obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
snelheid modem
koert
Wie o wie kan mij dit uitleggen. Ik heb pairbonding en zou volgens de fritzbox (7581) 76.369 kbit/s down en 11.104 kbit/s up hebben. Volgens mijn xs4all zou ik 100Mbit down moeten hebben en 10Mbit up moeten hebben. Vervolgens haal ik met diverse speeddtesten hooguit 66Mbit down en wel de volle 10Mbit up. Kijk ik op fourstack dan zou ik in theorie de volle 100 Mbit moeten kunnen halen. De centrale zit op 548 meter afstand van mijn huis.....Frown

http://xs4all.speedtestcustom.com/result/bbd4f7b0-a22b-11e8-bab8-999387b9b1b6
Gewijzigd door koert op 17 augustus 2018, 16:44
 
tubejack
Hallo Koert,

Abonnementen zijn meestal tot een bepaalde snelheid dus als jij Smart hebt is het tot 100mb
De waardes van fourstack gegevens van KPN die XS ook gebruikt, daar kunnen fouten in zitten.

Het kan ook zijn, dat jouw internet aansluiting niet optimaal is of ergens iets tussen jou ISRA punt en de centrale.
Dat kunnen metingen uitwijzen. Maar het kan net zo goed een administratieve fout zijn. Controleer ook de postcode met huisnummers naast je huis en/of in de buurt. Het mooiste is als een van je buren ook DSL hebben kun je daar even informeren hoe snel het is. Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'snelheid modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Snelheid WAN-poort 7590 Fritzbox : 7 08 jul 2023
7583 VDSL - Admin timeout zetten voor modem portal Fritzbox : 7 26 sep 2021
Draytek Vigor 167 DSL Modem - info and cautions XS4ALL met eigen modem/router : 1 13 jun 2021
Fritz!Box to act as DSL Modem Only? Fritzbox : 8 17 apr 2021
Modem ineens offline, Fritz werkt wel XS4ALL met eigen modem/router : 5 20 jan 2021
Advertentie