obey-robots.txt
14 Augustus 2018, 10:40
Navigatie
Ledenenquête
XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen!

Ja.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Ja. 78% [153 stemmen]
78% [153 stemmen]

Nee.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Nee. 2% [4 stemmen]
2% [4 stemmen]

Maakt niet uit, ik download het wel van internet.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Maakt niet uit, ik download het wel van internet. 7% [13 stemmen]
7% [13 stemmen]

Niet van toepassing.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Niet van toepassing. 13% [25 stemmen]
13% [25 stemmen]

Stemmen: 195
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 jun 2012

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
XS4ALL Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

FB7360 vs FB7340

dladano
Onlangs is de FB7340 overleden en binnen 2 dagen netjes een nieuwe modem, de FB7360. Natuurlijk gelijk aansluiten, ging even wat stroef met instellen maar werkte naar behoren. Echter s'avonds kwamen de problemen pas naar boven met iTV aan werd het internet heel traag.
En dan komt het een aantal keren op en neer bellen met de helpdesk maar geen oplossing, dus er moest een monteur aan te pas komen. Deze begreep helemaal niets van wat de FB7360 aan het doen was, het leek er op dat de afstand tot de wijkcentrale was verdubbeld. Gelukkig had hij een FB7340 bij zich en voorde opnieuw wat tests uit en alles was weer normaal. Monteur in overleg met XS4all en er werd wederom een nieuwe FB7360 gestuurd om opnieuw te testen. Tja het kan een maadagmorgen produktie zijn. Je voelt hem al aankomen precies hetzelfde liedje.
Weer maar eens bellen met onze goede vrienden van de helpdesk. Deze snapten er niets van, dus werd mij verzocht de supportfiles aan te maken. van alle 2 de modems(ja gelukkig kon ik een oude modem even van iemand lenen). Nu komende week even de files mailen naar XS4all

DSL lijn van 8/1 met VoiP en iTV
FB7340 iTV een verbruik van een ruime 3300 kbps en een download van 5800kbps bij een gemeten afstand tot de wijkcentrale van 2200mtr
FB7360 iTV een verbruik van een ruime 7000 kbps en een download van 1200kbps bij een gemeten afstand tot de wijkcentrale van 4800mtr
Werkelijke afstand tot de wijkcentrale is 2202mtr.
Dus lijkt het er op dat de FB7360 het DSL signaal binnen krijgt weer terug gaat naar de centrale en dan pas binnenkomt.

Kabels firmware lanpoorten alle senario's geprobeert maar geen resultaat. Wie heeft er soortgelijke problemen ondervonden en wie heeft er misschien een oplossing.
 
Mark de Jong
Ik heb wellicht hetzelfde probleem. Net bij XS4ALL en ook een FB7360 gekregen. Snelheid is belachelijk laag, gehalveerd ten opzichte van m'n vorige provider Telfort. Afstand tot centrale was 4 km werd gezegd.

Heb jij al een oplossing gekregen van XS4ALL? Gewoon FB7340 gebruiken?

Monteur had trouwens op m'n 7360 een laatste experimentele versie van de firmware geïnstalleerd. Ik zou niet weten hoe ik terug ga naar vorige reguliere firmware versie om te zien of dat iets verandert.
 
dladano
Helaas is er nog geen oplossing voor dit probleem. En als je aan een FB7340 kunt komen zou ik die gebruiken tot er weer problemen ontstaan met die modem.

Je kunt hetzelfde doen als ik heb gedaan, en dat is de de support data aanmaken --> xs4all bellen en je probleem uitleggen(zo gedatailleerd mogelijk) en alle gevens met screenshot mailen naar de helpdesk-medewerker. Laat je niet afschepen met kabels niet goed afstand te groot etc want het zijn helpdeskmedewerkers en die werken met een stapppenplan.

Je kunt ook eventueel support aanvragen bij AVM.

Maak in ieder geval zo veel mogelijk screenshots van je modem:account information, dsl information alle tabbladen.

Probeer ook eens met je line settings te spelen, let op wel even alle handelingen bevestigen, maar hierook screenshots van, om te kijken of je een beter resultaat boekt.

- Ga met een internet browser naar de pagina
http://fritz.box/html/support.html
- Klik op "Generate Support Data".
- Beantwoord de vraag "Wilt u dit bestand openen of opslaan?" met "Bestand
opslaan".



En wat betreft je modem probeer factory default eens en anders moet je even de originele firmware downloaden en je modem daarmee resetten. Dit doe je onder system en firmwareupdate.
 
Mark de Jong
Bedankt voor de informatie!
Ik heb inderdaad al een mail gestuurd naar AVM, via twitter heeft XS4ALL ook al hulp aangeboden.
Er werd me ook gezegd dat het misschien met het intunen van de snelheid te maken heeft en dat duurt 10 dagen, maar ik geloof niet dat dat zo'n verschil (de helft van de snelheid) gaat goedmaken.

Ze hebben ook al voorgesteld om over te stappen naar een goedkoper abonnement (8 Mbit), omdat m'n lijn niet meer aankan. Wel dus, want ik had hiervoor Telfort en had daar iets van 13 Mbit snelheid en nu op 6,5 Mbit, precies de helft dus.

Ik ga ze maar bellen om te vragen voor een 7340 modem.

Willen ze jou geen 7340 geven? Dat werkte toch wel goed?
Gewijzigd door Mark de Jong op 15 maart 2012, 21:34
 
dladano
De FB 7340 word niet meer verstrekt.

Heb je misschien nog een oude lijnmeting van je vorige provider want de FB7360 geeft een dubbele afstand met een lijnmeting en dat is het vreemde aan het verhaal. En ik merk aan je gegevens dat hetzelfde gebeurt als bij mij, het lijkt er op dat de lijn verdubbelt is met de oude situatie.

Geloof de verhalen van xs4all medewerkers niet want je verhaal klopt naar alle waarschijnlijkheid helemaal. Ik heb met deze vragen en antwoorden al te maken gehad en er is aan mij toegegeven dat er meerdere soortgelijke situaties steeds meer gemeld worden.
Daarnaast heb ik alle modems in huis die xs4all mij heeft verstrekt en een leenmodem, en bij de eerste versie is de lijn perfect maar als ik een nieuwe modem aansluit krijg ik een afstandsverdubbeling tot de wijkcentrale, en dit geeft grote gevolgen voor mijn up en download.
 
Mark de Jong
Ik ben benieuwd of ze mij nog een 7340 kunnen sturen.
Hoe meet je eigenlijk wat de afstand is tot je wijkcentrale? Is dat via een website?
 
dladano
Nee sorry de FB7340 word niet meer geleverd.

De lijnmeting word uitgevoerd door de provider. In jou geval zou het ongeveer 1900-2000mtr zijn
 
Mark de Jong
Status update:
Gesproken met technische helpdesk van XS4ALL.
Daar werd inderdaad ook ontdekt dat afstand die modem aangeeft (3,9 km) ruim een verdubbeling is in vergelijk tot de werkelijke afstand (1,8 km) die Bitstream doorgaf.

Er gaat de komende dagen een lijncheck gedaan worden door Bitstream om te zien of daar iets fout zit en tegelijkertijd wordt er gekeken wat er met het modem aan de hand kan zijn. Er wordt serieus naar gekeken, ook omdat XS4ALL medewerker dit verhaal vaker had gehoord/gelezen. Ik word zover mogelijk op de hoogte gehouden, in ieder geval van het lijnonderzoek.

Ik vroeg om een tijdelijk ander type modem, totdat het probleem is opgelost, maar dat bleek niet mogelijk...

In de online monitor in Fritzbox zie ik ook dat als TV aangaat, de volledige bandbreedte wordt gebruikt (6,5 Mbit).
Ik weet niet of het gerelateerd is, maar IPv6 werkt ook nog niet. Geaktiveerd in het Service Center en stond al geaktiveerd in modem, maar online monitor laat 'not connected' zien bij IPv6.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 16 2012 16:01:58:
Nog een update:
KPN wou geen lijncheck doen, omdat eerst overige faktoren moeten worden uitgesloten, zoals een defect modem. Vandaar dat ik een nieuw modem (weer een 7360) opgestuurd krijg.

Vraag me af of het nu gaat werken, maar laten we het hopen. Er werd gezegd dat er iets niet klopt met de attenuation van m'n huidige modem (?), vandaar dat de afstand tot de wijkcentrale verdubbeld lijkt.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 22 2012 14:55:21:
Nog een update:
XS4ALL gebeld, want nieuw modem nog niet binnen gehad. Bleek niet opgestuurd te zijn.
Nu sturen ze een 7390.
Gewijzigd door Mark de Jong op 22 maart 2012, 14:55
 
dladano
Het is wel heel erg fijn dat XS4all de klanten soms niet goed aanhoort en soms tijden laat aantobben met een probleem.
Ze weten heel goed dat er verschillende regios problemen zijn die te weiten zijn aan een oude of slechte wijkcentrale. Maar een oplossing blijft soms tijden uit en geven klanten een slecht gevoel, en dan kan ik heel goed begrijpen dat kabel aanbieders daar goed mee doen.

Waarom XS4all in sommige gevallen niet even een lijn laat controleren door een monteur snap ik ook niet. Sommige klachten blijven maar duren en duren.

Ik hoop dat de FB7390 uitkomst bied.
 
Mark de Jong
Net 7390 modem die ik opgestuurd had gekregen, geïnstalleerd. Betere line-attenuation, maar snelheid nog steeds bedroevend laag. Duurde heel lang voordat modem sync had. Ook heel veel errors, ook van bij DSL central exchange. Dat had ik bij 7360 modem weer niet.

Moet toch iets met de lijn zijn dan lijkt me. Maar weer bellen naar ze. Zucht....

Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 27 2012 12:49:13:
Eureka!
KPN monteur was vanochtend geweest. In centrale verderop was DSL signaal nog goed (boven 17 Mbit), maar in huis was het waardeloos (heel veel errors, lage variërende snelheid van 4,6 tot 6,5 Mbit).
Omdat ik voorheen bij Telfort wel een goede snelheid had op het andere aderpaar, heeft monteur in centrale de aderparen omgewisseld en gemeld bij KPN.

Nu is het probleem opgelost! Geen errors meer, attainable snelheid van boven de 16 Mbit, maar daar moet XS4ALL lijn automatisch naartoe werken, zo hoorde ik van ze. Ik zit nu nog op 8 Mbit.

7390 modem presteert sowieso beter op het ogenblik dan 7360 modem. 7360 moet nog wat firmware updates krijgen, zo lijkt het. Er is nog geen internationale firmware update beschikbaar hiervoor, omdat ie zo nieuw is. Beetje te vroeg vrijgegeven aan de consument.
Gewijzigd door Mark de Jong op 27 maart 2012, 12:49
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FB7360 vs FB7340', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
XS4ALL wil mijn FB7360 ruilen voor FB7581. Doen of niet doen? Fritzbox 12 22 februari 2018, 19:06
Nep antennes op FB7360 WiFi 5 13 april 2016, 22:14
Tips hoe je snel en veilig instellingen overneemt van FB7360 naar FB7490 Fritzbox 1 30 januari 2016, 01:47
FB7360 Fritzbox 1 08 januari 2015, 18:29
FB7360 met mix dhcp en vast IP-adres Fritzbox 3 22 oktober 2014, 15:32
Goedemorgen bezoeker
FritzBox info
FritzBox infohttps://fritzbox-info.nl/
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Access01:50:55
| Florian02:04:18
| Awam11:02:30
| tubejack12:43:18
| richard0113:22:08
| Wim106413:53:17
| helzing14:16:16
| INendels14:51:39
| chefke14:58:23
| Jassy15:08:36
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

19 januari 2018, 08:44
Internet&telefoon weer down sinds ca 7:45 in Zwolle, anderen ook?

24 december 2017, 11:47
Is er een snelcode om de Fritzbox 7581 automatisch te herstarten ?

20 december 2017, 13:56
Melding in FB: DNS error.

20 december 2017, 13:53
Geen internet in Den Hoorn, Achterdijkshoorn 30 (2635 MK). En storingsnummer neemt niet op.

25 november 2017, 16:41
Heeft u een AVM 7581 Fritzbox gebruik dan de laatste firmware hiervoor: https://service.av
m.de/downloads/bet
a/fritzbox_7581/en
glish/
Firmware Beta Plus voor al uw 7581 perikelen.