obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Internet valt uit (nieuwe klant)
Envo99
Hallo,
Ik heb sinds vandaag een abbo bij xs4all. Modem is een FB 7583 Alles is vanmiddag door de monteur geïnstalleerd en werkte, helaas alleen enkele uren. Daarna werd de verbinding instabiel en begon uit te vallen.
Als ik de verbinding in de FB bekijk dan zie ik dat de DSL verbinding stabiel blijft rond de 188 down en 55 up, maar dat de IP adressen vervallen.
In de log zie ik dan allemaal PPPoE timeouts. Ook zie ik dat de IPv6 als eerste uitvalt (no longer valid) en een paar minuten later ook IPv4.
Als ik handmatig via de FB probeer de verbinding opnieuw te maken dan zie ik de melding dat de server niet reageert op de DHCP discover.
Na een tijd (tussen de 10 minuten en een uur) is de verbinding weer terug om na weer een tijd, met dezelfde fouten weer weg te vallen.

Zowel de bekabeling, als het modem en ook de aansluiting in de muur is nieuw.
Is dit iets wat zelf op te lossen is of moet ik hiervoor toch bellen met xs4all?

Alvast bedankt voor het meedenken
 
Marcel
Niet zelf dokteren maar de helpdesk van Xs4all bellen.
 
MH
Heb je toevallig ook nog een andere Fritzbox in je netwerk hangen? Dat kan grappige effecten geven, vooral als beide hetzelfde ip-adres hebben en/of als DHCP-server gaan spelen.
 
Envo99
Nee er hangt verder niets in. Alles is zo nieuw uit de doos aangesloten. Vandaag paar keer gebeld met de helpdesk en er komt maandag een monteur om te meten. Factory reset geeft wel weer verbinding maar hoogstens voor een uur of 2 dan ligt alles er weer uit, behalve de DSL zelf. Die blijft stabiel. Lijkt mij dus ergens in het IP gedeelte te zitten want zowel IPv4 als IPv6 vliegen eruit en kunnen niet meer vernieuwd worden.
 
bart125
heb je pair-bondig?

zo ja lees dan het draadje van de 7583 veel mensen hebben dit
 
Envo99
Waar kan ik dat draadje vinden?
 
bart125
https://xs4all.gebruikers.eu/forum/vi...ad_id=1083
 
Envo99
Ik heb het draadje even doorgespit maar het grootste deel van de problemen betreft de DSL lijn. En die is hier juist perfect en heel stabiel. Geen sync problemen en niet constant trainen, maar gewoon constant 220+ down en 64+ up.

Het is echt het IP adres wat eruit vliegt. Maar ik vraag me nu wel af of dat iets voor xs is of een AVM issue, dus ik hoop dat de monteur er iets mee kan.
 
Gieter
Het kan ook zijn dat aan aan de andere kant van de koperdraad iets fout zit.
Dat kan alleen een monteur oplossen.
 
Envo99
Helaas zit het niet mee tot nu toe.
Monteur is geweest, heeft binnen gemeten en buiten gekeken. Ook buiten een poortswap uitgevoerd zodat we op een nieuwe poort zitten.
Alles werkend achtergelaten, maar helaas slechts voor 20 minuten. Toen klapte alles er weer uit en zo zitten we al 7 dagen met het probleem van geen internet/tv/telefonie. Weer gebeld en er werd een ticket aan gemaakt om de dataverbinding te monitoren. die is de afgelopen 24 uur zo'n elke 10-20 minuten up en down gegaan en men kon niet echt zien waar dat door kwam.

Vandaag weer een tijd met de helpdesk aan de lijn gehangen en gebrainstormd. de dataverbinding valt op compleet willekeurige tijden weg, soms al binnen 2 minuten nadat deze is opgezet.

Mogelijk is er inderdaad een probleem met de 7583 icm vectoring/bonding. We krijgen morgen als het goed is een ander model modem opgestuurd en hopelijk lost dat het probleem op.
Anders is de enige optie om pair bonding uit te laten zetten, maar dan blijft er gewoon te weinig snelheid over en zullen we noodgedwongen terug moeten naar Ziggo.

Ik hoop dus dat het andere modem de problemen op kan lossen. Ik laat het in ieder geval hier weten hoe het afloopt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet valt uit (nieuwe klant)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met Internet TV TV Problemen : 3 19 dec 2021
xs4all geeft toe: geen stabiel internet Klacht over XS4ALL : 2 05 mei 2021
Wel verbonden, geen internet (wel via gastennetwerk) WiFi : 4 29 nov 2020
(Arris 2952) Telkens weer nieuwe software Algemeen : 21 22 nov 2020
Actie XS4ALL: Eerste 4 maanden 50% korting op Internet, TV en Bellen. Algemeen : 1 27 aug 2020
Advertentie