obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
7583 VDSL - Admin timeout zetten voor modem portal
XS4Me
Hi, sinds enige tijd heb ik de 7583 VDSL modem ter vervanging van de 7581. Het is een stabiel modem en ik ben er erg tevreden mee.

Echter, bij de 7581 kon je de timeout voor het ingelogd zijn op de modem portal op oneindig zetten. Ik kan deze optie nergens vinden bij de 7583.
Omdat ik graag de hoeveelheid bytes wil zien dat in en uit gaat, had ik continu de betreffende pagina open staan. Dat was met name handig als je internationaal aan het werken bent en er is een slechte internet verbinding ergens tussen jou en de externe partij. Je ziet dan snel of er bij jou wat loos is of niet.

Eenmaal ingelogd word ik na een x aantal seconden eruit gegooid en moet opnieuw weer diverse kliks doen om er weer in te komen en op de juiste pagina te komen.
Affijn, is die optie te zetten ergens of is er een work around om het in- en uitgaande netwerkverkeer te zien?
 
Gieter
Zover ik weet is alleen http://myfritz.box/ zonder time out.
Ik heb wel eens gedacht om een idee in te dienen om bij gebruikers een apart recht toe te voegen, dat beperkt kijken is. Daar zou dan ook geen tiimeout op hoeven zitten.
Ik zou zeggen, stuur eens een idee in.

https://en.avm.de/contact/suggestions...-products/
 
XS4Me
Idee ingestuurd om de time out op oneindig te zette. of nog beter: een popup window met alleen de inbound en outbound traffic.

BTW: bij de 7581 kon je het moeten inloggen met een wachtwoord disablen, niet een time out op oneindig zette. Komt weliswaar op hetzelfde neer.
 
Gieter
Er zijn ooit afspraken gemaakt met fabrikanten.
Alles moet een beetje veiliger.
Bij alleen wachtwoord, genereert de fritzbox nu ook een gebruikersnaam.

Volgens mij, had je op de 7581 ook niet de laatste firmware.
 
XS4Me
Jawel hoor, ik had op de 7581 de laatste firmware.
Ik vind dat het al dan niet dichttimmeren bij de verantwoordelijkheid van de gebruiker hoort. Die kan door het systeem uiteraard wel hierop gewezen worden.

Affijn, ben benieuwd of ik een adequaat antwoord krijg.
 
Gieter
het Duitse BSI heeft een hele waslijst met veiligheidsregels.
Daar houden de fabrikanten zich aan.
Er is een hele grote groep, die tegen zichzelf beschermd moet worden.
https://www.bsi.bund.de/SharedDocs/Do...R03148.pdf
 
XS4Me
Bedankt voor het opzoeken van dit document. Ik zit zelf in de IT, maar vind dat het zo doorgeslagen is dat het gevolg is dat het leeuwendeel van de gebruikers hun inloggegevens ergens hebben opgeschreven omdat het te veel is om allemaal te onthouden. Dit is natuurlijk het tegengestelde wat beoogd wordt.

Terug on topic: blijft sowieso over de mogelijkheid van een popup window met alleen de grafische weergave van het in- en uitgaand verkeer.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '7583 VDSL - Admin timeout zetten voor modem portal', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritzbox 7583 Fritzbox : 558 12 aug 2022
Ringtone voor Fon Fritzbox : 5 25 jul 2022
rekening voor gratis datasim Klacht over XS4ALL : 5 10 jul 2022
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Advertentie