obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie van de Fritz!Box en de SpeedTouch 780.
 Onderwerp afdrukken
port forwarding fritz 7581 werkt na een maand niet meer
bertB
Zag van Tubejack:
Bij forwardings die ik zelf maak gebruik ik altijd de device naam i.p.v. een ip-adres.
Daarmee is waarschijnlijk verklaard waarom het hier wel werkt.

Heb dat gisteravond maar eens geprobeerd...
Inderdaad. Nu werkt het!
Deze jongen is blij blij blij...
 
PeterBremer

Quote

bertB schreef:

Zag van Tubejack:
Bij forwardings die ik zelf maak gebruik ik altijd de device naam i.p.v. een ip-adres.
Daarmee is waarschijnlijk verklaard waarom het hier wel werkt.

Heb dat gisteravond maar eens geprobeerd...
Inderdaad. Nu werkt het!
Deze jongen is blij blij blij...


Ik deed al niet anders dan de namen gebruiken. Het lijkt te werken, maar na een paar uur werkt het helaas in het geheel niet meer. En voor mij nog erger, de verbinding met de 7960 gaat verloren.

Kan je je ergens aanmelden voor een melding als er een nieuwe firmware update voor de 7581 uitkomt? Dan ga ik het weer proberen.
 
PeterBremer
OPGELOST:

I.v.m. een hele andere storing bij KPN contact gehad met de XS4ALL helpdesk. Na de vraag of ze nog ergens anders mee konden helpen het verhaal van de 7581 (fw 6.85) uitgebreid uit de doeken gedaan: Na een paar uur gaat portforwarding en veel erger de verbinding met de 7360 verloren.

Inderdaad weer bevestigt gekeren dat voor DECT met de FRITZ!FON en de FRITZ!200 schakelbare stopcontacten de 7360 gebruikt moet worden en niet de 7581.
Maar dat prortfowarding en de verbinding met de 7360 na enige tijd wegviel vond de medewerker wel heel vreemd. Hij kent veel klanten waarbij de combinatie 7581/7360 goed werkt. De conlusie was dat het mogelijk aan het modem zou liggen. Ik zou dus een nieuwe toegestuurd krijgen.

Dat bleek een wat nieuwere te zijn, want fw 6.85 stond er al op in plaats van 6.83, ook trainde hij veel sneller in op de lijn.

En wat blijkt na 48 uur: de 7360 blijft gewoon aangesloten en ook IPv4 portforwarding blijft prima werken.
Echter portforwardng voor IPv6 bleef niet lang actief. Na contact met de helpdesk is dat nu ook opgelost: Bij 'Home Network Overview', 'Network Settings', 'IPv6 Addresses' instellen op: "Always assign unique local addresses (ULA)" en "Assign DNS server, prefix (IA_PD) and IPv6 address (IA_NA)" in plaats van de defaults. Sindsdien is ook IPv6 portforwarding stabiel.

Ik ben heel blij, door pairbonding nu de dubbele snelheid (112/18 Mbps op modem, via speedtest 80/17 Mbps). Zeker de upsnelheid is interessant i.v.m. VPN gebruik.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'port forwarding fritz 7581 werkt na een maand niet meer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Advertentie