obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Overstap naar Freedom, xs4all biedt “Pack” aan om emailadressen bij xs4all bereikbaar te houden?
LK100
Sinds gisteren 19 juni zit ik op dsl van Freedom. Ik kom van xs4all vandaan. Mijn download snelheid is van 50 Mbps bij xs4all naar 98 Mbps gegaan. De overstap is soepel verlopen, nieuwe fritz.box 7590 doet het prima
Ik heb nog wel een vraag over mijn emailadressen bij xs4all. In de brief die ik van xs4all kreeg over mijn overstap, die vanuit freedom.nl was aangevraagd, staat dat ik bij xs4all voor 15,25 euro per maand een “pack” abonnement kan nemen, zodat ik mijn email adressen van xs4all kan blijven gebruiken. Maar ik heb toch wettelijk recht op nog 6 maanden gebruik van mijn emailadressen bij xs4all na mijn overstap?
In de brief staat ook dat “Pack” automatisch wordt afgesloten. Wat betekent “afgesloten” in dit geval? Afsluiten is toch iets stopzetten, of zie ik dat verkeerd. Ik heb xs4all helpdesk een mail gestuurd, maar die nemen een week de tijd om antwoord te geven…
Dank alvast voor een reactie, groet Louis
 
Gondelier
Kan Freedom je hier geen antwoord opgeven ??
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
LK100
Dat denk ik niet.
Het Pack wordt door xs4all aangeboden. Het gaat over mijn emailadressen bij xs4all. Dit heeft niks met freedom.nl te maken. daar draaien mijn nieuwe email adressen prima.
Maar ik weet niet zeker of ik al mijn xs4all email adressen goed heb overgezet. Email berichten wil ik nog gewoon op xs4all kunnen blijven binnenkrijgen, zodat ik ze daarna kan overzetten naar mijn freedom email adres. Ik wil ze ook niet laten doorsturen van xs4all naar freedom, want dan kan ik niet in de gaten houden welke berichten gericht aan xs4all nog moeten worden aangepast bij de verzender van het bericht.

Maar voor de zekerheid zal ik de vraag ook bij freedom uitzetten.
 
LK100
Op de website van de rijksoverheid staat dat er een wet in de maak is, die in deze zomer ingaat. Document is uit januari 2020, zie:
https://www.rijksoverheid.nl/ministeries/ministerie-van-economische-zaken-en-klimaat/nieuws/2020/01/23/wetsvoorstel-maakt-overstappen-van-internet--en-telefonieaanbieder-eenvoudiger

de invoering zal vast vertraging hebben opgelopen. In deze wet werd de termijn van 6 maanden overeengekomen, nu geldt nog een periode van 1 maand. Ik ben benieuwd hoe xs4all hier nu mee omgaat.
 
srrussel
Ik zit nu in nare situatie. Ik had eerst telefonisch afgesproken met Xs4all, dat ik wil overstappen, maar dan met behoud van emailboxen via Pack. Twee keer zelfs. . Dus bij tweede keer zeggen ze dat wel te weten van eerste keer. Nadat freedom via KPN mijn overstap doorgeeft, kreeg ik zelfde brief waar LK100 over heeft. Ik heb dus via online bevestigd dat ik Pack behoud.

Gisteren vond het overstap zich plaats. En vandaag middag is mijn emailadres opgeheven. En ik kan me nergens meer inloggen of mails ontvangen op mijn xs4all adres. Dat is dus erg balen na vele jaren met dit adres. Ik zal dus moeten wachten tot maandag met mijn vraag aan KPN/xs4all.

Ik vraag me af hoe ervaringen zijn met Pack na het overstappen. Is dat normaal of ongeluk?
 
LK100
Dat was precies waar ik ook bang voor was.
Op 19 juni was mijn overstap van xs4all naar freedom. Dit is vlekkeloos verlopen.
Op de website van XS4all kan ik aangeven of ik Pack wil gaan gebruiken. Dat heb ik nog niet gedaan. Ik heb me daar niet aangemeld voor Pack, maar ook niet afgemeld.
Tot op heden 21 juni kan ik al mijn email accounts en mailboxen bij Xs4all nog gewoon benaderen en berichten op ontvangen.
Ik heb al jaren een eigen domeinnaam en die heb ik nu gekoppeld aan freedom, zodat de bulk van mijn emails nu netjes daar naar toegaan.
In enkele gevallen zal ik voor mijn hard ingevoerde XS4all emailadres, de zender/site nog moeten informeren van mijn overstap.
Mijn 4G data-only simkaart van Xs4all lijkt ook nog gewoon te werken, maar die ga ik nu verwijderen, voordat ik daar straks een vette rekening voor krijg.
.
 
srrussel
Zojuist contact gezocht met helpdesk.

Het blijkt een "ongeluk" te zijn. Dus de instellingen zijn hersteld zoals het was afgesproken. Ik heb mijn mailboxen weer terug als Pack abonnement...
 
Gieter
In de brief stond ook dat je op https://xs4all.nl/bevestig alles nog even kunt doorlopen.
Ook dat het doorsturen nog 6 maanden werkt, als je het instelt voor einde abonement.
Gewijzigd door Gieter op 22 juni 2020, 23:52
 
internethiks
Ik heb dat van Pack ook gezien. als het goed is word mits ingesteld voor de overstap nog 6 maanden doorgestuurd. Ik ga het beleven en testen.
Al ruim een jaar bezig mijn xs4all email adressen om te zetten naar een eigen domein en verwacht ook geen spannende zaken gemist te hebben.
Nog een paar dagen xs4all dan hopelijk soepel over naar freedom.
 
LK100
Vrijdag 26 juni werd ik door XS4all gebeld. Zij wilden weten of ik echt mijn abonnement wilde opzeggen en waarom ik naar een andere provider -Freedom- ging.
Ze konden mij een heel goede aanbieding doen, zeiden ze. Ik ben daar niet op ingegaan en weet dus ook niet wat die aanbieding precies zou inhouden.
Het is me nog niet helemaal duidelijk wanneer mijn contract met XS4all wordt gestopt. Er werd me nu door de telefoon verteld dat ik 1 maand opzegtermijn heb. Maar in de brief die ik van hen heb ontvangen, zeggen ze dat mijn abonnement op 19 juni 2020 wordt beëindigd. Dat is ook de brief waarin over de mogelijkheid van ‘Pack’ wordt gesproken.
Mijn email wordt bijna geheel naar mijn eigen domain gestuurd en dat verwijst nu naar Freedom.

Freedom internet draait vanaf 19 juni jl prima, TV doet het ook, jammer dat er nog geen TV app beschikbaar is, maar dat schijnt in de pijplijn te zitten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Overstap naar Freedom, xs4all biedt “Pack” aan om emailadressen bij xs4all bereikbaar te houden?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Van DSL naar Glasvezel XS4ALL Glasvezel diensten : 11 22 mei 2023
New service by KPN for XS4ALL VOIP Customers Eigen telefoon netwerk : 3 05 jun 2022
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN Usenet : 12 05 mei 2022
Wanneer gaat FTTH naar 1 gigabit ipv 500 Snelheid : 11 16 jan 2022
F-SAFE by XS4ALL batterijverbruik Algemeen : 2 30 nov 2021
Advertentie