obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Domotica, ook wel huisautomatisering of smart home, is het integreren van elektronica in huisnetwerken ten behoeve van een betere kwaliteit van wonen en leven door het automatiseren van processen in en om een woning, een kantoor of een klein bedrijf.
 Onderwerp afdrukken
Temperatuur/vochtigheid sensors
sciurius
Even wat leven blazen in deze rustige thread.

Ik zoek enkele temperatuur/vochtigheid sensors voor mijn huisautomatisering maar ik raak al snel door de bomen het bos kwijt.

Kan iemand hierover advies geven? Mijn voorkeur gaat uit naar WiFi/MQTT sensors. Enig knutselwerk mag ☺.
 
Gieter
Ze zijn wel aan het uitbreiden met de functies van de sensoren in de Fritz 440
Je kunt dan een URL oproepen bij een bepaalde waarde om iets externs aan te sturen.
De info komt uit de fritztalk live van 21-12-2021
 
sciurius
Dank voor je reaktie, maar dit is niet wat ik vroeg...

Maar ik geef toe dat mijn vraag niet direct gerelateerd is aan wat de FRITZ aan huisautomatisering doet.
 
sciurius
Voor mogelijk geĂ¯nteresseerden: Ik heb enkele NodeMCU bordjes aangeschaft met DHT22 sensors. Eenvoudig te monteren (gewoon draadjes erin pluggen), USB voeding en klaar.
Geflashed met Tasmota werken ze probleemloos met Domoticz en HomeAssistant.
3C93QaGfGIt-n_luNWyOa3xg
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Temperatuur/vochtigheid sensors', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie