obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Geen verbinding 5Ghz Repeater met (oude) Apple apparaten
RubenP
Ik heb een 7581 en 1750E als extender via Mesh ingesteld. Zowel een iPad Air (iOS 12.4.4) als een oude MacBook Pro kunnen wel op het 5Ghz netwerk van de 7581, maar niet verbinden met de 5Ghz van de 1750E. Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij werkte dit enkele maanden geleden nog prima.

AVM stelde voor het onderstaande voor, maar dat heeft niet geholpen:

Wis in uw netwerkapparaten de WiFi netwerk van de FRITZ!Box en - als u dat heeft ingesteld - de WiFi gastnetwerk van de FRITZ!Box.
Schakel je netwerkapparaten uit.

Ga dan naar de gebruikersinterface van de FRITZ!Box. Wis in "Home Network > Network" in "Idle Connections" alle aantekeningen.

Herstart de FRITZ!Box en de FRITZ!Repeater 1750E.

Ga terug naar de gebruikersinterface van de FRITZ!Box. Ga naar "Wireless > Security". Selecteer onder"WPA Encryption" de optie "WPA+WPA2".

Verbind terug de netwerkapparaten met de WiFi van de FRITZ!Box.

Als het probleem blijft bestaan, kunt u best een kanaal beneden 100 instellen.

Voordoet zich onverwacht het probleem opnieuw, wil ik aan u vragen dezelfde SSIDs voor beide frequentiebanden in te stellen, automatische kanaal instellingen aan te zetten en dan nog eens te testen.


Heeft iemand nog een idee? Heb voor m'n gevoel al zo'n beetje alles geprobeerd en snap maar niet waaraan het kan liggen...
 
Gieter
Alleen herstarten lost niet alle problemen op.
Maak alles een minuut spanningsloos.
Start dan de fritzbox op en daarna pas de 1750E in de wcd.
Mesh en verschillende ssid gaan ook niet samen.
 
RubenP
Ik heb nu een volledige factory reset gedaan van zowel het modem als de repeater en alles opnieuw ingesteld.

Het verschil met de vorige keer is dat de Repeater nu niet in de Mesh staat, maar wel gewoon z'n repeater functionaliteit heeft.

En... het werkt nu goed! iPad & MacBook kunnen met de Repeater verbinden op 5Ghz.

Twijfel of ik de Repeater alsnog in de Mesh ga gooien, want internet lijkt over het algemeen gewoon beter/sneller te reageren dan voorheen.
 
Gieter
Probeer ook WPA te vermeiden, dat is zo gigantisch lek.
Gebruik alleen WPA2
 
RubenP
Dit probleem is uiteindelijk (grotendeels) opgelost door betere repeaters te plaatsten (2400 en 3000) en deze in serie te schakelen ipv parallel. Hierdoor is het bereik beter en hebben de oude Apple apparaten ook minder/geen last meer van uitval. Alleen de iPad heeft er soms nog moeite mee.

Gek genoeg lukt het me niet om de 2400 als Mesh in te stellen, terwijl ik deze wel met de WPS knop heb toegevoegd. Als ik daarna probeer handmatig via de interface WPS starten krijg ik eerst een melding dat het gelukt is, maar het WPS icoon verschijnt niet.
 
Gieter

RubenP schreef:


Gek genoeg lukt het me niet om de 2400 als Mesh in te stellen.


Eerst verbinding maken door 6 seconden te drukken.
Daarna Mesh activeren door op de master en toestel 1 seconde te drukken.
 
RubenP

Gieter schreef:

RubenP post=11472


Gek genoeg lukt het me niet om de 2400 als Mesh in te stellen.


Eerst verbinding maken door 6 seconden te drukken.
Daarna Mesh activeren door op de master en toestel 1 seconde te drukken.


Volgens mij is het 1 seconde, maar ik denk dat ik weet wat ik fout doe na het bekijken van deze video: https://www.youtube.com/watch?time_continue=147&v=LExFOOY-2IY&feature=emb_title

Ik heb alleen de 2400 met de 3000 verbonden via WPS, maar daarna nog niet de 2400 met de Fritbox 7581 via WPS om de Mesh te activeren!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen verbinding 5Ghz Repeater met (oude) Apple apparaten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
1750E verliest verbinding elke 12 uur WiFi : 11 15 dec 2021
Tips voor Fritzbox 7590 en en de Repeater 2400 Fritzbox : 2 07 okt 2021
Fritz Wlan Repeater 3000 kanaal WiFi : 7 16 sep 2021
xs4all geeft toe: geen stabiel internet Klacht over XS4ALL : 2 05 mei 2021
Advertentie