obey-robots.txt
16 November 2018, 06:37
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Ledenenquête
XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen!

Ja.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Ja. 77% [164 stemmen]
77% [164 stemmen]

Nee.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Nee. 2% [4 stemmen]
2% [4 stemmen]

Maakt niet uit, ik download het wel van internet.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Maakt niet uit, ik download het wel van internet. 6% [13 stemmen]
6% [13 stemmen]

Niet van toepassing.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Niet van toepassing. 15% [32 stemmen]
15% [32 stemmen]

Stemmen: 213
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 jun 2012

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
XS4ALL Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken

Extra router op Fritzbox 7340

Berend Jansen
Zoals eerder ook al gemeld: sinds vorig jaar heb ik een Fritzbox 7340 router/modem wegens verhuizing en overstap naar XS4all.
Ik wil mijn Belkin Wireless G Plus router, die ik daarvoor bij mijn Ziggo abonnement gebruikte, als extra draadloze router in gaan zetten. We wonen nu namelijk in een vrij groot pand met veel stenen muren waardoor wifi niet overal optimaal is.
Hoe stel ik de Belkin zo in dat deze, bedraad op de Fritzbox aangesloten, een extra draadloos netwerk wordt?

Eric-Jan H te A
Je hebt waarschijnlijk meer iets aan een Wlan-repeater aka "range extender/expander" die je onbedraad op een strategische plek in huis opstelt. En denk ook eens aan die apparaatjes die je netwerk over het stopcontact laten lopen. Wel isolerende handschoenen aantrekken voor je begint te typenWink

In de 7340 kun je daarnaast het uitzendvermogen en frequentie en kanaal instellen. Een beetje experimenteren daarmee kan ook al wat opleveren. Let vooral op de verstoringen die de 7340 vermeld. Kies een kanaal zover mogelijk bij andere gebruikte kanalen en verstoringen vandaan. Bij sommige firmware-versies staat het kiezen van automatisch garant voor het vaste kanaal 1. Dit is een bug, dus beter niet automatisch laten kiezen. Ook is het vaak in dit soort situaties niet handig om de 7340 de 5 GHz band te laten kiezen. omdat deze minder reikwijdte/doordringend vermogen heeft. Ook de positie van de 7340 kan uitmaken (horizontaal; verticaal; kwartslag draaien en alle combinaties daarvan). De 7340 in het trapgat ter hoogte van de verdiepingsvloer hangen is ook een goed idee. De 7340 niet door iemand laten vasthouden of in de buurt van metaal houden terwijl je experimenteert. Vermogen is daarnaast ook aan de PC/Laptop kant nog in te stellen. Wat heen gaat moet tenslotte ook nog weer terug. Loop daarna met je laptop of tablet door je kasteel en bekijk de signaal-sterkte.

Als je toch je Belkin wil gebruiken dan zal dat via een Lan poort op de 7340 naar de Wan-poort op de Belkin gebeuren. Je PC/Laptop laat je dan tussen de twee netwerken kiezen. Wel zorgen dat de DHCP-server in de 7340 en in de Belkin niet conflicteren. Misschien is de Belkin ook wel als repeater in te stellen, maar dat mag je zelf uitzoeken. Ik heb namelijk geen Belkin.

En vergeet de beveiliging niet! Shock

Mvg.

Redhead
Wat ook nog zou kunnen is je Fritzbox uit te breiden met betere antenne's. Zoals te zien is op onderstaande site:

http://edv-schuster.de/contents/de/d152.html

Volgens mij kan dit ook prima toegepast worden op de 7340.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Extra router op Fritzbox 7340', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Fritzbox 7581 - met OS 7 - voor WLAN Mesh Fritzbox 99 14 november 2018, 20:11
Fritzbox 7490 vervangen voor Ubiquiti USG XS4ALL met eigen modem/router 11 10 oktober 2018, 12:54
Welke Routers kunnen de FritzBox vervangen ? XS4ALL met eigen modem/router 2 09 oktober 2018, 23:09
TV problemen met eigen router XS4ALL met eigen modem/router 7 02 oktober 2018, 18:24
Google wifi achter Fritzbox 7490 Instelling problemen 10 27 september 2018, 09:38
Goedemorgen bezoeker
FritzBox info
FritzBox infohttps://fritzbox-info.nl/
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| jo05:00:43
| sukkel05:20:54
| Arjan2306:52:05
| roymarja07:09:57
| tubejack07:41:27
| chefke07:41:49
| lsluijter07:52:49
| cggelde07:59:04
| kblokland08:04:14
| RuudvanMunster08:09:36
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 september 2018, 01:06
test

19 januari 2018, 08:44
Internet&telefoon weer down sinds ca 7:45 in Zwolle, anderen ook?

24 december 2017, 11:47
Is er een snelcode om de Fritzbox 7581 automatisch te herstarten ?

20 december 2017, 13:56
Melding in FB: DNS error.

20 december 2017, 13:53
Geen internet in Den Hoorn, Achterdijkshoorn 30 (2635 MK). En storingsnummer neemt niet op.