obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Einde XS4ALL?
wil
Freedom geeft aan dat het als ik geen pair bonding wil, het een nieuwe verbinding gaat worden, ook omdat ik pas in augustus over zou kunnen.
Als de overstap naar Freedom te ingewikkled wordt, dan blijf ik bij xs4all/kpn. Ik heb geen zin in gezeur en straks zonder internet.
 
Roger
Ik blijf lekker zitten totdat ik een goede reden zie om te vertrekken. Het niet meer kunnen draaien van een eigen mail server zou zelfs een dwingende reden zijn (ik heb begrepen dat KPN rechtstreekse toegang tot poort 25 inkomend blokkeert). Intussen kijk ik hoe de zaken zich ontwikkelen bij FI en andere providers. De afbraak van XS4ALL gaat echt wel een tijdje duren.

Het belangrijkste obstakel bij een overstap is je xs4all.nl e-mailadres. Ik ben blij dat ik al jaren een eigen domein gebruik dat ik zelfs mee kan nemen naar het buitenland. Als het moet, ben ik in no time weg.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
t541hoo

wil schreef:

...Als de overstap naar Freedom te ingewikkled wordt, dan blijf ik bij xs4all/kpn. ...
Ik denk dat zowel KPN als Freedom hier blij mee zullen zijnPfft
 
wil

t541hoo schreef:

wil post=11096

...Als de overstap naar Freedom te ingewikkled wordt, dan blijf ik bij xs4all/kpn. ...
Ik denk dat zowel KPN als Freedom hier blij mee zullen zijnPfft

En waarom zou freedom daar blij mee zijn? Ik ben een te lastige toekomstige klant?
 
arix

wil schreef:

t541hoo post=11098

wil schreef:

...Als de overstap naar Freedom te ingewikkled wordt, dan blijf ik bij xs4all/kpn. ...
Ik denk dat zowel KPN als Freedom hier blij mee zullen zijnPfft

En waarom zou freedom daar blij mee zijn? Ik ben een te lastige toekomstige klant?

Ik ben in de eerste plaats lid van Freedom Internet geworden uit principiële overwegingen. Dat betekent dat ik de benodigde diensten ga afnemen zodra deze beschikbaar komen in de wetenschap dat de prijs "fair" zal zijn en niet persé de scherpste. Ik wil daar van mijn kant als particulier echt wel moeite voor doen. Ik verwacht niet dat Freedom "lastige klanten" zal kennen, hooguit leden die meer aandacht vragen dan de ander Smile Wèl verwacht ik dat Freedom Internet technisch vooruitstrevend zal willen zijn en een koppositie in zal nemen als het gaat om veiligheid, privacy en kwaliteit. Citaat van hun website: "Concreet: geen meekijkers, geen winstmaximalisatie en geen afhankelijkheid".
Ik wacht niet af, ik ga over zodra het kan!
 
wil
Volgens gegevens KPN:
Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL 200 Mbit/s
Bonded Koper/DSL 200 Mbit/s

Als ik 1 aansliuiting los haal, gaat de snelheid toch met de helft omlaag. Ik begrijp het niet meer.
 
bart125
je hebt bondig en supervectoring
dat zijn verschillende technieken

Er schijnt ook bonding met supervectoring te komen op termijn dan kan jij naar 400

je snelheid gaat inderdaad grofweg door de midden als je 1 lijn los maakt.
en ze veranderen verders niets voor je aan de instellingen in de centrale
 
Roger

wil schreef:

Volgens gegevens KPN:
Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL 200 Mbit/s
Bonded Koper/DSL 200 Mbit/s

Als ik 1 aansliuiting los haal, gaat de snelheid toch met de helft omlaag. Ik begrijp het niet meer.

Uiteraard, zou ik zeggen. Je mist immers de extra snelheid die de 2e lijn brengt.

Mijn vermoeden:
  • Koper/DSL 200 Mbit/s: geen bonding, profiel 35b (VPlus)
  • Bonded Koper/DSL 200 Mbit/s: bonding, profiel 17a

Op het moment dat ze bonding gaan leveren met profiel 35b zal voor bonded koper de snelheid naar 400 Mb/s gaan.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
wil

Roger schreef:

wil post=11101

Volgens gegevens KPN:
Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL 200 Mbit/s
Bonded Koper/DSL 200 Mbit/s

Als ik 1 aansliuiting los haal, gaat de snelheid toch met de helft omlaag. Ik begrijp het niet meer.

Uiteraard, zou ik zeggen. Je mist immers de extra snelheid die de 2e lijn brengt.

Mijn vermoeden:
  • Koper/DSL 200 Mbit/s: geen bonding, profiel 35b (VPlus)
  • Bonded Koper/DSL 200 Mbit/s: bonding, profiel 17a

Op het moment dat ze bonding gaan leveren met profiel 35b zal voor bonded koper de snelheid naar 400 Mb/s gaan.

Dat was ook wat xs4all aangaf. In de toekomst 400 MB/s mogelijk, maar ze weten niet wanneer dat gaat gebeuren. Ik heb nu profiel VDSL2 17a G.Vector (ITU G.993.5)
 
Marcel
Bonding heeft vooral vootdelen voor verbindingen die een lage snelheid hebben. Meestal halen die down nog wel maar up haast niets.

Bij bonding wordt die up ook twee keer zo hoog zodat het toch nog wat is.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Einde XS4ALL?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
New service by KPN for XS4ALL VOIP Customers Eigen telefoon netwerk : 3 05 jun 2022
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN Usenet : 12 05 mei 2022
F-SAFE by XS4ALL batterijverbruik Algemeen : 2 30 nov 2021
overstappen naar xs4all grote fout? Algemeen : 10 11 aug 2021
Config for VLAN Tags required? - XS4ALL with Draytek Vigor 167 XS4ALL met eigen modem/router : 5 19 jun 2021
Advertentie