obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
[Opgelost]Intern WiFi netwerk - overige aparaten niet bereikbaar
sedo
Beste mensen

Ik maak gebruik van een Fritzbox van xs4all om internet te bereiken. Dat gaat prima.
Nu heb ik het probleem dat ik in mijn eigen interne netwerk geen enkel ander apparaat kan bereiken.
De Fritzbox heeft ip-adres 192.168.1.1 Alle overige apparaten hebben een vast ip-adres met als Gateway en dns 192.168.1.1
Alles is draadloos verbonden met elkaar.
In mijn vorige woning was e.e.a. bekabeld en werkte alles prima, maar in mijn nieuwe huis wil ik geen kabels door het huis leggen.
Heeft iemand een idee wat ik nu fout doe? Is er ergens een instelling die ik over het hoofd zie?
Graag jullie hulp.

Voor allen: Ik wens jullie hele prettige kerstdagen.

Groeten
Joep
Gewijzigd door Access op 24 december 2009, 17:50
 
Access
Ik ken de fritsbox niet (zelf een livebox van online) maar zoals je het beschrijft zou het wel moeten werken.

Echter wil een firewall nog wel eens roet in het eten gooien.

Zet daarom alle Vuur muren eens uit en start de pc/laptop zonder firewall op. Test nu je interne netwerk. Let er ook op dat alle computers de dezelfde werkgroep zitten, dan kunnen de pc's elkaar zien. Als de werkgroep niet overeenkomt kun je nog wel direct een verbinding maken door met het ipadres een verbinding te maken.

Andere gedachte, kijk in de frits box of je het type draadloze netwerk kunt instellen. Is dit bv. een gateway of een accesspoint? Verander indien mogelijk dat eens.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
sedo
Hallo allemaal.

Je hoeft niet meer te zoeken en te antwoorden. Probleem is opgelost.
Er was nog één vinkje wat aangevinkt moest worden en wat ik over het hoofd heb gezien.
In de WLAN settings is een vinkje met de opmerking "WLAN devices may communicate with eachother".
Als dit niet aangevinkt is, zal er dus ook geen communicatie tussen die dingen mogelijk zijn.
Alweer wat geleerd, vandaag.

Groeten
joep
 
Access
Joep bedankt voor het geven van de oplossing. Met mijn 'andere gedachte' zat ik dicht bij.

Ik heb de titel aangepast in [Opgelost] en zal hier een stickey van maken.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '[Opgelost]Intern WiFi netwerk - overige aparaten niet bereikbaar', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FB7581 Parental control werkt niet naar behoren Instelling problemen : 12 29 sep 2021
Fritz!box 7590 en 7583 WIFI problemen WiFi : 10 05 jun 2021
extra super wifi punten Installatie problemen : 7 17 mrt 2021
Gast profiel niet toegewezen? Fritzbox : 5 07 mrt 2021
Terugkijken niet beschikbaar TV Problemen : 3 28 jan 2021
Advertentie