obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
tubejack

Roger schreef:


Vraag is wat dit precies betekent: in de loop van 2020 algemeen beschikbaar of niet, alleen voor lijnen langer dan 2100 meter of ook voor kortere? De formulering is kernachtig, maar laat daardoor vragen open.


Precies wij hebben een 4G router als back-up. Vandaar dat ze ons als proefkonijn mogen gebruiken. Geen punt Wink
 
Prutser

Quote

WBA zal in 2020 Long Reach VDSL gaan ondersteunen in haar netwerk waardoor het Bitrate/Marktbereik vergroot wordt. Met deze nieuwe techniek – onderdeel van de VDSL standaard - kunnen CPE’s op basis van VDSL aangesloten worden boven de huidige 2100 meter inzet grens die door WBA wordt gehanteerd.
Vraag is wat dit precies betekent: in de loop van 2020 algemeen beschikbaar of niet, alleen voor lijnen langer dan 2100 meter of ook voor kortere? De formulering is kernachtig, maar laat daardoor vragen open.


Laat ik daar eens wat van zeggen. VDSL traint domweg niet meer in op afstanden vanaf (circa) 2km, uiteraard een tikkie afhankelijk van de kwaliteit van het koper. Tot zo'n 1500 meter is er geen verschil tussen VDSL en LR-VDSL, dat komt pas daarna, maar verwacht geen gouden bergen. Voor Tubejack is het dan ook geen oplossing vrees ik. LR-VDSL kan "bonded" worden afgenomen tot meerdere aderparen. In de NL huizen liggen meestal 2 aderparen, dat lijkt dan ook een praktisch maximum. De boodschap is min of meer dat LR-VDSL meer afstand biedt, niet (heel veel) meer snelheid.
 
tubejack
[quote name=Prutser post=11716]

Quote

De boodschap is min of meer dat LR-VDSL meer afstand biedt, niet (heel veel) meer snelheid.


Jammer élke Mbit up méér is er een. En arme gebruikers van een 7583 Frown
 
Prutser

tubejack schreef:

[quote name=Prutser post=11716]

Quote

De boodschap is min of meer dat LR-VDSL meer afstand biedt, niet (heel veel) meer snelheid.


Jammer élke Mbit up méér is er een. En arme gebruikers van een 7583 Frown


Ik krijg die 7583 niet in bridge mode, dat is toch wel essentieel inmiddels hier. Mijn reeksje van 8 IP nummers zijn niet te implementeren op die Fritzbox dingen, dat blijft toch wel een "dingetje" ...
 
tubejack

Prutser schreef:


Ik krijg die 7583 niet in bridge mode, dat is toch wel essentieel inmiddels hier. Mijn reeksje van 8 IP nummers zijn niet te implementeren op die Fritzbox dingen, dat blijft toch wel een "dingetje" ...


Voorlopig zitten wij ook nog aan een 7581 vast.
 
Prutser

tubejack schreef:

Prutser post=11718


Ik krijg die 7583 niet in bridge mode, dat is toch wel essentieel inmiddels hier. Mijn reeksje van 8 IP nummers zijn niet te implementeren op die Fritzbox dingen, dat blijft toch wel een "dingetje" ...


Voorlopig zitten wij ook nog aan een 7581 vast.


Het DSL gedeelte is fenomenaal goed, ik kan niet anders zeggen, maar de rest is, hoe zal ik het zeggen, wat minder. Bij mij staat hij in bridge mode. Een USG erachter doet de PPPoE, termineren van de 8 IP adressen en nog een extra 7590 doet het Dect. Ja, "groen" is anders ja ...
 
tubejack

Prutser schreef:

[quote name=tubejack post=11719][quote name=Prutser post=11718]Het DSL gedeelte is fenomenaal goed, ik kan niet anders zeggen, maar de rest is, hoe zal ik het zeggen, wat minder.


DSL is zeker zeer goed. De rest doet het. Wat ik jammer vind dat er waarschijnlijk geen updates meer komen. Aan de andere kant, 7.13 werkt goed.
 
Gieter

tubejack schreef:


Voorlopig zitten wij ook nog aan een 7581 vast.


Zondag is hij EOS
 
RuudvanMunster
Rond 12 januari hadden Roger en ik hier een gesprek over de ophanden zijnde upgrade van de straatkast. Het heeft inderdaad zo lang geduurd als Roger voorspelde. Formeel stond 24/4 op de planning. En precies op die datum verschenen de nieuwe snelheden op de website van XS4ALL... Na diverse telefoontjes is de omzetting vanmorgen vroeg gerealiseerd. In twee stappen. Omstreeks 5:00 werd de verbinding verbroken en opnieuw opgebouwd met 1 enkele lijn. XS4ALL had verteld dat de tweede stap, bonding, pas in gang gezet zou worden als de eerste stap was gezet. Maar tot mijn verbazing werd er rond 7:30 opnieuw een verbinding opgebouwd, nu met 2 lijnen.
Een flinke sprong, mijn downstream is van 46,8 Mbit/s naar 221,9 Mbit/s gegaan.
Mijn upstream van 2,7 Mbit/s naar 66,2 Mbit/s. Die upstream is echt een geweldige sprong. Zoals jullie in januari al zeiden, met de nieuwe 7583 was die 2,7 Mbit/s echt een drama. Daar zat weinig rek in.
De FB zegt overigens dat het profiel 17a (VDSL2 17a G.Vector (ITU G.993.5)) is. Is dacht dat jij, Roger, zei dat dat voor de enkele lijn gold, dat voor bonding het 35b zou worden.
Maar goed zolang het op deze snelheden blijft werken, hoor je mij niet klagen.

Ik hoop nu even een beetje een stabiele situatie te hebben. Het binnennetwerk is gebaseerd op 3 mesh routers van ASUS. Nog wel erg regelmatig updates van de firmware.

DECT doet het met de 7383 merkbaar beter dan de 7581. Na 5 maanden ben ik dus toch blij met de overgang naar de 7583.
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
 
Prutser

RuudvanMunster schreef:


Een flinke sprong, mijn downstream is van 46,8 Mbit/s naar 221,9 Mbit/s gegaan.
Mijn upstream van 2,7 Mbit/s naar 66,2 Mbit/s. Die upstream is echt een geweldige sprong. Zoals jullie in januari al zeiden, met de nieuwe 7583 was die 2,7 Mbit/s echt een drama. Daar zat weinig rek in.


Dan staat die wijkkast bijkans in de voortuin ... Maar wat een feest die 66Mb upload ... Mijn download zit een tikkie lager op 200Mb, upload ook op 66Mb. Gefeliciteerd!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie