obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Einde XS4ALL?
wil

Roger wrote:

wil wrote:

Volgens gegevens KPN:
Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL 200 Mbit/s
Bonded Koper/DSL 200 Mbit/s

Als ik 1 aansliuiting los haal, gaat de snelheid toch met de helft omlaag. Ik begrijp het niet meer.

Uiteraard, zou ik zeggen. Je mist immers de extra snelheid die de 2e lijn brengt.

Mijn vermoeden:
  • Koper/DSL 200 Mbit/s: geen bonding, profiel 35b (VPlus)
  • Bonded Koper/DSL 200 Mbit/s: bonding, profiel 17a

Op het moment dat ze bonding gaan leveren met profiel 35b zal voor bonded koper de snelheid naar 400 Mb/s gaan.

Dat was ook wat xs4all aangaf. In de toekomst 400 MB/s mogelijk, maar ze weten niet wanneer dat gaat gebeuren. Ik heb nu profiel VDSL2 17a G.Vector (ITU G.993.5)

Marcel
Bonding heeft vooral vootdelen voor verbindingen die een lage snelheid hebben. Meestal halen die down nog wel maar up haast niets.

Bij bonding wordt die up ook twee keer zo hoog zodat het toch nog wat is.

Gieter
Ik verwacht dat Freedom niet direct de ideale provider zal zijn.
Dat kun je niet verwachten, dat moet groeien.
En het duurt zeker nog een jaar totdat xs4all een lege huls is.

arix

bart125 wrote:

je hebt bondig en supervectoring
dat zijn verschillende technieken

Er schijnt ook bonding met supervectoring te komen op termijn dan kan jij naar 400

In de Freedom Nieuwsbrief 02 lees ik o.a. “Daarom zetten we vanaf 30 maart alleen bestaande DSL-verbindingen met bestaande pairbonding over naar Freedom.”
Mijn huidige FB 7581-KPN-straatkast-verbinding: VDSL2 17a G.Vector (ITU G.993.5), afstand ca. 150 meter.
Weet iemand mij te vertellen wat dit nu is? Vectoring, pairbonding, of misschien toch allebei? Op internet kom ik er niet echt uit Clap

Roger

arix wrote:

Mijn huidige FB 7581-KPN-straatkast-verbinding: VDSL2 17a G.Vector (ITU G.993.5), afstand ca. 150 meter.
Weet iemand mij te vertellen wat dit nu is? Vectoring, pairbonding, of misschien toch allebei? Op internet kom ik er niet echt uit Clap

Vectoring zeker (G.Vector!). Bij pair bonding zie je in het plaatje boven de door jou genoemde regel twee groene lijnen tussen FRITZ!Box en DSL Central Exchange.
FB 7590 (7.13) + Repeater 1750E (7.12)

arix
E0rhydC
@Roger Klopt! Één lijn! Dank je wel... hoe simpel kan het zijn Smile
Gewijzigd door arix op 13 februari 2020, 21:32

meppele
Nu eerst maar even terug naar de header van dit draadje :

https://www.trouw.nl/economie/xs4all-...~bc909e9b/

LeoK
Nieuwsbrief Freedom: internet, tv, telefoon komen niet gelijktijdig beschikbaar. Het antwoord op mijn vraag hoe dat dan zal gaan (want ik heb alle drie) vind ik niet bevredigend. De indruk wordt gewekt dat ik eerst met internet kan overstappen en dan later en nog later de andere onderdelen, maar hoe het in de tussentijd dan met tv en telefoon gaat???? Zij weet het ook niet! Ik kan toch niet gedurende een tijd met twee providers te maken hebben, tot alles over is? Of is het de bedoeling dat ik wacht met overstappen tot alles gereed is?

Dutch Viking
Ik ga pas over als de drie componenten alledrie beschikbaar zijn, en de kosten redelijk t.o.v. andere providers. Liefst Freedom, maar als dat te duur wordt, stap ik naar een andere glasvezelprovider. In ieder geval geen KPN!

Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Einde XS4ALL?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Afbouw XS4ALL Algemeen : 2 15 feb 2020
Blog XS4ALL over XS4ALL, KPN en Freedom Internet: alternatieve antwoorden Algemeen : 2 20 nov 2019
Fritz!Box 7590 Nederlands Xs4all Fritzbox : 26 06 nov 2019
Kan xs4all emailhosting doen voor mijn eigen domein Algemeen : 4 23 jun 2019
XS4ALL moet blijven Algemeen : 2 06 jun 2019