obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Ergenissen Fritzbox 7590
Asjemenau
Hallo Allemaal,

Ik post mijn ervaringen met de FB 7590 hier, omdat ik een klant van xs4all ben geweest, en sinds mijn verhuizing (naar Duitsland) er niet meer bij kon zijn.

Echter ondervind ik allerlei problemen met mijn FB 7590.
Toen ik de FB binnen kreeg, was de firmware 7.01 aanwezig.
Ik heb een glasvezelverbinding op 1gb/500mb.

Bijvoorbeeld bij het bellen via Wifi met een app zoals WA, Skype en Viber met regelmaat onderbrekingen en traagheid van de gesprekken (ondanks de slechte ontvangst van mijn mobiele internet, werkt die nog beter dan Wifi op een afstand van nog geen 5 tot 10 meter, terwijl het signaal van de wifi-meter op +/- 90% staat, is voor mij een raadsel.
Berichtenverkeer, werkt ook traag (plm 5 tot 10 minuten), wanneer er gebruikt van het Wifi gemaakt wordt.

Ook de werking van de router op zich, is niet zoals ik bij andere routers was gewend.
Ook deze is traag, en vaak bij het downloaden van grote bestanden, wanneer de snelheid hoger dan 20mb/s wordt, ineens een terugval naar 1mb/s krijgt, en de cyclus weer opnieuw begint. Nadat ik de firmware naar 7.21 heb geupdate, is er een hele kleine verbetering ten opzichte van de oude firmware, maar totaal niet te vreden.

Een ander punt is het poort-forwaren, en het gebruik van programma's die uPNP ondersteunen, de FB daar niets van aantrekt, althans zoals ik het ervaar.
Ik heb mijn probleem bij AVM neergelegd, maar daarmee kom ik geen stap verder.
Ik heb een email terug gekregen, in korte woorden, dat volgens hun geen problemen bekend zijn, en alleen links naar diverse onderwerpen in de email werd vermeld.

Ook bepaalde programma's die ik gebruik, werken ineens niet meer, sinds de FB om de hoek is komen kijken, en ik neig de FB het raam uit te flikkeren, en een mini-pc rechtstreeks op mijn aansluitpunt te koppelen, die dan als router & firewall zal moeten functioneren.

Heeft iemand dezelfde ervaring?
 
Gondelier
@Asjemenau
Mijn vraag is heb je deze Fritz!Box 7590 van je provider gekregen ??
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
Asjemenau
@Gondelier, bedankt voor je reactie

Gondelier schreef:

@Asjemenau
Mijn vraag is heb je deze Fritz!Box 7590 van je provider gekregen ??


Ja en Nee, omdat wij in Duitsland het modem zelf moeten bekostigen, althans bij de huidige provider (er is geen andere glasvezel aanbieder mogelijk, tenzij wij terug willen gaan, naar een analoge tijdperk, met een modem op 56kbps, die sneller werkt dan de huidige ADSL/VDSL hier), alleen de provider (Net Services GmbH, handelende onder een van hun merknamen "Grafschafter Breitband" ) past de configuratie aan. Er was een keuze tussen twee modellen, waarvan het andere model, een lagere Wifi snelheid had. In de tijd dat ik bij XS4All zat, heb ik ook toen een FB gehad, die toen voor mijn doeleinde, perfect werkte.

Inmiddels heb ik het voor elkaar gekregen (terug naar de standaard instellingen en opnieuw geconfigureerd), dat de uPNP matig werkt, maar verder nog niet te vreden. De 7590 blokkeert nog steeds een aantal programma's, en bellen / berichten sturen via wifi met de genoemde apps, gaat ook nog steeds niet vlekkeloos (nog steeds vertragingen).

Bovendien vind ik persoonlijk, dat de instellingsmogelijkheden van de huidige FB niet bepaald logisch is, maar dat is een ander verhaal.
 
bart125
Ik heb dat modem ook op glas en daar erg tevreden over
wifi door het hele huis tot achter in de tuin.
poort zoals je zou verwachten.
telefoon zoals je mag verwachten
heb je de geadviseerde interface aan staan?
instellingen staan inderdaad soms op een andere plek dan je zou verwachten maar bij heel veel zaken kom je ook door in het overzichtsscherm er op te klikken
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ergenissen Fritzbox 7590', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Snelheid WAN-poort 7590 Fritzbox : 7 08 jul 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritzbox 7583 Fritzbox : 558 12 aug 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Advertentie