obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritz 3000 repeater crasht/onbereikbaar na paar dagen
RubenP
Sinds aanschaf van de Fritz 3000 repeater ervaar ik er problemen mee. Hij is overigens al een keer omgeruild, maar volgens mij had de vorige dezelfde issues.

Om de 1-5 dagen is de 3000 onbereikbaar. Het wifi signaal is er nog wel, maar er is geen internet voor apparaten die verbonden zijn met de 3000. Ook is deze niet meer te benaderen via de interface van de Mesh Master (7590). Hij staat nog wel in het overzicht, maar is niet meer onderdeel van de Mesh. Ook de verbinding van de 3000 repeater met een andere repeater (2400) verdwijnt.

Het is alsof de repeater een vastloper heeft. Het enige wat helpt is stroom eraf en opnieuw opstarten.

Zijn er meer mensen met zo'n issue, of heeft iemand een idee wat een oplossing kan zijn?

Gebruik nu Fritz OS 7.20, maar oudere versies hadden het ook.
 
Gieter
Heb je in de mesh master de lease time van de DHCP nog op 10 dagen staan?
Zo ja. Probeer die eens op 1 dag te zetten en gasten op 6 uur.
 
RubenP

Gieter schreef:

Heb je in de mesh master de lease time van de DHCP nog op 10 dagen staan?
Zo ja. Probeer die eens op 1 dag te zetten en gasten op 6 uur.


Lease time stond idd op 10 dagen en nu naar 1 gezet.

Zal eens even testen.
 
RubenP

Gieter schreef:

Heb je in de mesh master de lease time van de DHCP nog op 10 dagen staan?
Zo ja. Probeer die eens op 1 dag te zetten en gasten op 6 uur.


Helaas. Net weer hetzelfde issue. Wifi valt eerst even weg, komt dan weer terug maar alle apparaten verbonden via de 3000 repeater hebben dan geen internet/netwerkverbinding.
 
Gondelier

RubenP schreef:

Gieter post=12114

Heb je in de mesh master de lease time van de DHCP nog op 10 dagen staan?
Zo ja. Probeer die eens op 1 dag te zetten en gasten op 6 uur.


Helaas. Net weer hetzelfde issue. Wifi valt eerst even weg, komt dan weer terug maar alle apparaten verbonden via de 3000 repeater hebben dan geen internet/netwerkverbinding.


Ik kan je helaas niet helpen maar een tijdje geleden heb ik een Fritz!Repeater 3000 cadeau gekregen.
Dezelfde problemen als door jou omschreven met OS 7.19.
Deze was via internet gekocht en mocht binnen een maand worden retour gestuurd.
Dit ook gedaan en later een nieuwe besteld waarop ik OS 7.20 heb geïnstalleerd, maar wat ik ook probeerde, in de mesh master de lease time van de DHCP aangepast, er was totaal geen verbinding/connectie te krijgen met welk apparaat dan ook, wel met de Fritz!Box 7590 natuurlijk. B.v. de iPhone, iPad en de Windows laptop die hebben dagen naast de 3000 gelegen maar helemaal niets.
Ook deze Fritz!Repeater weer terug gestuurd en werk nu gewoon weer met de vertrouwde 1750E en totaal geen problemen meer ( ook bijna nooit gehad ) met OS 7.20

Het motto van AVM is nog steeds, de klanten testen wel !!
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
RubenP
Het probleem lijkt opgelost wanneer ik de Wifi kanalen handmatig instel ipv op Automatisch zet.

Maar goed, je zou denken dat automatisch ook gewoon hoort te werken...
 
Gieter
Deel je bevindingen vooral met AVM.
Wel heb ik het gevoel dat steeds minder gebruikt word voor een update.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz 3000 repeater crasht/onbereikbaar na paar dagen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Advertentie