obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
RuudvanMunster

tubejack schreef:

Vanuit Zaanstad, fijne feestdagen toegewenst.

Vanuit het Boterdorp ook fijne feestdagen gewenst!
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
 
fmrama
Ook vanuit het Nationaal park Utrechtse Heuvelrug fijne feestdagen toegewenst. Smile
 
Gondelier
Hier vanuit Flevoland, allemaal fijne feestdagen toegewenst !!Thumbs Up
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
RuudvanMunster

Roger schreef:

RuudvanMunster post=10821

Het was gisteren wel interne telefonie waarbij het mis ging. Je zou zeggen dat de prioritering meer te maken heeft met het IP verkeer naar buiten?

Inderdaad. Een FRITZ!Box classificeert IP-verkeer dat binnenkomt via de LAN interface of dat zijn oorsprong heeft in de FRITZ!Box zelf, en prioriteert uitgaand op de WAN interface.

Spontane reboots zijn een ander verhaal. Een eventuele overbelasting is nooit de oorzaak van een spontane reboot, hooguit de trigger. Spontane reboots zijn het gevolg van defecte hardware (voeding, condensators) of een software bug. Bij een FRITZ!Box (en zeker bij een 7581) ga ik vrijwel blind uit van het laatste.

Vrolijk kerstfeest!

Aanpassen van de instellingen hebben het probleem niet direct verholpen. Inmiddels kreeg ik zelfs na elke interne DECT call een noise burst, gevolgd door een reboot. (De noise bursts waren er eigenlijk al langer)
Op 31 december heb ik van XS4ALL een FB7583 ontvangen. Drie dingen vallen op:
1. De internet snelheid, vooral upstream is een beetje lager met de FB7583. downstream 46,8 i.p.v 48,1 en upstream 2,7 i.p.v 4,0 Mbits/s
2. DECT telefonie heeft aanzienlijk betere geluidskwaliteit, geen noise bursts bij intern verkeer en tot nu toe geen reboots bij intern verkeer.
3. De afstand tot de centrale is afgenomen van 1008 m naar 709.

Het viel me ook op dat bij de FB7583 IP telefonie by default bij de real-time priorities stond. Smile

Ik ben heel benieuwd hoe het de komende tijd gaat uitpakken. Vandaag maar netjes de oude 7581 terugsturen.
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
 
Roger

RuudvanMunster schreef:

Aanpassen van de instellingen hebben het probleem niet direct verholpen. Inmiddels kreeg ik zelfs na elke interne DECT call een noise burst, gevolgd door een reboot. (De noise bursts waren er eigenlijk al langer)

Die noise bursts hebben niets te maken met netwerkprioriteiten (interne DECT-gesprekken gebruiken geen IP). De DECT-problemen zijn al zo oud als de 7581 zelf en AVM heeft nooit de moeite genomen ze echt te verhelpen.

Quote

1. De internet snelheid, vooral upstream is een beetje lager met de FB7583. downstream 46,8 i.p.v 48,1 en upstream 2,7 i.p.v 4,0 Mbits/s

Zo'n 30% minder upstream noem ik niet 'een beetje lager' Think Je nieuwe upstreamsnelheid zou wel voldoende moeten zijn om de downstreamsnelheid volledig te kunnen gebruiken.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
meppele

Roger schreef:

RuudvanMunster post=10877

Aanpassen van de instellingen hebben het probleem niet direct verholpen. Inmiddels kreeg ik zelfs na elke interne DECT call een noise burst, gevolgd door een reboot. (De noise bursts waren er eigenlijk al langer)

Die noise bursts hebben niets te maken met netwerkprioriteiten (interne DECT-gesprekken gebruiken geen IP). De DECT-problemen zijn al zo oud als de 7581 zelf en AVM heeft nooit de moeite genomen ze echt te verhelpen.

Quote

1. De internet snelheid, vooral upstream is een beetje lager met de FB7583. downstream 46,8 i.p.v 48,1 en upstream 2,7 i.p.v 4,0 Mbits/s

Zo'n 30% minder upstream noem ik niet 'een beetje lager' Think Je nieuwe upstreamsnelheid zou wel voldoende moeten zijn om de downstreamsnelheid volledig te kunnen gebruiken.
Roger, een vraag van een (bijna)leek, wat bedoel je hierboven met: "Je nieuwe upstreamsnelheid zou wel voldoende moeten zijn om de downstreamsnelheid volledig te kunnen gebruiken".
Mijn upload ging van 4,3 (7581) naar 2,6 Mb/s (7583). Kan dit ook consciënties hebben voor de download snelheid? -eggie-
Ps. zal mijn profielafbeelding binnenkort maar aanpassen, 'XS4ALL moet blijven' is binnenkort passé.
 
Gieter

Roger schreef:

RuudvanMunster post=10877

Aanpassen van de instellingen hebben het probleem niet direct verholpen. Inmiddels kreeg ik zelfs na elke interne DECT call een noise burst, gevolgd door een reboot. (De noise bursts waren er eigenlijk al langer)

Die noise bursts hebben niets te maken met netwerkprioriteiten (interne DECT-gesprekken gebruiken geen IP). De DECT-problemen zijn al zo oud als de 7581 zelf en AVM heeft nooit de moeite genomen ze echt te verhelpen.

Komt me bekent voor, had ik ook met de 7581.
Zo spontaan een gigantische ruis op de fritzfon en dat was het dan.
Ik heb het idee, dat ze ontstaan bij een dipje in de ontvangst.
Ik heb namelijk een plekje in huis, waar al het draadloze niet lekker werkt.
Toen ik er melding van maakte bij AVM, was ik de enigste met dit probleem.
 
tubejack

Gieter schreef:


Toen ik er melding van maakte bij AVM, was ik de enigste met dit probleem.

Dat is het standaard AVM antwoord.

Hier valt af en toe de DSL verbinding weg. De langste uptime was 18 dagen. De verbinding zelf is wel iets sneller heb ik het idee. Met een paar minuten is hij weer op. Voor de rest geen problemen, de Fritz Fon's C5 doen het prima.
 
Prutser

meppele schreef:

Roger, een vraag van een (bijna)leek, wat bedoel je hierboven met: "Je nieuwe upstreamsnelheid zou wel voldoende moeten zijn om de downstreamsnelheid volledig te kunnen gebruiken".
Mijn upload ging van 4,3 (7581) naar 2,6 Mb/s (7583). Kan dit ook consciënties hebben voor de download snelheid? -eggie-
Ps. zal mijn profielafbeelding binnenkort maar aanpassen, 'XS4ALL moet blijven' is binnenkort passé.


Ik denk dat Roger doelt op dat elk verzonden pakket vanaf de andere kant bevestigd moet worden (de ACK) en daar heb je - weliswaar niet veel - bandbreedte voor nodig. Als dat te weinig is, gaat je download inderdaad ook mis. Ik moet zeggen dat ik dit zelf nog nooit heb meegemaakt, ook omdat er tegenwoordig meerdere pakketten op de bevestiging mogen wachten die in één klap hun ACK krijgen. Was dat hem inderdaad Roger?
 
Prutser

Gieter schreef:


Toen ik er melding van maakte bij AVM, was ik de enigste met dit probleem.


Doet me denken aan een plaat die ooit bij een helpdesk hing. Elke klantvraag linksboven eindige rechtsonder met dit antwoord ...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie