obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
loekf
Zit jij in het XS4ALL beta deel ?

Hier nog steeds 06.85-50446 PLUS

Heb je toevallig de 1750E nog steeds op firmware 6.92 draaien ? 6.93 zou mesh moeten ondersteunen:

Version: FRITZ!OS 6.93

Language: English, French, Italian, Polish, Spanish

Release date: 01/01/2018

New features:
- More convenience and performance through support for Mesh WiFi
- All FRITZ!Box settings for Mesh WiFi are adopted automatically
- Support for WiFi band steering
- WPS for registration of new wireless devices (e.g. smartphone) can also be triggered on repeaters
- Support for cascaded repeaters: Now a repeater can be registered with another repeater with the click of a button
- Dynamic uplink: Upon loss of connection, repeaters search for an alternative connection themselves
- Scrolling on mobile devices fixed
- Improved translations on the fritz.repeater overview
- Weakness of WPA2 key handshake fixed

En ja mesh is een functie die ik wel eens zou verwachten in de 7581 zo langzamerhand.
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
wil
XS4all heeft de beta software er voor iedereen opgezet die automatisch laat updaten. Ik drukte vandaag zelf op de knop om naar nieuwe software te zoeken en die was er dus. Mijn repeater heeft versie 6.93
 
loekf

Quote

wil schreef:

XS4all heeft de beta software er voor iedereen opgezet die automatisch laat updaten. Ik drukte vandaag zelf op de knop om naar nieuwe software te zoeken en die was er dus. Mijn repeater heeft versie 6.93


Niet bij mij hoor. Denk dat je in een beta groep zit en/of vrijwillig aangewezen bent.
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
wil
Dan is iedere gebruiker aangewezen. Waarschijnlijk staat je fritzbox niet op automatisch updaten.
Maar het werkt weer na de repeater terugzetten na fabrieksinstellingen en opnieuw via wps aanmelden werkt de 5 Ghz wifi weer. Bij de repeater wordt nu ook het mesh icoontje getoond.
Op de 7581 werkt nu mesh.

Op de mesh pagina van de fritzbox staat nu melding updaten repeater. De nieuwe software op de repeater 1750E is nu 06.98-58663 BETA
Gewijzigd door wil op 24 augustus 2018, 09:47
 
guido66
Hier ook geen update hoor, automatische updates staan aan.
Mijn Fritzboxgeschiedenis: 7170-2x7340-7360-7369-2x7581
Huidig: 7583+7590+2x1750E in mesh
 
wil
Wat vreemd. Ik heb mij nooit aangemeld als beta tester. De eerste beta kwam bij mij autonatisch. Dat was volgens mij omdat xs4all het dect probleem wilde oplossen. De beta met de mesh kwam omdat ik gisteren handmatig naar update liet zoeken.
 
Bas de Bakker
Dit draadje heeft wat meer informatie:
https://groups.google.com/forum/#!top...HoACTnJ124
 
kblokland
Blijkbaar toch niet. Ik heb gisteravond (23/8) mijn FB gecontroleerd en hij staat nog steeds op de "oude" beta en update op automatisch. Voor de zekerheid heb ik ook nog eens handmatig laten zoeken naar een update en ook zo werd er geen nieuwe versie gevonden.
Maar er veranderen wel meer dingen zonder dat je geïnformeerd wordt. Bij de laatste tariefverhoging heb ik mijn abonnement naar beneden (naar 40/4) laten aanpassen. In juli zouden de abonnementen toch worden aangepast en dan zou het weer 50/5 worden, maar wel tegen een lager tarief. En meer dan 50 Mb down was toch niet haalbaar bij mijn aansluiting. Wie schetst mijn verbazing dat mijn FB nu onder dsl meldt dat de snelheid ruim 190 Mb down en 47 Mb uo is. Speedtest maakt er weer wat anders van: 50/40 en als ik op een wat ongunstig tijdstip de test draai heb ik zelfs waarden van 30/40 gezien, dus up sneller dan down. Nu hebben we met twee internet gebruikers, telefonie en een tv blijkbaar voldoende aan 50 Mb download snelheid (we hebben zelden meer storingen, ook niet met DECT), maar ik had een meer pusherige reactie van XS verwacht.
 
Roger

Quote

wil schreef:
Er was een update van beta software vandaag. (06.98-60543)
Ik kreeg deze vanuit de vorige bèta (6.98-59907) niet geïnstalleerd (en blijkens een post op het IP Phone Forum ben ik niet de enige). Dus een recovery gedaan met 6.85 en daarna 6.98-60543 opnieuw geprobeerd. Dat werkte wel. Ik ga eens wat zaken testen. Het is tenslotte een bèta Wink
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
wil
Op de berichten van de google groep begrepen dat avm de beta software heeft terug getrokken. Begrijpelijk want ik merk dat deze beta versie niet stabiel is. De wifi verbinding valt bij mij steeds weg en moet ik de repeater herstarten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie