obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over XS4ALL? Post hier je XS4ALL klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
FritzBox 7581 en DECT Telefonie
hschrama
Al eerder gemeld door menigeen, maar ik heb nog geen oplossing gezien.
Ook al eerder contact gehad met XS4All, met het verzoek te wachten op een frimware update.
Nu heb ik sinds begin september de update (naar 6.85) maar het gekraak tijdens een telefoongesprek is er nog steeds.

Gaat er nog wat aan gebeuren?
Heeft XS4All al contact gehad met de leverancier?

Met groet!

Herman Schrama
 
Robdea
Na instellen VDSL nog steeds hetzelfde probleem.De ontvanger verstaat mij niet.Hopeloze zaak!!!!!!!
 
Marcel
Sorry hoor maar hier wordt heel wat schreven zonder zich eerst in te lezen. Door veel leden is enorm veel werk verzet en helaas erg veel postings ingebracht.

Er wordt door Xs4all gesproken met AVM ook namens klanten va Xs4all. Het is een leerproces en helaas is AVM niet één en al oor en gaat het implementeren van verbetering niet altijd goed.

Er is nu een Beta die ook de naam beta waardig is en dat was een gevecht van bijna een jaar voordat het zover was.
In de tijd daarvoor waren de bezitters van de 7581 Alfa testers wat ronduit onbeschoft is van AVM en Xs4all om klanten hiervoor te gebruiken.

Er zijn leden die er meer tijd hebben gestoken dan ik, zelfs ik heb onder dit alles geleden zonder dat ik zelf een 7581 gebruik maar ik had een ouder echtpaar Xs4all aanbevolen als beste provider zonder te weten wat van ramp box de standaard box van Xs4all op dat moment was.

Ik kan nog veel langer doorgaan maar dat is in dit forum eerder genoemd en zoek het maar op.

De volgende update is begin volgend jaar volgens AVM Nederland en tot dan gebruik de beta.

Ik ben ieder geval blij met de beta en de box is nu eindelijk inzetbaar zonder dat er een tweede Friz!box zijn handeje moet vasthouden. Thumbs Up
 
tubejack
Misschien is dat ook wel het probleem Marcel. Niemand gaat de berg berichten doorwerken.

Tijd voor een samenvatting.
Beta firmwares worden niet automatisch geladen.
De op dit moment laatst bekende versie 6.85 PLUS staat hier. https://service.avm.de/downloads/beta...1/english/
Download die op je PC en pak het zip bestand uit.
Je krijgt nu een map fritzbox-beta-7581-06.85-46834
Daarin staat o.a. het image bestand FRITZ.Box_7581_BETA.en-de-es-it-fr-pl.152.06.85-46834.image wat nodig is.
Ga nu in je 7581 naar System ==> Update ==> FRITZ!OS File
Maak eerst een back-up van je huidige configuratie. Hoe, staat goed aangegeven.
Hierna kun je het het gedownloade image installeren. Volg de instructies op het scherm.
Na het installeren gaat de 7581 rebooten.
Zet nu je telefoons op HD disabled of meldt ze aan voorzover je dat nog niet gedaan hebt.
Telephony ==> Telephony Devices ==> (potlood symbool aanklikken) ==> Telephony Device Features.
Onder HD Telephony selecteer HD disabled en druk op OK
Doet dat met alle toestellen en reboot je 7581. System ==> Back-up ==> Restart.
Controleer eventueel of de instellingen er na het rebooten nog op HD disabled staan.

Vanaf dit moment heb je op je 7581 de laatste Beta firmware met de mij laatst bekende instellingen.
Succes. Smile
 
hschrama
Ondanks het wat kribbige antwoord van Marcel, heeft het wel tot resultaat geleid. Dankzij de toelichting van tubejack.
firmware geïnstalleerd en het gekraak is weg.
Vriendelijke dank!
 
Marcel

Quote

hschrama schreef:

Ondanks het wat kribbige antwoord van Marcel, heeft het wel tot resultaat geleid. Dankzij de toelichting van tubejack.
firmware geïnstalleerd en het gekraak is weg.
Vriendelijke dank!


Ik heb rechts op de pagina een shout gemaakt en de link is misschien niet meer actueel want ik krijg hem er niet meer voor.

Whistl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FritzBox 7581 en DECT Telefonie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritzbox 7583 Fritzbox : 558 12 aug 2022
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Fritzbox Algemeen : 4 16 okt 2021
Advertentie