obey-robots.txt
26 Mei 2018, 10:12
Navigatie
Ledenenquête
XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen!

Ja.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Ja. 80% [147 stemmen]
80% [147 stemmen]

Nee.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Nee. 2% [4 stemmen]
2% [4 stemmen]

Maakt niet uit, ik download het wel van internet.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Maakt niet uit, ik download het wel van internet. 5% [10 stemmen]
5% [10 stemmen]

Niet van toepassing.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Niet van toepassing. 13% [23 stemmen]
13% [23 stemmen]

Stemmen: 184
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 jun 2012

Enquête-archief
Steun ons
GameSeek
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
XS4ALL Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken

FritzBox 7360 en Linux

hanjen
Ik heb een Linux-bak (Ubuntu LTS 14.04) en net de FritzBox binnen. Werkt goed met PPPoA/VC-MUX (cabled digitale DENON receiver, WiFi tablets en telefoons en Google Cloud Printer ezv werken prima) maar how-the-hell knoop ik internet aan de eth0 LAN poort op mijn Linux bak. Geen idee, niets te vinden op XS4ALL site en het Internet geeft een grote onduidelijke soep aan informatie. Wat ik zoek is een gewoon een down-to-earth handleiding. NB. ik zoek een gewoon de manier om eth0 te koppelen, de rest (NAT ,Firewall en sub-router ) daarachter kan ik wel regelen.

csmale
Een stuk Cat5/6 en DHCP aanzetten op eth0? Voor iemand die blijkbaar goed thuis is in de materie geef je bar weinig infomatie over je werkwijze en de problemen die je tegenkomt....

hanjen
Die DHCP en subrouter zitten uiteraard niet op eth0 maar op eth1, met daartussen mijn eigen iptables firewall NAT. Daarmee scheid ik het netwerk in twee, wat voor mijn firewall zit is "onschuldig" (Digitale audio, Cloud printer) en de rest zit dus achter mijn eigen firewall. Op eth1 hangt een switch met daaraan mijn NAS en een WiFi router.

csmale
Welke rollen heb je voor de FritzBox in gedachten? Blijkbaar zie je die als domme DSL modem, terwijl die ook router, switch, DHCP server en NAT doet (en nog vele andere zaken). Kom je soms uit de wereld van kabel-internet, waar het soms "normaal" is om een losse modem te gebruiken met daarachter een tweede kastje als router e.d.?

hanjen
Misschien kan ik het duidelijk maken. Ik wil gewoon mijn eigen firewall omdat ik on the fly in mijn server de iptable rules wil wijzigen of toevoegen. Wat iptables verder bijvoorbeeld wel kan en de FritzBox niet is IP-forwarding, inclusief poort modificatie, (de box kent alleen port-forwarding). Verder wil ik REJECT events uit de firewall in de Linux system log file kunnen vastleggen zodat ik die in een real-time monotoring toepassing kan gebruiken. Ik gebruik de DHCP (en NAT) opties van de box al zeker wel, voor een Cloudprinter, calbed digitale audio, smartphones. Verdere andere apparaten, zoals de server zelf, mijn NAS, laptops en whateever else wil ik gewoon achter mijn eigen firewall houden. Duidelijk zo ?

csmale
Ik denk dat je beter af bent op een forum voor Linux-vragen. Ik kan nog steeds geen vraag over de FB7360 ontdekken.

hanjen
@csmale, mijn specifieke 7360 vraag staat meteen in de eerste post: hoe connect ik aan PPPoA ipv PPPoE, dat had ik tot nu toe op de stokoude SpeedTouch, maar sinds de komst van de FritzBox is het over en uit. En ja, ik heb de modem IP-adressen aangepast in de scripts, en ja ik heb noauth aangezet, maar de pppd deamon loaden, ho maar. En overigess en nogmaals, hoe mijn network-topology er verder uitziet doet er eigenlijk niet toe.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FritzBox 7360 en Linux', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Fritzbox bridge modus en tv modus via eigen router XS4ALL met eigen modem/router 2 22 mei 2018, 09:34
FritzBox 5490 in bridge XS4ALL met eigen modem/router 9 29 april 2018, 22:20
2 TVs aansluiten op FritzBox Installatie problemen 4 26 maart 2018, 10:59
Fritzbox 5490 met pfSense of IPfire firewall XS4ALL met eigen modem/router 4 25 maart 2018, 22:06
FRITZ!Box 7360 als repeater voor 7581 Fritzbox 14 18 januari 2018, 13:37
Goedemorgen bezoeker
FritzBox info
FritzBox infohttps://fritzbox-info.nl/
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| rudivd00:12:39
| jammer100:26:22
| RonvanVeen00:34:54
| Yobotje01:27:06
| helzing01:49:38
| Gondelier09:52:48
| chefke12:51:13
| LouisL14:52:32
| GL2814-115:23:17
| Woody15:41:03
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

19 januari 2018, 08:44
Internet&telefoon weer down sinds ca 7:45 in Zwolle, anderen ook?

24 december 2017, 11:47
Is er een snelcode om de Fritzbox 7581 automatisch te herstarten ?

20 december 2017, 13:56
Melding in FB: DNS error.

20 december 2017, 13:53
Geen internet in Den Hoorn, Achterdijkshoorn 30 (2635 MK). En storingsnummer neemt niet op.

25 november 2017, 16:41
Heeft u een AVM 7581 Fritzbox gebruik dan de laatste firmware hiervoor: https://service.av
m.de/downloads/bet
a/fritzbox_7581/en
glish/
Firmware Beta Plus voor al uw 7581 perikelen.