obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritzbox 7583
Tegelen
Bedankt, gaan we doen
 
grimson
Grrrrrrr.....

Man man .. ff een rant hoor.
Al 3x hetzelfde bericht verstuurd ( AVM Service <service@avm.de> ) met een logfile;

1e antwoord; Probeer een url blah...
2e antwoord; (ik had het bericht beantwoord in Engels, geen idee of een NL iemand dit zou lezen) -> Geen support in Engels
3e verzonden e-mail -> Hoe moet ik het duidelijk maken om de WEDEROM BIJGEVOEGDE LOG te lezen ipv een generiek antwoord te versturen.


/edit

Laatste antwoord;
De oorzaken van het probleem dat je ons hebt beschreven zijn ons tot nu toe niet bekend. Voor verdere analyse hebben wij uitgebreidere informatie nodig.

Beschrijf de fout nogmaals:

Hoe manifesteert zich de fout?
Hoe vaak en onder welke omstandigheden treedt dit probleem op?
Kun je de fout gericht reproduceren? Zo ja, wat moet je doen om de fout te laten optreden?
Op welk type internetaansluiting en bij welke provider gebruik je de FRITZ!Box?
Welke apparaten (bijvoorbeeld computer, NAS-systeem, hub/switch) gebruik je wanneer de fout optreedt? Noem de fabrikant en het model.

Genereer ook de supportgegevens van je FRITZ!Box, indien mogelijk op het moment dat het probleem optreedt of meteen daarna: (a.u.b. de FRITZ!Box niet opnieuw opstarten)


Aja .. nogmaals maar weer dezelfde logfile verstuurd.. met de antwoorden op naar mijn idee nutteloze vragen -> zie logfile voor al die bovenstaande details lijkt mij,.
Gewijzigd door grimson op 09 september 2019, 16:30
 
Roger
Mails naar service@avm.de worden automatisch geweigerd als het subject niet verwijst naar een geldig ticket (bv. "RE: Support request on FRITZ!Box 7581 with ticket ID xxxxxxx" ).

Je moet dus eerst een case openen via de supportpagina. Helaas kun je op de Nederlandstalige pagina de 7583 niet selecteren (staat nog niet in het lijstje, net als de 3000). Op de Duitstalige supportpagina kan dat wel.

Edit (n.a.v. jouw edit): net als bij veel andere helpdesks is het eerste antwoord vaak een standaardantwoord (canned response) dat gebaseerd is op keywords in het support request. Voor hun is het efficiënt, voor de gevorderde gebruiker is het ontzettend irritant.
Gewijzigd door Roger op 09 september 2019, 16:48
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
grimson
dank voor het antwoord; ik had in het Engels op het bestaande ticket gereplied maar dat kon niet blijkbaar.

/edit.
Ja maar om keer op keer gewoon het verzoek om de logfiles te negeren . .ELK bericht heb ik ze meegestuurd.

Maar dit is erger; argh!!!!
Krijg ik dit weer terug;

9 sep. 16:34 CEST
Goedendag meneer fbuser,
u heeft last van PPPoE fouten?
dan graag eens de tips uit deze handleiding volgen:
FRITZ!Box meldt "PPPoE error"
Vriendelijke groeten uit Berlijn,
J. W. (AVM Support)

Ik wil geen links terug!! ik zou graag willen dat men de logs bekijkt.
Echt al 5 keer de logs meegestuurd naar steeds onnodige URLs terugsturen.
Is er een andere ingang met wel capabele mensen? Tenslotte wil ik AVM best helpen door de FB7583 te GEBRUIKEN en feedback te geven maar om zo onnozel te reageren.. grrrrrr
Gewijzigd door grimson op 09 september 2019, 16:48
 
Gieter
Gewoon even bellen naar https://nl.avm.de/service/ondersteuni...gshotline/
In de regel heb je binnen 5 minuten een ticket nummer.
 
Roger
Ik begrijp je frustratie. Ik heb net een case afgerond zonder resultaat. Na ruim 3 maanden... De supportengineer zette zich echt in, maar kon uiteindelijk weinig betekenen. Ik heb er een extra netvoeding voor de 7581 aan overgehouden.

grimson schreef:

Is er een andere ingang met wel capabele mensen?

Voor zover ik weet niet. De vloek van de meeste supportafdelingen is dat mensen die echt snappen waar het over gaat promoveren naar de ontwikkelafdeling. De supportafdeling is de kelder van de IT.

Bij sommige grote jongens kunnen corporate klanten rechtstreekse toegang krijgen tot tweedelijns support, maar dan moet je meestal een duur supportcontract afsluiten en allerlei certificaten halen. Feitelijk wordt je dan zelf de eerste lijn, maar het scheelt wel tijd en frustratie.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
tubejack
Had precies hetzelfde met de support afdeling van AVM. Herken het gevoel. Gewoon gedaan wat er gevraagd werd en nog een keer de supportfiles opgestuurd.

Volgens AVM zaten er wel erg veel fouten op mijn lijn.* Dat kan natuurlijk. Maar met de 7369 en 7581 heb ik dat niet. DSL werkt probleemloos, het aantal fouten is minimaal. Of ik nóg een keer kon meten. Nou dacht het niet. Heb de belangrijkste verschillen op een presenteerblaadje aangegeven en daarmee houdt het op. Bye-happy

De bestelling van de 7583 zat nog in de zichtperiode van 14 dagen en kon ik net moeiteloos annuleren Thumbs Up

*opm Krijg het het idee dat men het daarop probeert af te schuiven.
 
Tegelen
Inderdaad je, zelfde antwoord van support binnen half uurtje.
Ik ben nu eerst aan het kijken of de fouten van Authentifizierungsfehler ook voor komen als ik 5g uit heb staan.
Dan ga ik nog eens kijken of het helpt als de 3000 verplaatst wordt naar beneden.
De app van fritz zegt wel dat er een goede verbinding tussen modem en repeater is, dus dat verplaatsen zal denk ik niet echt helpen.
We wachten gewoon nog even af.
Over de 7581 zelf hier geen enkele klacht, gaat bij ons puur om de verbinding met de repeater 3000.
 
roymarja
Als Fritz box gebruiker van het eerste uur herken ik het hier geschetste beeld van de h.d..
Salami taktiek is hun, door hogerhand opgelegde, credo.
Typisch Duits, ben ik geneigd te denken.
Bij de Audi dealer hoor ik ook altijd dat mijn gepresenteerde probleem nog niet eerder vertoond is.
Aan de andere kant: is de fabrikant van de Experiabox diect aanspreekbaar door de gebruiker?
 
tubejack

roymarja schreef:

Aan de andere kant: is de fabrikant van de Experiabox direct aanspreekbaar door de gebruiker?


Fritzboxen kun je als consument overal kopen. Dat vraagt om een ander soort service.
Verder ben ik wel even klaar met AVM Bye-happy
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox 7583', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Fritzbox Algemeen : 4 16 okt 2021
7581 inruilen voor 7583? Fritzbox : 34 12 okt 2021
Tips voor Fritzbox 7590 en en de Repeater 2400 Fritzbox : 2 07 okt 2021
Advertentie