obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie van de Fritz!Box en de SpeedTouch 780.
 Onderwerp afdrukken
port forwarding fritz 7581 werkt na een maand niet meer
focus
Goedendag,

we hadden op de fritzbox 7581 2 poorten opengezet de 8000 en 554 naar de 192.168.178.41 tbv een recorder.

Spontaan functioneert deze portforwarding sinds het weekend niet meer.

De forwarding stond nog in de router deze verwijderd en opnieuw erin gezet.

Alleen blijft de poort dicht.

Via het lan netwerk is de recorder te benaderen.

Heeft iemand hiervoor een oorzaak / oplossing?

Mvg
Focus
 
Dect
Ik heb dit probleem ook, na veerien dagen werkte de portfortwarding niet meer. Bleek dat de instelling spontaan verdwenen was ... Opnieuw gestart (stroom eraf , stroom er weer op, portfortwarding opnieuw ingesteld , werkt weer. Maar voor hoe lang?..
Ga de helpdesk maar weer eens bellen ....
 
bertB

Quote

Dect schreef:

Ik heb dit probleem ook, na veerien dagen werkte de portfortwarding niet meer. Bleek dat de instelling spontaan verdwenen was ... Opnieuw gestart (stroom eraf , stroom er weer op, portfortwarding opnieuw ingesteld , werkt weer. Maar voor hoe lang?..
Ga de helpdesk maar weer eens bellen ....


Ik zag port forwarding staan...
Heb boven een WEB-servertje staan en heb ontdekt dat zodra die aanstaat de verbindingen die via de LAN poorten lopen soms slecht worden. Heb XS4all TV, die geeft dan blauwe meldingen over ander kanaal kiezen en terugschakelen, kan soms opgenomen programma's niet bekijken enz. een PC via de LAN aansluiting reageert heeeel traag., Echter, alles via WIFI loopt door. Haal de ethernet kabel van die PC los, even wachten en wifi pikt het op en alles loopt, behalve de TV dan. Die gaat pas goed als de PC die WEB server doet wordt uitgezet. Dit alles met 06.83 code. Het gekke is, dit is soms. Dit is dus niet altijd. Soms loopt alles als een trein. Verbindingen naar de centrale lijken OK. Heb dus eigenlijk geen idee. Al een paar keer met XS4all gepraat, er is eea vervangen (de TV ontvanger) maar dit gaat niet over. Lijkt op wachten op nieuwe code?? Geen ideee..
 
PeterBremer
Precies hetzelfde probleem met FW 6.85 meer dan een half jaar later dan eerdere . Ook een verbinding met de 7360 (ingesteld als client) m.n. voor DECT verdwijnt.
Eerst werkt het prima, maar na een paar uurtjes is alles weg.

Dat naast dus het probleem met DECT, zowel de 230 V schakelaars (FRITZ!DECT 200) als de FRITZ!FON telefoons.

En dat is dus al ruim een jaar zo.
En als je AVM mailt dan doen ze net alsof ze de problemen niet kennen. Ze doen alsof het geheel nieuw voor ze is. Echt onvoorstelbaar. Ja zo los je het nooit op.

De 7360 en voorgangers waren prima en geven vertrouwen. Met de 7581 is het een ramp, volledig instabiel voor de meer bijzondere functies. Het lijkt erop dat de firmware geheel vanaf scratch opnieuw geschreven is.
Gezien de kwaliteit en mijn ervaring zou het me niet verbazen als ze een of ander Chinees bedrijf voor hebben ingehuurd.
 
tubejack
Nooit problemen met forwarden gehad.

Heb je misschien een eigen netwerk gemaakt? Anders dan het standaard netwerk van de Fritz box beginnende met 192.168.178.1 ? B.v. 192.168.0.1? Zo ja dan ligt daar mogelijk het probleem.
 
PeterBremer

Quote

tubejack schreef:

Nooit problemen met forwarden gehad.

Heb je misschien een eigen netwerk gemaakt? Anders dan het standaard netwerk van de Fritz box beginnende met 192.168.178.1 ? B.v. 192.168.0.1? Zo ja dan ligt daar mogelijk het probleem.


Ik heb me gehouden aan de instructies van XS4ALL de 7360 in client mode.
Hij krijgt dan zolang het werkt netjes een eigen IP adres: 192.168.178.22
Maar na een paar uur is dat opeens 192.168.178.1 ondanks dat e.a. zelfs op fixed IP adres stond, dus hetzelfde als de 7581. Ja dat zou fout kunnen gaan. Dus IP adres van 7581 gewijzigd in 192.168.178.3
Weer preciess hetzelfde eerst een goed IP adres, dan na enige tijd weer 192.168.178.1 en het werkt weer niet. Dus een clash van IP adressen is het niet echt.
 
tubejack
Hallo Peter,

Portforwarding werkt hier al een aantal jaren zonder problemen ik gebruik o.a. poort 80 en 443 voor mijn webservers.

Zet het desbetreffende apparaat eens in DHCP en in de 7581 in Home Network Overview ===> Network Connections ==> Klik op het "pootloodje" dat bij het desbetreffende apparaat hoort in het overzicht en vink het volgende aan. Always assign this network device the same IPv4 address

Als het goed is geeft de 7581 nu altijd hetzelfde ip-adres aan dit apparaat.
 
PeterBremer

Quote

tubejack schreef:

Hallo Peter,

Portforwarding werkt hier al een aantal jaren zonder problemen ik gebruik o.a. poort 80 en 443 voor mijn webservers.

Zet het desbetreffende apparaat eens in DHCP en in de 7581 in Home Network Overview ===> Network Connections ==> Klik op het "pootloodje" dat bij het desbetreffende apparaat hoort in het overzicht en vink het volgende aan. Always assign this network device the same IPv4 address

Als het goed is geeft de 7581 nu altijd hetzelfde ip-adres aan dit apparaat.


Het werkt bij mij al jaren goed op de 7360. De 7581 trekts zich niets aan van die vaste IP instellingen.
Na een paar uur werkt het gewoon niet meer. IP adressen zijn gewijzigd, opnieuw toekennen van port forwarding doet niets meer. Een echte zooi waarbij bij de 7360 geen enkel probleem heb met exact dezlfde instellingen.
 
tubejack

Quote

PeterBremer schreef:
Het werkt bij mij al jaren goed op de 7360. De 7581 trekts zich niets aan van die vaste IP instellingen.
Na een paar uur werkt het gewoon niet meer. IP adressen zijn gewijzigd, opnieuw toekennen van port forwarding doet niets meer. Een echte zooi waarbij bij de 7360 geen enkel probleem heb met exact dezlfde instellingen.


Zelfs 2 dezelfde Fritzboxen hoeven nog niet hetzelfde te zijn Think Ik had hiervoor een 7369 ook zonder problemen met port forwarding.

Heb je per ongeluk niet iets veranderd in de DHCP van de Fritzbox ? M.a.w. dat hij spontaan vanaf 192.168.178.1 ip-adressen uitdeelt i.p.v. vanaf 192.168.178.20.?

Verder kan het ook nog een netwerkkaart probleem zijn. Ik heb als netwerkbeheerder jarenlang dit soort problemen moeten oplossen. Vaak lag het dan aan de PC van de klant. Zelfs dezelfde PC kan heel raar doen op een andere switch of box. Ik neem aan dat je e.e.a. direct aan de Fritzbox hebt aangesloten en dat de poort op 1GB staat en verder alles op automatisch.

Ook dingen als Chromecast zijn berucht.
 
bertB
In mijn situatie heb ik alles in de 7581 aan settings origineel gelaten; de IP adressen bleven ook netjes zoals ze waren toegewezen en vervolgens wilde ik een WEB server laten draaien (Wordpress). Heb dat laten draaien op verschillende PC's allemaal onder Ubuntu, verschillende versies en zodra de WEB server actief wordt komen de klachten over de ethernet kabel verbindingen. Alles met WIFI gaat feilloos. Eén van die servertjes heb ik van een extra netwerk kaart voorzien, zelfde probleem. Alles dat bekabeld is gaat traaaaag. Merk je heel duidelijk met WEB TV. Hoe "sneller, krachtiger" de WEB server hoe meer neiging tot traagheid. Alles met WIFI aangesloten GEEN probleem. Ik houd het ook op krakemikkige interne code... Moet zeggen dat ik het maar heb opgegeven vanwege de problemen met de TV. Soms kom je niet verder. USB stick uitlenen werkt prima.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'port forwarding fritz 7581 werkt na een maand niet meer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Advertentie