Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
Throughput versus attainable throughput
|
|
Mike |
Geplaatst op 07 March 2021, 00:50
|
Activiteit » Roosendaal » 4708EV Berichten: 2 Lid sinds: 07 Mar 2021 |
L.S., Mijn FRITZ!Box 7581 geeft aan dat er een throughput is van 219Mbit/s. Onder Internet > DSL > DSLAM zijn min. en max. echter leeg. Nu geeft de attainable throughput wel een waarde: 110Mbit/s. En de current is zo'n 109Mbit/s. Line length staat op 124m. Ik zou zeggen dat attainable en current mooi bij elkaar zitten. Alleen kan ik de throughput van 219 naar de attainable van 110 niet rijmen. Heb geprobeerd om te achterhalen wat de precieze verschillen zijn tussen de twee, maar dat heb ik niet kunnen vinden. Dat er verschil is, lijkt me evident, maar klopt het dat ik deze waardes moet interpreteren als 'er komt 219 binnen op de modem, maar uiteindelijk wordt maar de helft (110) beschikbaar gesteld aan mijn netwerk'? Mijn abonnement is 200Mbit/s down. Ik snap dat het interne netwerk een rol speelt maar dat is voor de genoemde waardes op de Fritzbox toch niet het geval omdat het vóór het interne netwerk zit? Iemand een idee? Alvast dank! Vriendelijke groeten, Mike |
|
|
Mike |
Geplaatst op 12 March 2021, 13:55
|
Activiteit » Roosendaal » 4708EV Berichten: 2 Lid sinds: 07 Mar 2021 |
XS4ALL wist mij te vertellen dat het tonen van slechts de helft van de snelheid te maken heeft met pairbonding en dat maar 1 lijn getoond wordt. Het totaal zou kloppen. Never mind. Vr.gr., Mike |
|
|
bart125 |
Geplaatst op 13 March 2021, 09:39
|
Activiteit Berichten: 103 Lid sinds: 21 Sep 2019 |
als je pair bonding hebt moeten de twee lijnen ook zichtbaar zijn in je dsl overzicht. toen ik dat nog had kon je in ieder geval het totaal zien en de lijnen afzonderlijk. pair bonding kan alleen werken als beide lijnen met je fritz zijn verbonden. je moet de y kabel gebruiken met twee stekers in je isra punt en 1 in de Fritz |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Throughput versus attainable throughput', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Advertentie