obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritz!OS 7
lsluijter
Fritz OS 7.11 voor 7490 beschikbaar


FRITZ!Box Updates
‏ @FB_Updates


18.06.2019 13:37:11: Neue Version der fritzbox-7490_other


http://download.avm.de/fritzbox/fritz.../fritz.os/
Loek S
 
Roger
AVM heeft gisteren 7.11 service updates (PLUS images) vrijgegeven voor de Duitse edities van de 7490, 7580 en 7590. Dit heeft vermoedelijk te maken met een kwetsbaarheid in de TCP stack van o.a. Linux die eerder deze week bekend werd.

Edit: ik vermoed dat men gewoon de kwetsbare functionaliteit (Selective Acknowledgement, SACK) uit heeft gezet. De Linux kernel versie is namelijk niet gewijzigd.
Gewijzigd door Roger op 21 juni 2019, 10:48
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Gieter
Die update moet wel dringend geweest zijn.
Omdat half Duitsland 4 dagen weekend heeft.
 
Roger
Aan de Spree werd donderdag en vrijdag gewoon gewerkt. Fronleichnam (Sacramentsdag) is in Berlijn geen algemene feestdag.

Maar als het al zo belangrijk was om een PLUS image uit te brengen, waarom dan niet ook voor de andere modellen?
Gewijzigd door Roger op 23 juni 2019, 07:49
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Gieter
Ik erger me wel eens aan het raad spelletje bij updates van AVM.
Ze brengen een update uit en de klant mag raden wat er anders is.
Bij een ernstige kwetsbaarheid kan ik me indenken dat men de details later verteld.
 
tubejack
Een bedrijf als Synology gaat daar veel beter mee om. Ik krijg altijd keurig per mail informatie over gevonden veiligheid lekken. Ze doen dat niet geheimzinnig over.

Verder denk ik ook, aan al die mensen die nog een oudere Fritzbox hebben zoals een 7360 waar geen updates meer voor komen. Lopen die dan geen risico? Think
 
roymarja
Mij interesseert nog meer hoe de fabrikant van de Experiaboxen met veiligheidsissues omgaat.
Communiceert KPN wel eens over deze materie of worden er heimelijk updates gepushed?
Het laatste zeker?
 
Roger

roymarja schreef:

Communiceert KPN wel eens over deze materie of worden er heimelijk updates gepushed?

Over heimelijk gesproken: dit forum verandert bepaalde woorden en bepaalde URL's automatisch in tracking URLs (bv. een verwijzing naar KPN zoals in bovenstaande quote). Dit lijkt mij een overtreding van de AVG.

Edit. Als lezer kun je dit soort ongein veelal tegengaan met een browser extensie die redirect URL's opschoont. In het onderhavige geval klaart bv. de Skip Redirect extensie voor Firefox de klus.
Gewijzigd door Roger op 23 juni 2019, 08:33
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Access

Roger schreef:

roymarja post=9483

Communiceert KPN wel eens over deze materie of worden er heimelijk updates gepushed?

Over heimelijk gesproken: dit forum verandert bepaalde woorden en bepaalde URL's automatisch in tracking URLs (bv. een verwijzing naar KPN zoals in bovenstaande quote). Dit lijkt mij een overtreding van de AVG.

Edit. Als lezer kun je dit soort ongein veelal tegengaan met een browser extensie die redirect URL's opschoont. In het onderhavige geval klaart bv. de Skip Redirect extensie voor Firefox de klus.


Het is geen overtreding van de AVG. De AVG gaat over het verzamelen en verwerken van persoonsgegevens. Dat doet deze site niet.
De tracking links zijn van het affiliate marketing bedrijf Awin. Awin voldoet aan de AVG.
https://www.awin.com/nl/gdpr
https://www.awin.com/nl/nieuws-en-eve...en-de-gdpr

Deze site is een privé initiatief en kost geld en tijd om te onderhouden. Voor de gebruikers is het gratis, via advertenties en affiliate marketing probeer ik de tenminste de werkelijke kosten terug te verdienen. Als er wat extra overblijft is het natuurlijk fijn, maar het is een hobby en ik hoef er niet van te leven. De laatste jaren leg ik er echter op toe en betaal ik een deel uit het opgebouwde buffer.

Hoewel ik het niet leuk vind dat mensen adblockers of andere extensies gebruiken staat je dat wel vrij om te doen. Realiseer je echter wel dat zonder inkomsten deze site niet zal overleven.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Gieter
7581 07.08-69234 is uit.

Info die deze update geeft:
Over 50 new features and improvement's: more performance and convenience in the wireless network, Mesh and Smart Home
Seamlessly connected in the Mesh: Mesh WiFi steering, shared telephone book and Smart Home
Well informed: Important information arrives simply and directly at the email address of your MyFRITZ!
New in the internet: more information on DSL, faster LTE and expanded VPN functions
Added value for FRITZ!Fon: easy sharing of access to the wireless guest access, direct blocking of telephone numbers, and much more
Practical to operate: quick overview of updates for FRITZ! products, LEDs can be switched off
Stronger support for new products: FRITZ!Repeater 3000 and FRITZ!DECT 400 Smart Home switch
Gewijzigd door Gieter op 25 juni 2019, 15:42
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!OS 7', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie