obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken
Tweede pc op Fritz 7340
ErnieMaanzaad
Ik gebruik sinds 3 jaar zonder problemen de FritzBox 7340. Een paar maanden geleden vond ik het een leuk idee om in verband met de herinrichting van mijn huiskamer mijn pc draadloos aan Fritz vast te maken. Lukte prima met de Fritz USB Stick. Op den duur steeds meer problemen. Verbinding leek steeds trager te worden (niets sneller dan een draad lijkt me...), maar op een gegeven moment bevroor de pc regelmatig. Niks deed het meer... muis dood, ctrl-alt-del deed niks... één optie: de harde reboot...
Duurde wel enige tijd voordat ik er achter kwam dat de usb-stick de boosdoener was. Mijn pc zit nu weer aan de draad. Gelukkig zijn er netwerkkabels in heel leuke kleuren....

Echter... binnenkort krijg ik een tweede pc erbij. En die moet óók aan Fritz gekoppeld worden. Nou zijn er aan de 7340 volgens mij twéé LAN -verbindingen. Op de één zit de pc, op de ander de tv ontvanger. Nou wil ik de nieuwe pc óók draadloos op Fritz aansluiten. Kan dat met een splitter opgelost worden? Wie kan me hierin adviseren?

Bedankt alvast...http://xs4all.gebruikers.eu/images/smiley/wink.gif
 
Access
Zoals ik het zie heb je 2 opties.

- je 2e pc kan, indien beschikt over wifi, met de fritzbox gekoppeld worden.
- schaf een wifi router of een switch aan en verbind lan uitgang 1 van de fritzbox op je router of switch aan. Afhankelijk hoe je e.e.a. opsteld kun je dan je 2e pc ook bedraad aansluiten. Dit heeft de voorkeur boven wifi. (stabieler en sneller.)
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tweede pc op Fritz 7340', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Advertentie