Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie van de Fritz!Box en de SpeedTouch 780.
Net een week klant, krijg nu al spijt
|
|
ckong |
Geplaatst op 30 March 2019, 11:39
|
Activiteit » Lochem » Internet,TV & Bellen Berichten: 59 Lid sinds: 28 Mar 2019 |
Nou ja, hoe dan ook, ik zit met de gebakken peren en ik heb er ook nog niet echt vertrouwen in dat het goed komt, want de retentie medewerker die ik gisteren sprak vertelde me ook 'in alle eerlijkheid' dat het helaas voorkomt dat ze een technisch probleem niet kunnen oplossen en dan helaas afscheid moeten nemen van een klant. Afijn, we zullen het volgende week donderdag wel zien, want dan wordt het vervolgd. Iemandzijdank doet Web TV het inmiddels wel weer. |
|
|
ckong |
Geplaatst op 01 April 2019, 11:21
|
Activiteit » Lochem » Internet,TV & Bellen Berichten: 59 Lid sinds: 28 Mar 2019 |
Lachen zeg. Tenminste, als het niet zo triest was. Ik heb zojuist nog eens de KPN Experiabox via koper aangesloten op de 'XS4ALL' TV ontvanger. En net als bij een eerdere poging werd de software over koper netjes gedownload en geïnstalleerd. Er loopt dus nog steed een TV signaal over koper, terwijl ik al een week geen klant meer ben bij de KPN. En dankzij een 'hint' die ik zojuist van XS4ALL chat-medewerker Wendel kreeg (bellen doe ik niet meer, veel te duur) heb ik geprobeerd in te loggen met het XS4ALL abonneenummer en pincode. En ja hoor, IK HEB BEELD!! Weliswaar niet perfect, iedere 10 minuten of zo bevriest het beeld voor een minuut om daarna weer verder te gaan, maar ik heb TV ontvangst, soort van. Dat is toch idioot. KPN, waar ik geen klant meer ben, levert me nog steeds TV over koper terwijl XS4ALL hetzelfde niet kan leveren over glasvezel!!! Wendel begrijpt er ook niets van, maar dat had ik gezien mijn ervaring met XS4ALL medewerkers ook niet verwacht. Nou ja, benieuwd wat de DHZ monteur van Guidion hier komende donderdag van bakt. Ik heb er weinig vertrouwen in, de afkorting DHZ helpt daar ook niet bij. En ja, ik weet dat het 1 april is, maar deze post is geen grap. Edit, korte aanvulling. Zojuist het 'TV-UTP' kabeltje uit de Experiabox getrokken en in de Fritzbox gedouwd en vervolgens TV en ontvanger aangezet. Helaas, ijdele hoop. De ontvanger begint weliswaar niet meteen met een software download actie, en ik zie bij zenderwisselingen aan de grote blauwe balk dat de TV-gids wel actief is (de blauwe balk verraadt immers welk programma op de betreffende zender getoond zou moeten worden), maar het beeld blijft verder zwart en er staat de melding dat de zender niet beschikbaar is, of zo iets. Gewijzigd door ckong op 01 April 2019, 11:28 |
|
|
Marcel |
Geplaatst op 01 April 2019, 11:44
|
Activiteit Berichten: 274 Lid sinds: 23 Mar 2017 |
Als je ook bellen van Xs4all hebt dan is het bellen naar helpdesk kosteloos. https://www.xs4all.nl/contact/ Wel lastig als de box opnieuw moet starten want dan valt de lijn weg. Gewijzigd door Marcel op 01 April 2019, 17:33 |
|
|
ckong |
Geplaatst op 01 April 2019, 12:55
|
Activiteit » Lochem » Internet,TV & Bellen Berichten: 59 Lid sinds: 28 Mar 2019 |
Ah, dat wist ik niet. bedankt. |
|
|
Gondelier |
Geplaatst op 03 April 2019, 22:52
|
Activiteit » Internet & TV » Eigen AVM Fritz! » Eigen AVM Fritz! producten !! Berichten: 357 Lid sinds: 23 Dec 2013 |
[quote]ckong schreef: Nou ja, benieuwd wat de DHZ monteur van Guidion hier komende donderdag van bakt. Ik heb er weinig vertrouwen in, de afkorting DHZ helpt daar ook niet bij. ****************************************** Heb je deze dingen al in huis 1*een doos me gebak en/of 2*een knuppel Ik ben benieuwd wat nou de oorzaak is ?? ***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860. |
|
|
ckong |
Geplaatst op 04 April 2019, 18:52
|
Activiteit » Lochem » Internet,TV & Bellen Berichten: 59 Lid sinds: 28 Mar 2019 |
Quote LOL. Nou, inmiddels is die tweede monteur geweest en geloof me, ik zou willen dat ik het je kan vertellen. Maar ook dit bezoek heeft geen soelaas gebracht, zoals ik al had verwacht. De 2e monteur heeft ongeveer hetzelfde gedaan als de eerste, maar deze keer ook een andere Fritzbox uit zijn bestelbusje getoverd. Helaas pindakaas, nog steeds zonder succes en ik zit dus nog steeds zonder TV ontvangst. Blijkbaar moet er nu weer een andere deskundige opgetrommeld worden die het net gaat doormeten. De monteur had het er overr dat er wellicht ergens letterlijk een kink in de kabel zit! Dat kan ik niet rijmen met het feit dat ik wel gewoon internet en telefoon heb. Maar goed, inmiddels heeft XS4ALL zich niet aan zijn belofte gehouden om me vandaag nog terug te bellen. dit wordt echt een gebed zonder end. Gelukkig komt er snel een einde aan het bestaan van deze toko. Wordt dus helaas vervolgd. Gewijzigd door ckong op 05 April 2019, 10:43 |
|
|
Marcel |
Geplaatst op 04 April 2019, 22:34
|
Activiteit Berichten: 274 Lid sinds: 23 Mar 2017 |
Helaas komt er inderdaad een einde aan die toko. Xs4all is hier inderdaad aan het knoeien met iets wat ze niet zelf ontwikkeld hebben. Glasvezel werkt of werkt niet. Ik weet niet hoe ze TV erin zetten en eas ik weet dat het op vlan 4 zit en internet/telefonie op vlan 6. |
|
|
ckong |
Geplaatst op 05 April 2019, 20:51
|
Activiteit » Lochem » Internet,TV & Bellen Berichten: 59 Lid sinds: 28 Mar 2019 |
Het is nu een WBA ticket geworden, wat dat dan ook mag zijn. In ieder geval wordt de netwerkbeheerder KPN er bij gehaald. En vandaag moest ik weer een test uitvoeren die ik de afgelopen twee weken al tig keer heb gedaan: tv ontvanger aanzetten, fritzbox even uit en aan zetten en dan foutcode van TV ontvanger doorgeven. Foutcode is 563, bij mij al lang bekend en bij XS4ALL ook. Maar deze keer zou de test op verzoek van KPN gedaan zijn. Blijkbaar hebben ze intern geen overleg bij 'overdracht' van tickets. |
|
|
ckong |
Geplaatst op 08 April 2019, 11:49
|
Activiteit » Lochem » Internet,TV & Bellen Berichten: 59 Lid sinds: 28 Mar 2019 |
En de ellende duurt voort. Vandaag weer een terugkoppeling gehad en volgens de netwerkbeheerder (KPN) zou het moeten werken, alle protocollen in het netwerk werken naar behoren. Toch zit ik nog steeds tegen foutcode 301 aan te kijken. XS4ALL gaat weer een ticket aanmaken, nummer 3 inmiddels. En dat ticket gaat naar de 'Televisie desk'. Blijkbaar weer een andere groep heikneuters daar.
Gewijzigd door ckong op 08 April 2019, 11:57 |
|
|
Marcel |
Geplaatst op 08 April 2019, 13:54
|
Activiteit Berichten: 274 Lid sinds: 23 Mar 2017 |
WBA is de KPN zelf en alles gaat via de WBA naar Xs4all. Klant Xs4all <--> WBA KPN <--> Xs4all zelf. https://www.kpn-wholesale.com/product...nd/wba.htm De TV helpdesk is waarschijnlijk ook KPN want daar koopt Xs4all het in. Kijk eens bij de KPN want het een product van de KPN: https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/foutcode-563.htm Ik heb er geen verstand van dus hier van de zijlijn. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Net een week klant, krijg nu al spijt', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Internet valt uit (nieuwe klant) | Algemeen | : 11 | 07 Oct 2020 |
Krijg openDNS niet werkend | Algemeen | : 3 | 19 Oct 2019 |
Bijna een week geen internet en telefoon Ticket 105437 | Klacht over XS4ALL | : 3 | 06 Nov 2013 |
Nieuwe klant XS4ALL Den Haag | Algemeen | : 11 | 04 Jun 2012 |
Advertentie