obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Problemen met digitale televisie van XS4ALL. Problemen met digitale ontvangers; Motorola Vip 1853. Problemen met opnemen bewaren van, herhaalde opnames, series.
 Onderwerp afdrukken
Bandbreedte TV
sciurius
Vanavond had ik last van slechte throughput (zie bv. https://xs4all.speedtestcustom.com/result/d738ce80-de6c-11ea-a41a-45d205cac1f8) (de lijn is 110/33Mbps).

Al speurend zag ik op de Fritz dat de TV een dikke 40MBps bandbreedte gebruikte. Ik ben niet anders gewend dan dat de TV zo'n 10Mbps gebruikt. Is er iets veranderd sinds de laatste twee software updates van de Arris 2952?
sciurius voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
meppele
Hoop niet dat dit hier gebeurt, dat kan mijn 23/2,6 Mb/s lijntje helemaal niet aan .....Wink
 
jemmie
Hangt dit niet samen of de uitzending in SD, HD of 4K is?
________
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
 
minne
Ik heb dit probleem jaren geleden ook eens gehad. Ik kan me niet meer goed herinneren wat precies de oplossing was - moet je eigenlijk ergens noteren.

Zou het kunnen dat de LAN poort waar de Settop Box is aangesloten in Green mode staat? Zo ja, probeer eens om het in Power Mode te zetten.

Modem uit en aan helpt niet?
 
sciurius
Ik heb het modem (Fritz 7853) een reset gegeven )DSL link verwijderd, spanningsloos gemaakt, etc) en nu lijken de up en download snelheden weer redelijk normaal.
Ook de TV trekt weer ongeveer 10Mbps, zoals ik gewend was.

Een modemhikje, dus.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Bandbreedte TV', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Bandbreedte voor TV Algemeen : 7 26 jan 2021
Bandbreedte voldoende voor tv Algemeen : 2 19 sep 2011
Advertentie