Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
nog DECT problemen na update?
|
|
tubejack |
Geplaatst op 29 August 2017, 09:16
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet,TV & Bellen » AVM Fritzbox Berichten: 1639 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Quote Niet alles vind ik. Maar kun je niet je oude 7360 terugzetten? |
|
|
helderzicht |
Geplaatst op 29 August 2017, 10:13
|
Activiteit » Nieuwerkerk aan den IJssel » 7170,7340,7360,7581+7340,7590 Berichten: 106 Lid sinds: 15 Feb 2009 |
Je hebt gelijk, niet alles. De WiFi is prima, zeker in combi met de 1750e Repeater. Helaas heb ik de 7360 netjes teruggestuurd. Ik wacht nog 1 update af voor ik hem terugvraag. |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 29 August 2017, 11:01
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet,TV & Bellen » AVM Fritzbox Berichten: 1639 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Quote helderzicht schreef: Je hebt gelijk, niet alles. De WiFi is prima, zeker in combi met de 1750e Repeater. Helaas heb ik de 7360 netjes teruggestuurd. Ik wacht nog 1 update af voor ik hem terugvraag. Gekke vraag.... of niet zo gek. Met de 7360 had je toen ook dat dagelijks intrainen van het modem? En met welk profiel traint hij dan in? 17a of 8b of wisselt hij continu tussen deze 2 profielen? Want dát continu trainen lijkt m.i. sowieso niet goed. Misschien dat je 7581 daardoor "van slag" raakt. Hier in Zaandam zijn gedurende 2 maanden een keer of 8....10 werkzaamheden geweest in de KPN centrale, daardoor lijkt het dat onze VDSL verbinding ook weer een stuk stabieler is geworden. We hebben nog nauwelijks fouten op de lijn. Wat is verder de snelheid van je verbinding? |
|
|
helderzicht |
Geplaatst op 29 August 2017, 12:03
|
Activiteit » Nieuwerkerk aan den IJssel » 7170,7340,7360,7581+7340,7590 Berichten: 106 Lid sinds: 15 Feb 2009 |
met mijn vorig modem 7360 had ik geen problemen. Mijn snelheid: attainable 102299 kbit/s, current 98925 kbit/s, steeds 17a Zonder dat er in de event log een probleem wordt gemeld verschijnen er een aantal regels "DSL is available" met toenemende of afnemende snelheid Ik ben maar een amateur op dit gebied, ik noem het intrainen maar weet niet of dat werkelijk zo is. Ik heb de 7581 sinds eind juni maar had er tot nu toe zelden last van. |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 29 August 2017, 12:19
|
Quote helderzicht schreef: met mijn vorig modem 7360 had ik geen problemen. Mijn snelheid: attainable 102299 kbit/s, current 98925 kbit/s, steeds 17a Zonder dat er in de event log een probleem wordt gemeld verschijnen er een aantal regels "DSL is available" met toenemende of afnemende snelheid Ik ben maar een amateur op dit gebied, ik noem het intrainen maar weet niet of dat werkelijk zo is. Ik heb de 7581 sinds eind juni maar had er tot nu toe zelden last van. Je doet het prima Wat ik weet dat KPN door het hele land bezig met haar netwerk. Het kan zijn dat ze jouw stad of regio nog niet klaar zijn. Op deze pagina kun je dit zelf uitzoeken https://www.kpn.com/service/mobiel/pr...blemen.htm Druk op: "bekijk alle storingen in Nederland" vink mobiel uit en gepland en internet aan en kijk eventueel bij: Toon meer resultaten. 2 het kan inderdaad in het modem zitten, vraag je oude modem terug als dan kan of b.v. een 7369. Liefst geen andere 7581 in dit specifieke geval. Gewijzigd door tubejack op 29 August 2017, 12:37 |
|
|
helderzicht |
Geplaatst op 30 August 2017, 11:40
|
Weer wat nieuws: midden in een goed verlopend telefoongesprek ineens een geluid als dat van een keihard tsjilpende groep vogels, gesprek verder onmogelijk maar ook niet uit te zetten. HD symbool was aan (FritzFon MT/F). In de event log geen bijzonderheden. HD voor alle toestellen maar weer uitgezet. |
|
|
SecretGarden |
Geplaatst op 30 August 2017, 18:31
|
Activiteit Berichten: 11 Lid sinds: 09 Aug 2017 |
Zoals beloofd ook vanuit hier een update. Bellen heeft 2 dagen goed gewerkt. Wel werd de zachte verstaanbaarheid door iedereen (onafhankelijk van elkaar) benoemd. Maar ook hier op dinsdag getroffen door de storing met als resultaat 23,5 uur geen internet. Sinds vorige week woensdag 11:12 is de FB weer up-and-running, maar de problemen in de gesprekskwaliteit ook. Wifi staat hier uit (geeft teveel problemen met diverse devices), HD staat overigens aan. Daarnaast valt op dat de handsets niet meer schakelen naar de DECT 100 repeater, maar blijven hangen op de FB. Ook is de UI niet vooruit te branden (ethernet). Ook hier wat nieuws: alle verbindingen worden weergegeven als 'Wireless'' terwijl er geen enkele device met de wifi van de FB is verbonden, maar uitsluitend via 2 accesspoints (niet AVM), maar deze terugkoppeling geeft de FB dus niet. Vreemd. Trouwens wel triest dat er geen enkel informatie/excuus van XS4ALL binnenkomt naar aanleiding van de storing. De transparantie bij XS$ALL kleurt al bijna net zo zwart als de doos waarin de FB werd toegestuurd, eerlijk gezegd beschamend, maar dat terzijde. |
|
|
helderzicht |
Geplaatst op 31 August 2017, 08:21
|
Quote SecretGarden schreef: Zoals beloofd ook vanuit hier een update. Bellen heeft 2 dagen goed gewerkt. Wel werd de zachte verstaanbaarheid door iedereen (onafhankelijk van elkaar) benoemd. Maar ook hier op dinsdag getroffen door de storing met als resultaat 23,5 uur geen internet. Sinds vorige week woensdag 11:12 is de FB weer up-and-running, maar de problemen in de gesprekskwaliteit ook. Wifi staat hier uit (geeft teveel problemen met diverse devices), HD staat overigens aan. Daarnaast valt op dat de handsets niet meer schakelen naar de DECT 100 repeater, maar blijven hangen op de FB. Ook is de UI niet vooruit te branden (ethernet). Ook hier wat nieuws: alle verbindingen worden weergegeven als 'Wireless'' terwijl er geen enkele device met de wifi van de FB is verbonden, maar uitsluitend via 2 accesspoints (niet AVM), maar deze terugkoppeling geeft de FB dus niet. Vreemd. Trouwens wel triest dat er geen enkel informatie/excuus van XS4ALL binnenkomt naar aanleiding van de storing. De transparantie bij XS$ALL kleurt al bijna net zo zwart als de doos waarin de FB werd toegestuurd, eerlijk gezegd beschamend, maar dat terzijde. Hoe zie je of je handset naar de DECT repeteer schakelt of naar de FB? |
|
|
SecretGarden |
Geplaatst op 31 August 2017, 09:58
|
Activiteit Berichten: 11 Lid sinds: 09 Aug 2017 |
Op het display van de handset, naast de signaalsterkte staat een '1' bij verbinding via FB en een '2' bij verbinding via DECT 100 Repeater. Ondanks dat handsets buiten het bereik van de FB zijn en binnen het bereik van de repeater, schakelen ze dus niet naar de repeater, maar blijven 'hangen' op de FB. Dzet repeater opnieuw aangemeld, maakt geen verschil. |
|
|
BernardW |
Geplaatst op 01 September 2017, 16:50
|
Activiteit » Voorschoten » 2252TV » Internet & Bellen Berichten: 32 Lid sinds: 19 Dec 2016 |
Inmiddels weer vervorming van het geluid na update. Direct doorgegeven aan XS4ALL die ook een trace heeft uitgevoerd t.b.v. AVM. Zowel bij inkomende als uitgaande verbindingen wordt het geluid (sterk) vervormd en is dus door een externe bijna niet te verstaan. De helpdesk kon mij ook amper verstaan. Wel goed geholpen door XS4all. Mijn stem klink als een robot. Ik versta hun wel goed. Ik gebruik de 7581 met laatste firmware met 5 Fritz!Fon DECT toestellen. Jammer dat AVM dit maar niet kan oplossen |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'nog DECT problemen na update?', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
FRITZ!Box 7581 problemen | Fritzbox | : 3990 | 06 Sep 2023 |
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect | Domotica | : 3 | 04 Dec 2022 |
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN | Usenet | : 12 | 05 May 2022 |
Update playstote | Fritzbox | : 1 | 15 Jan 2022 |
Problemen met Internet TV | TV Problemen | : 3 | 19 Dec 2021 |
Advertentie