obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over XS4ALL? Post hier je XS4ALL klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
Fritz!OS: 07.01
LuPir
Lang op die mesh versie gewacht en geinstalleerd maar het resultaat was verre van fijn.

"Papa, de wifi doet het heel traag!" OF "Je moet daar wat aan doen, zo kan ik niet werken!"

Eerlijk gezegd, een en al ellende!

Heb uiteindelijk alle apparatten naar fabrieksinstellingem moeten resetten!

Iemand anders met betere ervaringen?
 
onno
Helaas niet: hier heb ik dezelfde ervaring (met wifi en de kinderen). Ik weiger al mijn apparatuur naar fabrieksinstellingen te brengen.

Ik ga maar eens bellen met xs4all
 
chrisvi
Vreeemd hier 7 repeaters hangen en nergens problemen mee. Waarom 7 beton diepe tuin en voor tuin. Achter in de tuin en in de schuur is wifi nodig en voor idem. met de mesh functie loopt het perfect door.
 
tubejack
Mesh werkt hier prima. Bye-happy
 
gerbenh
Hier werkt mesh niet.Heb mijn unifi amplife HD weer achter de fritzbox gezet,dat is pas wat mesh zou moeten wezen,maar dan praat je ook over een andere prijskaartje.
 
tubejack

Quote

gerbenh schreef:

Hier werkt mesh niet.Heb mijn unifi amplife HD weer achter de fritzbox gezet,dat is pas wat mesh zou moeten wezen,maar dan praat je ook over een andere prijskaartje.


Dat lijkt me mooi heel spul. Met wat geduld kreeg hier Mesh aan de praat. Het is wel op zijn: "Fritz" dus ietwat eigenzinnig Bye-happy
Gewijzigd door tubejack op 08 december 2018, 17:31
 
guido66
Nog niet voor de 7581 (wel voor de 1750E, versie 07.08-64245), maar de volgende stap is AP-steering:

https://avm.de/ap-steering/

Laat ik nou altijd gedacht hebben dat dat nu precies het voordeel van mesh was? Blijkbaar hebben we nu een soort van pseudo-mesh?
Mijn Fritzboxgeschiedenis: 7170-2x7340-7360-7369-2x7581
Huidig: 7583+7590+2x1750E in mesh
 
rhuijben
AVM Mesh is op dit moment slechts betere samenwerking tussen de accesspoints en vereenvoudigde instellingen. De roaming van devices zelf wordt nog niet geholpen.

Hopelijk komt er snel meer bij want hier in huis schuiven heel veel mobiele devices langzaam naar 2.4 Ghz terwijl er eigenlijk overal 5 Ghz met meer bandbreedte beschikbaar is.
2.4 Ghz is behoorlijk overbevolkt door de buren.
 
fmrama
Ik wil een dect 200 aanschaffen. Zijn de eerdere problemen met de fritzbox 7581 en dect 200 opgelost?
 
Marcel

Quote

fmrama schreef:

Ik wil een dect 200 aanschaffen. Zijn de eerdere problemen met de fritzbox 7581 en dect 200 opgelost?


De problemen zijn opgelost en die zaten erin dat de verwijzingen naar de 0 firmware voor niet de firmware zaten van de 7581.

Kijk ook eens naar de 210 die ook buiten gebruikt kunnen worden.

Bedenk dat gebruik daarvan de Dect ECO mogelijkheid niet meer bruikbaar is.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!OS: 07.01', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Advertentie