obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Latency is hoog
pe0mot
Goedemorgen,
Ik heb hier 30ms latency voor alle verbindingen met mijn bonded VDSL en 7581 op 74mbit/s.
Op de dezelfde lijn met het zelfde modem had ik 12ms toen ik nog Telfort 35mbit/s gebruikte als provider.
Is de hoge latency normaal bij XS4ALL?
 
tubejack

Quote

pe0mot schreef:

Goedemorgen,
Ik heb hier 30ms latency voor alle verbindingen met mijn bonded VDSL en 7581 op 74mbit/s.
Op de dezelfde lijn met het zelfde modem had ik 12ms toen ik nog Telfort 35mbit/s gebruikte als provider.
Is de hoge latency normaal bij XS4ALL?



Dat is normaal, bij VDSL bonded rechtstreeks vanuit de wijkcentrale. Ikzelf heb 32ms. Vanaf april van dit jaar komt daar een update voor.
 
pe0mot

Quote

tubejack schreef:

Quote

pe0mot schreef:

Goedemorgen,
Ik heb hier 30ms latency voor alle verbindingen met mijn bonded VDSL en 7581 op 74mbit/s.
Op de dezelfde lijn met het zelfde modem had ik 12ms toen ik nog Telfort 35mbit/s gebruikte als provider.
Is de hoge latency normaal bij XS4ALL?



Dat is normaal, bij VDSL bonded rechtstreeks vanuit de wijkcentrale. Ikzelf heb 32ms. Vanaf april van dit jaar komt daar een update voor.


Super, bedankt!
 
tubejack

Quote

pe0mot schreef:
Super, bedankt!


Hier het KPN bericht: https://www.kpn-wholesale.com/over-kp...d-dsl-.htm
 
Maurice
Betekent dat met G.INP ook een hogere snelheid gerealiseerd kan worden?
Mijn bonded VDSL verbinding heeft nu qua upload 10 Mbit/s (current throughput), terwijl attainable throughput 23 Mbit is.
 
tubejack

Quote

Maurice schreef:

Betekent dat met G.INP ook een hogere snelheid gerealiseerd kan worden?
Mijn bonded VDSL verbinding heeft nu qua upload 10 Mbit/s (current throughput), terwijl attainable throughput 23 Mbit is.


Het staat in de bovenstaande link. De upload naar de wijkcentrale gaat van Max 10 naar Max 20Mbit/s Daarnaast geeft G.INP vaak hogere bandbreedte (5-10%) en een betere throughput.
 
meppele

Quote

tubejack schreef:

Quote

Maurice schreef:

Betekent dat met G.INP ook een hogere snelheid gerealiseerd kan worden?
Mijn bonded VDSL verbinding heeft nu qua upload 10 Mbit/s (current throughput), terwijl attainable throughput 23 Mbit is.


Het staat in de bovenstaande link. De upload naar de wijkcentrale gaat van Max 10 naar Max 20Mbit/s Daarnaast geeft G.INP vaak hogere bandbreedte (5-10%) en een betere throughput.
Jack, toch even een vraag omdat ik het KPN verhaal niet goed in kan schatten. Mag ik er vanuit gaan dat mijn up en down snelheid met het activeren van G.INP mogelijk 10% ophoog kan- of zal gaan? -eggie-
meppele voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
meppele

Quote

meppele schreef:

Quote

tubejack schreef:

Quote

Maurice schreef:

Betekent dat met G.INP ook een hogere snelheid gerealiseerd kan worden?
Mijn bonded VDSL verbinding heeft nu qua upload 10 Mbit/s (current throughput), terwijl attainable throughput 23 Mbit is.


Het staat in de bovenstaande link. De upload naar de wijkcentrale gaat van Max 10 naar Max 20Mbit/s Daarnaast geeft G.INP vaak hogere bandbreedte (5-10%) en een betere throughput.
Jack, toch even een vraag omdat ik het KPN verhaal niet goed in kan schatten. Mag ik er vanuit gaan dat mijn up en down snelheid met het activeren van G.INP mogelijk 10% ophoog kan- of zal gaan? -eggie-
Sinds vannacht (18-04-19) is G.INP op mijn bonding lijnen ingeschakeld. DSL lag er vanmorgen uit en na herstart van de Fritz was G.INP actief. Ping is teruggegaan van 38 naar 8 ms. Max. download is ruim 2 Mbit/s hoger. Blij mee!! -eggie-
meppele voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
pe0mot
Hoe werd je gewaarschuwd dat G.INP werkte, of zag je het toevallig na een reboot?
 
tubejack

Quote

meppele schreef:

Sinds vannacht (18-04-19) is G.INP op mijn bonding lijnen ingeschakeld. DSL lag er vanmorgen uit en na herstart van de Fritz was G.INP actief. Ping is teruggegaan van 38 naar 8 ms. Max. download is ruim 2 Mbit/s hoger. Blij mee!! -eggie-


Dat is mooi.Thumbs Up De centrale hier in Zaandam (de Krimp) in moet nog om. 5 jaar terug was de introductie van G.INP. Toen was het alleen voor VDSL DLM-profielen met het kwaliteitsniveau 'Low CRC Level' (LC) volgens het onderstaande bericht.

https://www.kpn-wholesale.com/over-kp...office.htm
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Latency is hoog', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie