obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Domotica, ook wel huisautomatisering of smart home, is het integreren van elektronica in huisnetwerken ten behoeve van een betere kwaliteit van wonen en leven door het automatiseren van processen in en om een woning, een kantoor of een klein bedrijf.
 Onderwerp afdrukken
Fritz!box 7581 en fritz dect 500 lamp
Pizzapunt
Hoi,

Ik heb een 7851 met de laatste versie 7.14. Ik heb er nu twee DECT 200 schakelaars aangeschaft en dat werkt echt perfect. (https://fritzshop.nl/smart-home/15-fritzdect-200-intelligent-stopcontact.html)
Je ziet ook het energie verbruik maar ook meet hij de kamer temperatuur.

Schedule werkt perfect en de Smart Home App werkt ook op afstand. Als ik niet thuis ben kan ik op afstand de lamp aan en uit doen. (https://nl.avm.de/producten/fritzapps/fritzapp-smart-home/)

Nu denk ik er over om een lamp aan te schaffen.
(https://fritzshop.nl/smart-home/1098-fritzdect-500-intelligente-led-lamp.html )
De website vermeldt : "Werkt gelijk met FRITZ!Boxen met FRITZ!OS 7.20 of hoger"
Echter ik zit nog 7.14. Hij zegt dat ik de laatste versie heb. Weet iemand of die lamp met deze versie werkt ? Werkt dan Aan en Uit alleen of ook de kleurtjes ?
Kan ik hem bij xs4all omruilen voor een 7590 ?

Alvast bedankt voor de reactie.
 
Marcel
Als je bonding hebt van Xs4all dan zou ik de 7581 absoluut houden en niet omruilen.

Heb je geen bonding, twee koperlijnen van de KPN, dan is de 7590 een mooie opvolger.

https://www.xs4all.nl/nieuwmodem/
 
Pizzapunt
Ik heb geen bonding. Als ik hem wil omruilen krijg ik dit
"Volgens onze administratie heeft U al het juiste modem. U hoeft nu geen nieuw modem te bestellen."

Ik heb ook antwoord gekregen van AVM Support uit Duitsland.
"Helaas heeft de FRITZ!DECT 500 een Firmware van 07.20 of hoger nodig.
Dus moet ik u vraag helaas negativ beantwoorden.
De FRITZ!DECT 500 gaat niet met een FRITZ!Box 7581 samen werken."

Nu nog de vraag gesteld of en wanneer de 7581 wordt geupdate naar de firmware 07.20
Ik zal het antwoord nog wel posten tzt.
 
Marcel
Dan heb je nog een andere optie en dat is een modem omruil met contract verlenging maar nu Xs4all klanten naar de KPN pusht dan kan dit nu niet meer het geval zijn.

Nu kun je alleen nog contact opnemen met Xs4all of je om de reden dat de 7581 niet meer bij de tijd of zij het modem willen omruilen. Als dat niet lukt dan bel/vraag naar de afdeling 'klantbehoud' want je gaat kijken naar een andere aanbieder omdat Xs4all niet meer met jou meegaat.

Anders kun je nog denken aan Freedom want daar krijg jij een 7590 in bruikleen voor 2 Euro per maand. Je betaalt bij Xs4all ook voor je modem maar dat bedrag zit in jouw abonnementsgeld.
 
Gieter
Dat er recent een 7.14 uit is gekomen voor de 7581 is een slecht voorteken.
 
tubejack

Gieter schreef:

Dat er recent een 7.14 uit is gekomen voor de 7581 is een slecht voorteken.


Jammer, ik heb er nu een aantal geprobeerd. Qua DSL is de 7581 hier het modem met de beste upload snelheid, het beste in staat pieken te verwerken en ook het meest stabiel.
 
Pizzapunt
Ik heb antwoord gekregen van AVM Support uit Berlijn.
"helaas ontvangt de FRITZ!Box 7581 geen uopdate naar 07.20.

De FRITZ!Box 7581 maakt al geruime tijd geen deel meer uit van ons assortiment en we hebben de technische ondersteuning ondertussen beƫindigd."

Ik ga eens kijken of een mijn modem kan omruilen zoals Marcel hierboven beschrijft.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!box 7581 en fritz dect 500 lamp', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Advertentie