obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe bugs 7581 fritz 7.01
lsluijter
Net doorgegeven aan AVM:

De webinterface doet het niet vanaf een IPV6 client. Dit geeft een blanco scherm.

13.11.18 12:35:34 Login to the FRITZ!Box user interface from the IP address 192.168.178.35. =====> this is ok

13.11.18 12:35:26 Login to the FRITZ!Box user interface from the IP address xxxx:xxx:xxxx:x:xxxx:xxxx:xxx:xxxx. ====> this gives an empty screen.
Loek S
 
Arjan23
Ik zie in mijn netwerk een smartphone staan met het symbool van de fritzrepeater. Als ik er op klik kom ik in het inlogmenu van de repeater waar die smartphone mee verbonden is.

By the way, het gelukkig een smartphone van mezelfSmile

Iemand een oplossing?
 
lsluijter

Quote

lsluijter schreef:

Net doorgegeven aan AVM:

De webinterface doet het niet vanaf een IPV6 client. Dit geeft een blanco scherm.

13.11.18 12:35:34 Login to the FRITZ!Box user interface from the IP address 192.168.178.35. =====> this is ok

13.11.18 12:35:26 Login to the FRITZ!Box user interface from the IP address xxxx:xxx:xxxx:x:xxxx:xxxx:xxx:xxxx. ====> this gives an empty screen.



Na een restart van de 7581 kan ik dit probleem niet meer reproduceren.
Loek S
 
cggelde
Heb op de Fritzbox 7581 mijn gastnetwerk aan moeten zetten anders loggen mijn iPhone en iPad niet meer in via de 1750e repeater gr chris
 
tubejack

Quote

cggelde schreef:

Heb op de Fritzbox 7581 mijn gastnetwerk aan moeten zetten anders loggen mijn iPhone en iPad niet meer in via de 1750e repeater gr chris

Dat is inderdaad een bug. Mijn iPhone maakt nog wel een verbinding, maar onze iPad niet. Als je de 1750E bekabelt als lanbridge aansluit heb je nergens last van.

AVM onderkent (blijkbaar) dat Mesh extra verkeer genereert. Met de nieuwe FRITZ!WLAN 3000 WiFi Repeater kun je voor Mesh heeft een extra 5Ghz verbinding opzetten b.v. met je 7581. Maar het beste blijft natuurlijk Mesh backbone met kabels.... zie https://fritzshop.nl/nl/verwachte-pro...eater.html
Gewijzigd door tubejack op 17 november 2018, 18:16
 
Roger

Quote

tubejack schreef:
AVM onderkent (blijkbaar) dat Mesh extra verkeer genereert.
Onzin. Mesh genereert nauwelijks extra verkeer.

Quote

Met de nieuwe FRITZ!WLAN 3000 WiFi Repeater kun je voor Mesh heeft een extra 5Ghz verbinding opzetten b.v. met je 7581. Maar het beste blijft natuurlijk Mesh backbone met kabels.... zie https://fritzshop.nl/nl/verwachte-pro...eater.html
Met een 2e kanaal (middels een extra WiFi chip) ondervangt AVM het probleem dat bij gebruik als WiFi repeater de effectieve snelheid ruimschoots halveert doordat alle pakketjes 2 keer via hetzelfde kanaal moeten. Dat is eigen aan het gebruik als WiFi repeater en heeft met Mesh niets te maken. In de 3000 handelt de ene 5 GHz chip het backbone verkeer af, de andere het verkeer met de clients. Dan heb je het genoemde probleem niet. Ik ben het me je eens dat een bekabelde backbone de betere idee is (de veel betere zelfs), maar een kabel trekken is helaas vaak lastig.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
tubejack

Quote

Roger schreef:

Quote

tubejack schreef:
AVM onderkent (blijkbaar) dat Mesh extra verkeer genereert.
Onzin. Mesh genereert nauwelijks extra verkeer.

Quote

Met de nieuwe FRITZ!WLAN 3000 WiFi Repeater kun je voor Mesh heeft een extra 5Ghz verbinding opzetten b.v. met je 7581. Maar het beste blijft natuurlijk Mesh backbone met kabels.... zie https://fritzshop.nl/nl/verwachte-pro...eater.html
Met een 2e kanaal (middels een extra WiFi chip) ondervangt AVM het probleem dat bij gebruik als WiFi repeater de effectieve snelheid ruimschoots halveert doordat alle pakketjes 2 keer via hetzelfde kanaal moeten. Dat is eigen aan het gebruik als WiFi repeater en heeft met Mesh niets te maken. In de 3000 handelt de ene 5 GHz chip het backbone verkeer af, de andere het verkeer met de clients. Dan heb je het genoemde probleem niet. Ik ben het me je eens dat een bekabelde backbone de betere idee is (de veel betere zelfs), maar een kabel trekken is helaas vaak lastig.


Onzin?, is daar wel eens aan gemeten? Andere leveranciers zoals Synology werken nu met eenzelfde principe. Er gaat inderdaad niet alleen Mesh verkeer over.
https://youtu.be/lrLYqVWvPNM

Kabels trekken is niet zo moeilijk, met een Hilti kom je door de dikste betonnen vloeren. Een repeater is en blijft altijd een lapmiddel vind ik. Ook de oplossing van Synology. Het netwerk draait hier wel lekker met 7.01 Bye-happy
 
loekf
7581 reboot als je een repeater toevoegd of update naar 7.01.

Heb het nou 3x gezien.

Zal het eens doorgeven aan AVM.
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
Roger

Quote

tubejack schreef:
Onzin?, is daar wel eens aan gemeten?
Zijdelings. Ik heb een tijdje geleden eens het verkeer bekeken tussen mijn 7581 en de 1750E (Mesh, LAN bridge) bij web browsen met een laptop die aan de 1750E hing. Verreweg het meeste verkeer was clientverkeer (vooral HTTP). Van de rest was het overgrote deel het gebruikelijke broadcast verkeer (SSDP [UPnP], ARP, IPv6 Route Advertisements, etc.). Beide soorten zijn er ook als je dezelfde apparaten gebruikt zonder Mesh en zijn dus geen verkeer dat door Mesh wordt veroorzaakt.

Tussen het kleine beetje dat over bleef zal vast wel wat Mesh specifiek verkeer hebben gezeten (Mesh devices praten tenslotte met elkaar), maar veel was het zeker niet. Er was in elk geval niets bij wat mijn aandacht trok. Bij een WiFi verbinding tussen 7581 en 1750E (Wireless bridge mode) verwacht ik niet wezenlijk andere resultaten. Uiteraard heb je bij WiFi ook nog de nodige management frames, maar ook dat verkeer is niet Mesh specifiek.

Maar Mesh maakt het gebruik van WiFi in een groter netwerk gemakkelijker en dat zal ongetwijfeld leiden tot meer verkeer. Wat dat betreft is het net als het aanleggen of verbreden van een autosnelweg: een latente verkeersbehoefte wordt omgezet in feitelijk verkeer.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
enigma2
Sinds het updaten naar 7.01 heb ik ook last van onregelmatige reboot-cycles. Het eventlog is daarna leeg en de verbinding is 2 minuten weggeweest.
Ik heb er 2 repeaters aangangen van Netgear (WN2500RP en EX6200).
Kan alleen nergens de oude Fritz!OS (06.85-50446 PLUS) terugvinden :-(Frown
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe bugs 7581 fritz 7.01', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Advertentie