obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritz!OS 7
sciurius
Ik klop het even af Smile. Tot nu toe heb ik steeds mijn config kunnen overzetten en daarna minitueus screenen en aanpassen. Maar van 7583 naar 7581 ging dus niet vanwege de OS versie.
 
Gondelier
[quote name=Roger post=10225]
AVM heeft in augustus en september een flink aantal 7.1x images geproduceerd, zowel nieuwe als updates (meestal van 7.10 naar 7.12). quote]

@Roger
Roger, weer bedankt voor de Update.
Thumbs Up
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
meppele

Gondelier schreef:

[quote name=Roger post=10225]
AVM heeft in augustus en september een flink aantal 7.1x images geproduceerd, zowel nieuwe als updates (meestal van 7.10 naar 7.12). quote]

@Roger
Roger, weer bedankt voor de Update.
Thumbs Up

@Roger,
Dank voor de tijd en moeite die je hier in steekt, super!
Vraag van mijn kant: verwacht je dat voor de 7369, nu 06.32 nog een nieuwe image komt?
Ik heb deze voor de 7583 als modem draaien vanwege een storingsgevoelige DSL verbinding met de 7583. De 7369 doet het perfect maar ja, de firmware is al een aantal jaren oud.
 
sciurius

meppele schreef:

De 7369 doet het perfect


Gewoon laten draaien... If it ain't broken, don't fix it.
 
Roger

meppele schreef:

Vraag van mijn kant: verwacht je dat voor de 7369, nu 06.32 nog een nieuwe image komt?

Tsja, wat zal ik zeggen? Vorige week kwam, voor mij geheel onverwacht, nog een kleine update voor de internationale editie van de 7360v1 (6.33). Ze zijn de oude modellen kennelijk nog niet helemaal vergeten. Het zou dus zomaar kunnen. Maar het blijft in deze koffiedik kijken bij AVM.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
tubejack

meppele schreef:

De 7369 doet het perfect maar ja, de firmware is al een aantal jaren oud.


De 7369 is inderdaad echt goed, als er een Fritzbox een firmware upgrade verdient is het deze box wel.

@Roger wat een schitterend overzicht weer Thumbs Up
Gewijzigd door tubejack op 01 oktober 2019, 21:16
 
Roger
Donderdag heeft AVM met de release van FRITZ!OS 7.12 voor de FRITZ!Box 6591 Cable het uitbrengen van FRITZ!OS 7.1x voltooid. Tussen het eerste image (7.10 voor diverse modellen op 8 april) en het laatste image zaten 28 weken. Dat is ongeveer even lang als bij 7.0x, en dus wederom te lang en niet wat je van een marktleider mag verwachten. Voor veel modellen is in deze periode niet alleen een eerste versie verschenen, maar ook een of meer updates. De FRITZ!Box 4020 en de FRITZ!Repeater DVB-C, waarvoor AVM wel nog 7.0x uitbracht, hebben geen 7.1x meer gekregen.

De eerste bèta's voor 7.20 zullen denk ik niet lang meer op zich laten wachten. Inmiddels zijn voor diverse modellen interne (Inhaus) images gesignaleerd die de komst van FRITZ!OS 7.20 aankondigen.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Gieter

Roger schreef:


De eerste bèta's voor 7.20 zullen denk ik niet lang meer op zich laten wachten. Inmiddels zijn voor diverse modellen interne (Inhaus) images gesignaleerd die de komst van FRITZ!OS 7.20 aankondigen.


Had niet echt de indruk, dat die testers er tevreden over waren.
 
Roger

Gieter schreef:

Had niet echt de indruk, dat die testers er tevreden over waren.

Dat verbaast mij niet. Inhaus images zijn bedoeld voor intern gebruik (en wellicht bepaalde partners). De kwaliteit zit op alfaniveau. Als ik AVM was, zou ik ervoor zorgen dat ze niet publiek toegankelijk zijn.

Bedenkelijker vind ik dat ze bij AVM kennelijk denken dat je vooral code met nieuwe functionaliteit moet genereren en dat je de bugs er wel uit krijgt door te testen. Gezien de complexiteit van FRITZ!OS en het realtime karakter is dat een doodlopende weg. Het gevolg is dan ook een eindeloze reeks bèta's (voor de Duitse 7.11 release voor de 7490 zaten er maar liefst 20) en dan een release versie waarmee nog steeds van alles mis is.

Die 'testers' zou ik overigens geen testers willen noemen. Het zijn enthousiastelingen die graag nieuwe dingen uitproberen en ontdekt hebben hoe je aan die Inhaus images komt. Goed testen wordt systematisch gedaan. Ik ken gewaardeerde mensen die daar hun levenswerk van hebben gemaakt.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Gieter
Ik verbaas me ook regelmatig over de voortgang van OS7
Nu hadden we de IFA en daar moesten natuurlijk nieuwe dingen voor klaar liggen. Maar heel veel bugs zijn gewoon blijven liggen. Ook heel veel schoonheidsfoutjes, die ze recht kunnen trekken blijven liggen.

De introductie van de Nederlandse taal is half afgemaakt.
Dat was voorheen een voorwaarde voor alle OS7
Niet op tijd af. NL is een bèta functie geworden.

Ze maken reclame dat er geweldig filter in zit om websites te filteren.
Toen ik vroeg, waarom dat alleen de antieke poort 80 filtert.
Kreeg ik te horen "Oh is dat zo"
Later vertelden ze, dat het wel klopt en dat een werkend filter de eerste tijd niet haalbaar is.

Nu moet natuurlijk overal WPA3 in zitten en de dect500 moet snel op de markt om o.a. met Hue te concurreren.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!OS 7', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie