obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Vragen Fritzbox 7170 & 7360 wat betreft splitter en ISDN centrale
Martijnie
Hallo,

Recent kregen we het bericht dat er kostenloos een nieuwe modem zou worden opgestuurd voor sneller internet. Erg mooi en meteen gedaan. We haddene eerst de Fritzbox 7170, de Fritzbox die vandaag geleverd is is de 7360.

Deze heeft echter geen ISDN centrale port, en op de website staat dat deze ze ook niet ondersteunt Sad Gelukkig hebben we de oude modem nog, dus die is nu weer aangesloten. Erg jammer want het internet van de 7360 was veel sneller, maarja zonder telefonie heb je er niets aan.

In de handleiding van het aansluiten van de 7360 modem word er de hele tijd over een splitter gesproken. Wij hebben echter geen splitter maar gewoon een enkele 'contactdoos' in de muur die met de fritzbox is verbonden.

Foto aansluiting: 2VJQU (Ding links is niet in gebruik, geen idee wat het is?) De rechter kabel loop naar de Fritzbox. Het basisstation, een siemens, loopt naar de SO 50 port van de 7170 maar kan dus niet op de 7360. Nou staat er in de handleiding dat bij een ISDN centrale je die zou moeten aansluiten op de telefoon ingang van de splitter, dan zou een ISDN centrale dus moeten werken bij een Fritzbox 7360 kan ik aannemen? Maar wij hebben dus niet een splitter aan de muur, maar een enkele opening.

Of zou de splitter verbonden moeten worden met een kabel van de 'lijn' ingang van de splitter naar de 'contactdoos' in de muur, de ISDN centrale aan de telefoon kant en modem aan de modem ingang?


Als er bij al het bovenstaande geen oplossing zou kunnen worden gevonden vraag ik me af of het mogelijk is om de 7170 te blijven gebruiken als ingang voor de ISDN centrale, en de 7360 voor internet? Zou dat kunnen met de huidige 'contactdoos', of is daar een splitter voor nodig?

Het zou erg fijn zijn als er gedetailleerde instructies gegeven zouden kunnen worden. Deze post is misschien een beetje onduidelijk geschreven vanwege alle verschillende apparaten, graag vragen als ik meer zou moeten uitleggen.

Groet,

Martijn

EDIT: Ons ISDN centrale toestel is trouwens de Siemens SX353 ISDN. Kan deze niet dmv dect worden aangesloten op de fritzbox 7360?
Gewijzigd door Martijnie op 06 januari 2013, 00:05
 
Martijnie
Alleen irritant bij de eerste oplossing is is dat we dan geen antwoordapparaat meer hebben en er niet twee gesprekken tegelijkertijd gevoerd kunnen worden.

Wat betreft de tweede oplossing, het aansluiten van de 7170 als lan client, moet dat gewoon met een ethernet kabel van lan poort 1 naar lan poort 1? En hoe kan de fritzbox 7170 gebruikersinterface worden geopend als de fritzbox 7360 ook actief is?

IP adres in de range van de 7360 is gewoon in de gebruiekrsinterface van de 7170 aan te passen, juist?
 
NOJAH
De FB7360 heeft inderdaad standaard een antwoordapparaat deze wordt functioneel mits er een usb-stick in de FB zit (is vereist). Daarna kun je de telefonie instellingen aanpassen om de gewenste actie's te verkrijgen. Je kan inderdaad een fb achter een ander modem "hangen"(nat achter nat) hiervoor zijn wat moet je de valgende stappen doen in de FB: ga naar interent > account information > kies hier: existing connection over lan. Vervolgens MOET je de FB vanaf 1e modem aansluiten op FB op LAN1!!! andere poorten zullen niet werken... Mocht je er niet uit komen mail me dan maar FF
Hajon Westerveld

www.wb2bs.nl
 
Dinges
Toevalligerwijs heb ik exact dezelfde configuratie en krijg ze (ook) niet werkend :'(

Alle verbindingen tussen de 7360 en 7170 heb ik operationeel kunnen krijgen - internetverbinding en WiFi via WDS. Ik krijg 't alleen niet voor elkaar om de QuattroVox (niet de Siemens PBX van Martijnie) werkend te krijgen.

Ik heb 't geprobeerd zonder VoIP-instellingen in de 7360 en later mèt. Ik heb ook port forwarding ingesteld in de 7360 voor VoIP (SIP) en RTP. Ik kon echter de "Keep port-forwarding enabled" instelling niet vinden (wsl door verouderde firmware?).

Zijn er dingen die ik over 't hoofd zie in de configuratie - graag assistentie!
 
Dinges
Na nog een btje knutselen kan ik nu wel naar buiten bellen - alleen gesprekken ontvangen lukt (nog) niet :'(

Bij het bellen naar m'n eigen nummer, wordt de oproep direct naar vm geleid. Iemand een idee wat ik verkeerd doe?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vragen Fritzbox 7170 & 7360 wat betreft splitter en ISDN centrale', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7583 Fritzbox : 558 12 aug 2022
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Fritzbox Algemeen : 4 16 okt 2021
Tips voor Fritzbox 7590 en en de Repeater 2400 Fritzbox : 2 07 okt 2021
Nest Mini (2nd gen) en Fritzbox 7583 Fritzbox : 1 28 sep 2021
Advertentie