obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
tubejack

fmrama schreef:

889-A05-AE-6-CBA-44-BF-8-FFA-7-ED212835-E5-C

Bij mij is lijn 2 zowel de kabelcap als actueel de gehele dag gelijk aan elkaar. En met resultaat fouten op lijn 2. Kan natuurlijk toeval zijn.


Lijkt me niet, die 2e lijn is véél minder goed dan de 1e en zou de oorzaak kunnen zijn dat de DSLAM of de Fritzbox telkens gaat proberen, dat te corrigeren. Met enkel één lijn aangesloten zal het mogelijk perfect werken. Of probeer een 7369 die is m.i. hier veel beter bestand tegen.
 
bart125
Dat grote verschil is geen goed teken
maar hij geeft voor beide ader paren wel nagenoeg de zelfde lengte aan wat wel mooi is.

bij mij heeft 1 van de lijnen een tijdje op 1 ader gedraaid
toen had ik ook een dergelijk verschil maar de lengte van de slechte lijn was daarbij ook elke keer anders
 
fmrama
De lijnen zijn tijden geleden doorgemeten door verschillende kpn ers die hier geweest zijn. En idd daar kwam uit dat lijn 2 last heeft van invloed van andere lijnen. Volgens die kpn er.
Ik heb nog een printje van de begin tijd van bonding, toen was het wel goed. Tot het moment dat xs4all de snelheid ging verhogen op hun pakketen, toen klapte de boel in elkaar. Ipv de 80 die ik kon halen zakte het naar onder de 60 . Helaas doet kpn er niks meer aan. En is het wachten op aansluiting op de straatkast , hier 100 mtr vandaan. Ik heb nog de 7581 , en die heeft minder moeite met de lijn.
En zoals verwacht heeft lijn 2 vannacht resynq gehad. En zijn beide waardes kabelcap en actueel weer verschillen van elkaar, zonder fouten.

Het is omdat ik regelmatig eens inlog op de gui van de fritz en dan zie dat er fouten op de lijn staan of er een resinq plaats heeft gevonden. Anders zou ik dat nooit gemerkt hebben. De fritz blijft gewoon in de lucht.

Hieronder het afdrukje:
Negotiated Connection Properties
Receive Direction Send Direction
Max. DSLAM throughput kbit/s 0 0 0 0
Min. DSLAM throughput kbit/s 0 0 0 0
Attainable throughput kbit/s 33537 39266 8264 8599
Current throughput kbit/s 29319 34584 5445 5655
Seamless rate adaptation off off off off

Latency 16 ms 16 ms 8 ms 8 ms
Impulse Noise Protection (INP) 4 4 2 2
G.INP off off

Signal-to-noise ratio dB 6 6 11 11
Bitswap on on on off
Line attenuation dB 24 24 22 22

Profile 17a
G.Vector off off

Gewijzigd door fmrama op 02 december 2019, 11:18
 
tubejack
Wat opvalt dat je de ene keer profiel 17a hebt en de andere keer 8b
 
fmrama
Voordat de Ginp aangezet werd had ik wisselend 17a en 8 b. Soms op 1 lijn 17a en de andere 8b. Na de ginp staan ze alle twee op 8b.
 
tubejack
Heb je bij de 7583 ook de optie onder Internet ==>DSL informatie ==> kabel instelling de optie DSL Syncrate begrenzen tot beschikbare bitrate ? Ik heb die aangevinkt staan op de 7581
 
fmrama
Die optie heb ik bij de 7583 niet. Alleen dat je kunt schuiven naar max stabiliteit.
 
tubejack

fmrama schreef:

Die optie heb ik bij de 7583 niet. Alleen dat je kunt schuiven naar max stabiliteit.


Kun je ook proberen.

Ok hier staat het gewoon en de lijn is ruim 6 dagen stabiel.Bye-happy
 
fmrama
Ok! Daar ga ik eens mee stoeien.Smile
 
bart125
heb je wel de geavanceerde interface aan staan?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie