obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Prutser

Roger schreef:

Ik heb 7.13 niet geïnstalleerd. Die firmware heeft voor mij geen meerwaarde en ik ben ook aan het kijken hoe lang de 7590 kan draaien zonder verlies van VDSL-sync. De teller staat nu op precies 80 dagen. De 7581 deed soms wel 2-3 keer per week een resync.

Ik heb wel 3x een PPPoE-reconnect gezien, maar zeker 2x was dat duidelijk het gevolg van netwerkonderhoud bij XS4ALL.


De teller van mijn bonded 7581 staat hier momenteel op 40 dagen, 0 uur en wat minuten. Oorzaak van de reboot was een stroomstoring in de wijk hier Sad Ik gebruik 7.12 ...
 
RuudvanMunster

Roger schreef:

meppele post=11063

Onze postcode is al twee keer naar achteren opgeschoven maar eens moet het (dankzij KPN dochter KPNnetwerk) goed komen.

Die dochter bestaat niet meer. Er was ooit een KPN Netwerk B.V., maar die is uitgeschreven uit het handelsregister. De activiteiten gaan uiteraard gewoon door, maar die zullen nu in KPN B.V. zijn ondergebracht. De opruiming van de concernstructuur gaat zo te zien wat verder dan het opheffen van dochters als XS4ALL.

Op www.kpnnetwerk.nl zie ik alleen dat er ergens glasvezel komt, maar niet wanneer. Of is er ergens een pagina waar je dat wel kunt zien? Meer dan een redelijk gelikte marketingsite kan ik het nu even niet noemen.

Bijzonder, ik kreeg net per post (!) een brief van KPN NetwerkNL B.V. Met opnieuw de aankondiging dat zij aan het netwerk in de straat werken.... Is hun naam misschie veranderd van KPN Netwerk naar KPN NetwerkNL?
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
 
Prutser

RuudvanMunster schreef:

Roger post=11064

meppele schreef:

Onze postcode is al twee keer naar achteren opgeschoven maar eens moet het (dankzij KPN dochter KPNnetwerk) goed komen.

Die dochter bestaat niet meer. Er was ooit een KPN Netwerk B.V., maar die is uitgeschreven uit het handelsregister. De activiteiten gaan uiteraard gewoon door, maar die zullen nu in KPN B.V. zijn ondergebracht. De opruiming van de concernstructuur gaat zo te zien wat verder dan het opheffen van dochters als XS4ALL.

Op www.kpnnetwerk.nl zie ik alleen dat er ergens glasvezel komt, maar niet wanneer. Of is er ergens een pagina waar je dat wel kunt zien? Meer dan een redelijk gelikte marketingsite kan ik het nu even niet noemen.

Bijzonder, ik kreeg net per post (!) een brief van KPN NetwerkNL B.V. Met opnieuw de aankondiging dat zij aan het netwerk in de straat werken.... Is hun naam misschie veranderd van KPN Netwerk naar KPN NetwerkNL?


Is wat vroeger "Reggefiber" heette ... https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-...k-terecht/
 
Roger

RuudvanMunster schreef:

Bijzonder, ik kreeg net per post (!) een brief van KPN NetwerkNL B.V. Met opnieuw de aankondiging dat zij aan het netwerk in de straat werken.... Is hun naam misschie veranderd van KPN Netwerk naar KPN NetwerkNL?

In het handelsregister kan ik geen KPN NetwerkNL B.V. vinden. Staat er misschien een KVK-nummer in die brief?

Overigens is de upgrade van jouw straatkast alweer verdwenen uit Fourstack, ik neem aan omdat de datum meer dan 2 maanden in de toekomst ligt.

Prutser schreef:


RuudvanMunster post=11069

Is hun naam misschie veranderd van KPN Netwerk naar KPN NetwerkNL?

Is wat vroeger "Reggefiber" heette ... https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-...k-terecht/

Aha! Zouden ze misschien domweg vergeten zijn om de registratie in het handelsregister bij te werken? Als je daar op Reggefiber zoekt, vind je trouwens een enorme kerstboom aan B.V.'s, maar ook daar zijn ze duidelijk bezig om de juridische structuur flink op te schonen.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
t541hoo

Roger schreef:

69]... maar ook daar zijn ze duidelijk bezig om de juridische structuur flink op te schonen.
Ik denk zo langzamerhand dat dit de inleiding is om KPN een onbeduidend onderdeeltje van een andere kerstboom van bv's te laten worden.
 
tubejack

Roger schreef:

[quote name=tubejack post=11053]
7.12-72473M TEST doet het dus wel beter dan 7.12, maar lost het probleem kennelijk niet helemaal op. Hoe stabiel was je lijn eigenlijk met 7.01? (daarmee had ik geen stabiliteitsproblemen i.t.t. 7.12)


Nog geen 3 dagen.....
 
tubejack
Weer even terug naar een 7369 die is zeer stabiel. En ondanks dat de snelheid wat minder is laden webpagina's soepeler dan met de 7581.

Wat opvalt dat die 7369 met DSL profiel 17A werkt. De 7581 met profiel 8B. Dat ding staat continue te rekenen.

Kun je de 7581 dwingen om ook in 17A te werken? Daar kon wel eens een deel van de instabiliteit zitten. Het verschil tussen beide lijnen met de 7369 is maar 12Kbit sec! Met de 7581 algauw 300Kbit/sec.
 
Roger

tubejack schreef:

Weer even terug naar een 7369 die is zeer stabiel. En ondanks dat de snelheid wat minder is laden webpagina's soepeler dan met de 7581.

Wat opvalt dat die 7369 met DSL profiel 17A werkt. De 7581 met profiel 8B.

In principe zou profiel profiel 17a een hogere snelheid op moeten leveren (extra upstream en downstream frequentiebanden tussen 8.5 MHz en 17.7 MHz). Kennelijk kan de 7581 door een betere SNR of door genoegen te nemen met een lagere Noise Margin (die AVM ten onrechte SNR noemt) meer bits per carrier transporteren. Dat zou dan in de DSL spectum tab te zien moeten zijn.

Quote

Dat ding staat continue te rekenen.

Hoe bedoel je?

Quote

Kun je de 7581 dwingen om ook in 17A te werken?

Nee.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
tubejack

Roger schreef:


Dat ding staat continue te rekenen.

Hoe bedoel je?

Je ziet dat continu, dat de snelheid van beide lijnen bijgewerkt wordt.
Kennelijk is er een bepaald evenwicht tussen beide lijnen.
Als dat buiten een bepaalde marge raakt, dan resync.

Bij de 7369 doet dat syncen langer, maar het verschil tussen beide lijnen is erg klein.
Het zal mij benieuwen met welk pair-bonding modem Freedom komt.
 
t541hoo
.
Ben net verhuisd en krijg voor mijn nieuw afgesloten abbo op gf een 7590. Ik had een 7581 over DSL.

Nu zie ik dat de 7581 november 2019 EOL is gegaan. Ik beheer ook de IT van mijn zus in haar praktijk waar ook een 7581 staat (geen problemen). Is het aan te raden om ivm met veiligheid ook bij Xs4all aan te dringen op een 7590 voor haar.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie