obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Time Capsule achter Fritz!Box 7390
Jaap74
Ik heb dit topic ook op andere fora staan, maar ik kom er niet uit.

Dit is mijn setup:
Mac Mini 2009 (Media Speler - OSX laaste versie). Deze is bekabeld verbonden met:
Time Capsule (laatste versie met nieuwste software - in BRIDGE MODE - WIFI AAN). Deze is bekabeld verbonden met
Fritz!box 7390. Wifi staat uit op fritzbox.
iPad 3 (laatste iOS). Via Wifi verbonden met TC
Apple TV 3 (via Wifi verbonden met TC)

Ik heb een uitgebreide iTunes bibliotheek en via HomeSharing kan (kon) ik alle films en tv series van mijn Mac Mini streamen naar mijn iPad. Sinds enige tijd merk ik echter dat dit slecht werkt. In de video app van mijn iPad wordt mijn Mac Mini herkend. Als ik deze selecteer gaat het blauwe circeltje laden, echter als hij halverwege is, stopt hij. Pas na heeeeel lang wordt de content van mijn iTunes bibliotheek zichtbaar. Als ik echter een film wil afspelen, stopt deze na enige tijd (crash).

Op de Apple TV doet alles het wel naar behoren. Ook als ik op mijn MacBook Pro in iTunes kijk onder thuisdeling, kan ik de content van mijn Mac Mini wel afspelen.

Ik heb het gevoel dat dit wellicht te maken heeft met met de Fritz!box. Voorheen werkte het allemaal naar behoren, pas nu ik sinds een maand Glasvezel met nieuwe Fritz!Box heb, zijn er problemen.

Heeft iemand hetzelfde issue en eventueel een oplossing?

Is het mogelijk (en wenselijk) de routerfunctie van de FB uit te zetten en de TC als router te gebruiken? Hoe ga ik dan te werk en wat zijn de risico's?

Alsvast bedankt voor het meedenken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Time Capsule achter Fritz!Box 7390', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Advertentie