obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
RuudvanMunster

tubejack schreef:

loekf post=9824


Ik zal het beste modem missen. Snif.


Wij hebben ook een 7583 besteld, maar vermoed dat de 7581 nog wel even blijft. Bye-happy

Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen met de 7583!
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
 
tubejack

tubejack schreef:

Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen met de 7583!


Onze 7581 is nu ruim een dag op, met 7.12. 1e indruk = goed. Nul DSL errors , Mesh werkt zo te zien, beter dan met 7.01. Apple spulletjes werken vlot.

Zal je net zien hé, aan het einde zijn tijdperk. Waarmee heb ik dat meer meegemaakt Think Ik stuur hem dus niet te snel terug als ik die 7583 in huis heb. Bye-happy
 
RuudvanMunster

tubejack schreef:

tubejack post=9828

Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen met de 7583!


Onze 7581 is nu ruim een dag op, met 7.12. 1e indruk = goed. Nul DSL errors , Mesh werkt zo te zien, beter dan met 7.01. Apple spulletjes werken vlot.

Zal je net zien hé, aan het einde zijn tijdperk. Waarmee heb ik dat meer meegemaakt Think Ik stuur hem dus niet te snel terug als ik die 7583 in huis heb. Bye-happy


Eigenlijk zou je met XS4ALL moeten kunnen afspreken dat je de 7581 mag houden. Ik kan me niet voorstellen dat ze die (2e hands) gaan uitgeven aan een andere klant.
Eigenlijk is het kritische infrastructuur en zou je een reserve exemplaar moeten hebben.
Toen indertijd mijn 7390 het spontaan begaf heb ik hem binnen een uur vervangen. Toen de defecte werd vervangen (garantie) had ik er twee. Het reserve exemplaar was ook geconfigureerd, dus bij een volgende calamiteit kon ik die zo vervangen.
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
 
RuudvanMunster

tubejack schreef:

tubejack post=9828

Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen met de 7583!


Onze 7581 is nu ruim een dag op, met 7.12. 1e indruk = goed. Nul DSL errors , Mesh werkt zo te zien, beter dan met 7.01. Apple spulletjes werken vlot.

Zal je net zien hé, aan het einde zijn tijdperk. Waarmee heb ik dat meer meegemaakt Think Ik stuur hem dus niet te snel terug als ik die 7583 in huis heb. Bye-happy


Mijn eerste indruk was dat hij met 7.12 veel sneller de DSL verbinding opbouwde. Met 7.01 duurde dat een kwartier. Ik ben benieuwd of ik nu mijn wekelijkse error burst kwijt ben ...
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
 
tubejack

RuudvanMunster schreef:

[quote name=tubejack post=9841]
Eigenlijk zou je met XS4ALL moeten kunnen afspreken dat je de 7581 mag houden. Ik kan me niet voorstellen dat ze die (2e hands) gaan uitgeven aan een andere klant. Eigenlijk is het kritische infrastructuur en zou je een reserve exemplaar moeten hebben.

Ik heb ooit een 7369 als back-up gekocht Ruud. Die is erg stabiel.
 
fmrama
Laats op het journaal dat nederland te weinig elektronica en huishoudelijke apparatuur recycled , op straffe van een boete. Dus die “overbodige” fritzen helpen weer een beetje om de stapel te vergroten.
Grin
 
tubejack

RuudvanMunster schreef:

[quote name=tubejack post=9841]
Mijn eerste indruk was dat hij met 7.12 veel sneller de DSL verbinding opbouwde. Met 7.01 duurde dat een kwartier. Ik ben benieuwd of ik nu mijn wekelijkse error burst kwijt ben ...


Ook met 7.01 is hier de DSL vlot op. Dat was eigenlijk, met de 1e software versies al zo 6.54?
 
Prutser
Ben nu al een paar dagen aan het worstelen met de 7583. In routed mode werkt hij als een tierelier, maar bridged mode verrekt hij. De manier waarop het met de 7581 werkt (Instellen als gewone router en vervolgens in de config de regel mode = dsldmode_routed wijzigen naar mode = dsldmode_full_bridge; en de checksum aanpassen), dat werkt dus niet.

Nog geen zin gehad om tussen de Unifi router die PPPoE doet en de 7583 mee te kijken wat daar nu gebeurt, maar daar lijkt het mis te gaan. DSL komt wel netjes op zie ik op de webgui op 169.254.1.1. Het lijkt wel of die bridged mode in zijn geheel verdwenen is. XS4ALL ook maar even een mail gestuurd voor hulp ...

Iemand ook al met bridged mode aan het testen geweest?
 
Jan Doedel
Elke avond flink oplopende CRC fouten met de 7583 en daarbij haperende tv beelden en geluid. Gisteren de nieuwe versie erop gezet: 07.13. Tot vanavond 20.30 geen enkele fout. Zelfde 'problemen' ook met de vorige firmware versie. Met 7581 soms weken geen enkele fout. Ik kijk het nog even aan, mijn huisgenoten beginnen nl. hier al te mopperenShock.
 
fmrama
Ik had er ook last van, op 1 dag ca. 1300 fouten. Vanmorgen om 11 uur de spanning er een aantal minuten afgehad. Tot nu toe 0 fouten. Ik ben benieuwd wat het morgenochtend geeft.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie