obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
7340 Instellingen van buitenaf gewijzigd?
pieter53
Ik constateerde enige tijd geleden dat wie mij belde alleen nog maar 'in gesprek' kreeg (en dat met twee lijnen!)
In de Fritz!Box 7340 bleek onder Telephony -> Call Handling -> Call Diversion' alle inkomende gesprekken door geschakeld te worden naar het zelfde telefoonnummer.
Het gaat dus niet om het doorschakelen in het Voip Selfcare gedeelte, maar echt om een wijziging in de Fritz!Box zelf!

Ook bleken alle 'blocked calls' opgeheven te zijn.

Volgens de XS4ALL helpdesk kunnen deze instellingen niet van buiten af (dus buiten de mijn PC om) gewijzigd worden! Niet door mij via de telefoon en niet door XS4ALL.
Ik neem aan dat ik niet slaapwandel en het apparaat niet uit zich zelf actie inderneemt, dus moet er toch iets van buiten af gekomen zijn.
Van een ervaren programmeur kreeg ik de suggestie dat een update van buitenaf wel eens problemen kan geven met bepaalde confugiraties.

Zou dat de oorzaak geweest kunnen zijn?
 
richard01
Ik heb hier nog nooit van gehoord en het klinkt onwaarschijnlijk. Heeft niet iemand ongevraagd en onbedoeld lollig proberen te zijn (...) die op bezoek was en ingelogd heeft op de FB zonder dat jij het weet?
Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.21) / FB 7583-VDSL (7.50) telefoon FON1 + FRITZ!Repeater 2400 (7.50 in LAN Bridge).
Ohne MESH.
Tevreden gemigreerd.
 
pieter53
Ik krijg weinig bezoek, die dat soort streken uithaalt.

Intussen heb ik via andere weg wel vernomen dat het bij updates voorkomt dat instellingen gereset worden. Persoonlijk vind ik echter dat je in dit geval nauwelijks van een reset kan spreken.
 
mc_alistair
Klopt, ik heb na een update wel eens gehad dat m'n "area code" (kengetal) opeens leeg was.
Daar kom je ook niet snel achter... dus het is zeker waar dat een update dit soort fratsen kan veroorzaken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '7340 Instellingen van buitenaf gewijzigd?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Hulp bij instellingen XS4ALL met eigen modem/router : 8 05 mei 2020
Fritzbox 7340 update Fritzbox : 11 22 nov 2019
Omruilen 7340 voor 7490 Fritzbox : 7 05 aug 2019
FB 7340 voor DECT gebruiken icm FB 7581 Fritzbox : 2 19 jan 2018
Fritzbox 7340 met KlikAanKlikUit ICS-2000 Fritzbox : 2 25 jan 2017
Advertentie