonder problemen, maar sinds ik hier woon en een abbo. heb van Xs4all i.c.m. dit 7581 modem heb ik veel problemen, daarvoor nooit. Ik had trouwens op mijn vorige adres ook een glasabbo., van Concepts ICT, wat later is opgegaan in Telfort. Op het glasvezelkastje had ik rechtstreeks een Asus AC66U router die draaide op Asus-WRT, echt een perfecte router. WiFi met de 7581 heeft hier ook nooit helemaal lekker gewerkt. Er zijn wel wat trucjes als je dit topic doorleest zoals vastzetten op een vast kanaal. Al dan niet 5Ghz of 2,4Ghz en dan meestal 1 van de 2 uit. Uiteindelijk heb ik het WiFi pas goed gekregen, door het WiFi van de 7581 helemaal uit te zetten en een 1750E repeater als acces point bekabeld aan te sluiten. (met de laatste beta software) werkt dat heel goed. Maar goed, ik werd een beetje moe van alle issue's met de 7581 en draai nu weer met een 7369. Dat werkt tenminste. Ook het WiFi van het modem zelf doet het heel aardig, maar ik gebruik de 1750E voor de paar WiFi dingetjes. |
|
|
mari |
Geplaatst op 23 April 2017, 15:50
|
Activiteit Berichten: 46 Lid sinds: 07 Sep 2010 |
Zo heerlijk was het weer, zit je iets belangrijks te doen valt vandaag weer even vrolijk 2x alles weg, niks verbinding. Wat een k.t modem, en die achterlijke xs4all maar zeggen we hebben geen betere dan 7581. Nee ???? Alle eerdere versies zijn beter !!!! Wat is het toch een frut aanbieder aan het worden. Als dit zo door blijft gaan zullen onze wegen zich gaan scheiden. Heb geen zin in dat gedoe met xs4all. Hoe goed ze ook waren, des te belachelijker is de helpdesk nu. |
|
|
BernardW |
Geplaatst op 24 April 2017, 08:00
|
Activiteit » Voorschoten » 2252TV » Internet & Bellen Berichten: 32 Lid sinds: 19 Dec 2016 |
Na laatste firmware update heb ik geen problemen meer met de 7581, ik ben dus tevreden (ook al mijn Fritz dect toestellen werken weer goed) |
|
|
Marcel |
Geplaatst op 24 April 2017, 08:29
|
Activiteit Berichten: 274 Lid sinds: 23 Mar 2017 |
Quote BernardW schreef: Na laatste firmware update heb ik geen problemen meer met de 7581, ik ben dus tevreden (ook al mijn Fritz dect toestellen werken weer goed) Is 6.83 dan al vrijgeven voor de 7581? Je hebt dan echt gelukt want de waslijst van problemen is nog nooit zolang geweest als bij de 7581. |
|
|
Daan |
Geplaatst op 24 April 2017, 12:17
|
Activiteit » Deventer » Internet,TV & Bellen Berichten: 29 Lid sinds: 24 Feb 2017 |
Nu ik weer met draadloos internet werk op mijn computer (5GHz), worden de problemen (herstarts) weer erger. Meerdere keren per dag een restart. Ben nu sinds februari dit jaar lid van XS4all, een grote nachtmerrie begint het te worden zo langzamerhand. Krijg er echt schoon genoeg van zo! Net weer een boze mail gestuurd naar XS4all (niet dat het iets helpt) en dan krijg je weer zo'n lachwekkende autoreply terug, waarin doodleuk staat: "Wij doen ons best om binnen 5 werkdagen op uw bericht te reageren" Is dat normaal voor een provider die zich beste provider met beste service noemt? Ik weet dat dit het maximaal aantal dagen aangeeft, maar het duurt sowieso altijd 2 of 3 dagen voor ik een 1e reactie heb gehad op mijn andere klachten-mails. Op het moment dat een eerste reactie is gegeven, gaan de volgende mails over diezelfde klacht wel veel sneller. Gewijzigd door Daan op 24 April 2017, 12:37 |
|
|
japio |
Geplaatst op 24 April 2017, 12:43
|
Activiteit » 8891 » Internet,TV & » Fritzsie » 7581 Berichten: 22 Lid sinds: 15 Feb 2017 |
Quote tubejack schreef: Quote japio schreef: De snelheidsverhoging in combinatie met prijsverhoging voelt mij wel een beetje aan als het verkapt naar een hoger abo tillen. Hier voelt dat niet zo. We hadden hiervoor Smart. 41Mb is met pair bonding het maximaal mogelijk in ons postcode gebied. Betaal nu met Compact €8,50 minder t.o.v. het nieuwe Smart abonnement. Als je het zo bekijkt heb je zeker een punt |
|
|
loekf |
Geplaatst op 24 April 2017, 12:49
|
Activiteit » Nijmegen » 6541AJ » Internet & Bellen » Fritz!Box 7581 Berichten: 264 Lid sinds: 17 Feb 2017 |
Quote Daan schreef: Nu ik weer met draadloos internet werk op mijn computer (5GHz), worden de problemen (herstarts) weer erger. Meerdere keren per dag een restart. Ben nu sinds februari dit jaar lid van XS4all, een grote nachtmerrie begint het te worden zo langzamerhand. Krijg er echt schoon genoeg van zo! Net weer een boze mail gestuurd naar XS4all (niet dat het iets helpt) en dan krijg je weer zo'n lachwekkende autoreply terug, waarin doodleuk staat: "Wij doen ons best om binnen 5 werkdagen op uw bericht te reageren" Is dat normaal voor een provider die zich beste provider met beste service noemt? Ik weet dat dit het maximaal aantal dagen aangeeft, maar het duurt sowieso altijd 2 of 3 dagen voor ik een 1e reactie heb gehad op mijn andere klachten-mails. Op het moment dat een eerste reactie is gegeven, gaan de volgende mails over diezelfde klacht wel veel sneller. Ik kan je nu al het antwoord van XS4ALL geven: "Het spijt ons dat u zo veel problemen met uw modem hebt. Veel problemen zijn met de 6.80 firmware opgelost. Een kleine (!!!) groep klanten ondervindt nog issues. Deze problemen zijn bekend en we zijn bezig met AVM om de problemen op te lossen. Dit wordt in een toekomstige firmware opgelost. We kunnen u echter nog geen datum geven". Enige wat ze doen: - Gidion op je af sturen als soort klanten bevrediging. Zijn gevallen bekend van monteurs die uit armoede maar een FRITZ!Box uit de eigen grijp voorraad pakken om een verbinding te krijgen. - Modem naar factory settings en opnieuw in stellen. - Nieuwe 7581 sturen - Beloven dat die FW binnen 2-3 dagen tot een week er aan zit te komen. In willkeurige volgorde. Dit heet ook wel "pappen en nathouden".... FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Fritz 7580 wandhouder | Algemeen | : 2 | 22 Jun 2024 |
Fritz!OS 7 | Fritzbox | : 731 | 04 Sep 2023 |
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? | Fritzbox | : 2 | 15 Mar 2023 |
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect | Domotica | : 3 | 04 Dec 2022 |
Fritz Wireless Repeater 1750E | WiFi | : 7 | 07 Sep 2022 |
Advertentie