obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van XS4ALL. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
Android mobieltje als DECT telefoon gebruiken op Fritzbox 7590
Janma
Beste,

Ik heb mij Samsung telefoon aangemeld als internet telefoon op mijn Fritz.
Fritz!App Fon is ook geïnstalleerd op de Samsung.
De app heeft verbinding met de Fritz.
Maar de status info rechts boven in de app laat al zie dat er iets niet goed zit.
"Telephony" is rood
"Fritz!Box" is groen.

In de settings staat "HD telephony" op uit.

Als ik een intern gesprek probeer te maken krijg ik de melding.

"Telephony via FRITZ!Box is inactive"

Enig idee wat er aan de hand is?
 
sciurius
Allereerst: Je kunt je mobiel op deze manier niet als DECT telefoon gebruiken, enkel als VoIP telefoon.

Als het Fritz vakje groen is, en Telephony rood kijk dan opde Fritz naar Telephony > Telephony Devices. Staat je mobiel daar bij? Kloppen de instellingen?

De Fritz Fon app 'foce close' en opnieuw opstarten wil ook wel eens helpen.

Jammer genoer is die app een beetje gammel...
 
Janma
@sciurius

Ik ga eens even verder kijken waarom het juist op mijn telefoon nu niet wilt werken. Ik verwacht dat het een ergens een conflict heeft met een andere applicatie.
Ik heb het nu met succes geïnstalleerd op twee ander Samsungs. Een kale ontwikkel S3 uit 2013 en op de A5 van mijn vrouw.
Dus het moet aan mijn eigen toestel liggen.

Op de andere twee toestellen is ook 'Telephony' gewoon groen en als er gesprekken binnenkomen op de vaste lijn dan kan je ze er op aannemen.

Op mij eigen Samsung wilde ik deze app juist hebben staan om zo de zakelijke gesprekken op tweede vaste telefoonnummer ook te kunnen aannemen. Dat wil helaas nog niet lukken

Jan
 
Janma
Ik zie een mogelijke oorzaak.
Mijn eigen Samsung heb ik als eerste via de website toegevoegd en daarna pas de app gedownload en gebruikt.
De andere twee zijn automatisch via de app opgevoerd als device.
Ik ga eens kijken wat er gaat gebeuren als ik mijn eigen device setting verwijder en het allemaal nog eens opnieuw opzet maar dan vanuit de app.
 
Janma
Nu werkt het.

Het had dus te maken met de volgorde.
Wil je een mobieltje gebruiken om gesprekken op te ontvangen en te openen dan moet je blijkbaar vanaf de app beginnen en later pas op de Fritz gaan in vulllen wat de inkomende lijnen mogen zijn en wat de uitgaande lijn moet zijn.

Aanvulling:
Maar bellen ging nog steeds niet. Kan van binnenuit wel iemand ergens anders bellen op de vaste telefoon. De telefoon werd dan ook aangenomen maar we konden elkaar niet horen.
In mijn geval heb ik de glasvezel NT / Dan de Fritzbox / Daarachter een eigen firewall met redirection , daarachter zit weer een WiFi knooppunt en daar hangt mijn telefoon aan.
Mijn eigen router/firewall laat natuurlijk niets door wat hij niet kent. Ik heb nu op de eigen router/firewall STUN ook aangezet zodat die er doorheen kan komen.
Als het goed is komt het er nu dan ook doorheen.
Gewijzigd door Janma op 21 augustus 2020, 14:02
 
sciurius
Het probleem dat ik met mijn Samsung (A320-FL) heb is dat a) soms de telefoon niet overgaat wanneer er op de vaste (VoIP) lijn wordt gebeld, en b) wanneer de telefoon wel overgaat en ik het gesprek aanneem, de verbinding ofwel slecht (onverstaanbaar is voor de andere partij) ofwel na korte tijd spontaan wordt verbroken.
Ook bij zelf uitbellen kan het voorkomen dat ik onverstaanbaar ben dan wel het gesprek wordt verbroken.

Ik heb een tijdje met enkele VoIP clients geprobeerd maar dat was niet wezenlijk beter.

Ik vind het teleurstellend; ik had meer verwacht van een FritzBox / FritzFon combi.
 
Gieter

sciurius schreef:

soms de telefoon niet overgaat wanneer er op de vaste (VoIP) lijn wordt gebeld
Je moet de fon-app wel aan de lijst "apps die nooit sluimeren" toevoegen.
 
Janma
Update:

Ik heb momenteel op mijn firewall alle porten die gebruikt worden op de Fritzbox ook openstaan.
Spraak verkeer zou dus nu transparant moeten kunnen zijn voor de wifi.
Echter vanuit mijn android kan nu nog steeds wel bellen naar een nummer en deze gebruiker ziet ook dat hij gebeld wordt vanaf mijn vaste lijn.
Hij kan het gesprek ook aannemen. Op de app zie ik dan de verstreken verbindingstijd.
Enige minpuntje is dat de gebelde persoon mij niet kan horen en ik hem niet.

Ga van de week eens kijken of het wel werkt als ik een oude mobiel gebruik en deze hang aan de wifi van de Fritzbox zelf.
 
sciurius

Janma schreef:

Enige minpuntje is dat de gebelde persoon mij niet kan horen en ik hem niet.

Lijkt me eerder een showstopper dan een minpuntje Smile
 
Janma
Ben niet voor een gat te vangen. Vooralsnog een uitdaging en geen reden om het nu al op te geven. ;-)

Vanavond een mobiel omgezet zodat hij verbonden is met de Fritzbox ipv met een Wifi station achter mijn eigen firewall en dan werkt het. Het is dus een porten probleem.
Wordt vervolgd...
Gewijzigd door Janma op 24 augustus 2020, 01:21
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Android mobieltje als DECT telefoon gebruiken op Fritzbox 7590', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Snelheid WAN-poort 7590 Fritzbox : 7 08 jul 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritzbox 7583 Fritzbox : 558 12 aug 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Telefoon Fritzbox : 13 17 jun 2022
Advertentie