obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritz!OS 7
sciurius
Ik heb mijn storing van de 7581 (spontane reboots) aangemeld bij XS4All en ze sturen meteen een nieuwe... 7581.

Nou ja, als die maar goed is.
 
Prutser
Je kan je contract verlengen en afhankelijk van "bonded" of niet krijg je een 7590 of 7583 ... Is dat niks?

https://www.xs4all.nl/service/diensten/internet/productinformatie/acties/modem-bij-contractverlenging.htm

Moet je wel al minstens één jaar bij XS4ALL zitten!
 
tubejack

Prutser schreef:

Je kan je contract verlengen en
Moet je wel al minstens één jaar bij XS4ALL zitten!


En niet in de tussentijd, je contract al verlengd hebben. Voor een andere leuke aanbieding Smile
 
sciurius
Ik zit al bijna 25 jaar bij XS4All... Ik heb de 7581 onlangs gekregen 'zonder verplichting' toen ik tv erbij nam, en mijn oude 7360 kennelijk niet meer geschikt was. Die 7360 was wel zo stabiel als een huis...
 
sciurius
Het is toch een 7583 Smile .
 
Marcel

sciurius schreef:

Het is toch een 7583 Smile .


Oef. Yeah
 
meppele

sciurius schreef:

Het is toch een 7583 Smile .


Toppy, mag je denk ik blij mee zijn!
Ben benieuwd naar je up- en download snelheden van de 7583 t.o.v. de 7581. Wil je ons dat hier laten weten? -eggie-
 
sciurius
Verwacht je significante wijziging van ul/dl speed?

Ik heb wel iets anders 'leuks'... Ik draai een paar keer per uur een geautomatiseerde speedtest en die levert me voor de laatste dagen het bijgevoegde plaatje op.
Je ziet een periodiciteit in de uploadsnelheid (onderste rode puntenlijn). Die neemt langzaam af, en dan plots weer omhoog. Dat is de afgelopen maanden het geval.
Vanmiddag omstreeks 14.00 de nieuwe 7583 in gebruik genomen, en nu blijft de upload stabiel.
sciurius voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
meppele

sciurius schreef:

Verwacht je significante wijziging van ul/dl speed?

Bij een aantal 7583 gebruikers stijgt de dl met 4 á 5 Mb/s en daalt de ul met een aantal Mb's/s, bij mij tot 2.6 Mb/s, de helft van de 5.3 met de 7581 -eggie-

Ik heb wel iets anders 'leuks'... Ik draai een paar keer per uur een geautomatiseerde speedtest en die levert me voor de laatste dagen het bijgevoegde plaatje op.
Je ziet een periodiciteit in de uploadsnelheid (onderste rode puntenlijn). Die neemt langzaam af, en dan plots weer omhoog. Dat is de afgelopen maanden het geval.
Vanmiddag omstreeks 14.00 de nieuwe 7583 in gebruik genomen, en nu blijft de upload stabiel.
 
Prutser
Leuk. Ook hier de 7583 aangesloten. In routermode werkt het prima en zie ik op eerste gezicht eenzelfde snelheid (bonded) als de 7581. Daarna het ding - net als mijn 7581 - in full bridge mode willen zetten volgens eerdere aanwijzingen (met mode = dsldmode_full_bridgeWink. DSL komt online (zie ik via 169.254.1.1 die het blijft doen), maar PPPoE vanuit de Unifi CPE komt niet online, wat identiek met de 7581 WEL werkt.

De config gedownload van zowel de 7581 als de 7583 en regel voor regel vergeleken, ik zie niks bijzonders wat afwijkt. Van het weekend maar eens beter gaat checken wat er precies misgaat. Bridge mode is voor mij tamelijk essentieel door het gebruik van meerdere IP nummers aan de buitenkant wat op de 7581 en 7583 volstrekt onbruikbaar geïmplementeerd is.

Overigens is testen met internet wel HET middel om pubers volledig over de zeik te krijgen binnen luttele minuten Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!OS 7', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie