Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie van de Fritz!Box en de SpeedTouch 780.
 Onderwerp afdrukken
Net een week klant, krijg nu al spijt
Wim1064
Ik gebruik de Netgear GS105E en zelfs als alle 4 de ontvangers tegelijk aan staan is er geen enkele hapering.
Speedtouch 510 - Linksys AG241v2 - Fritz!BOX 7390 - Fritz!BOX 7490 - Fritz!BOX 7581 [bonding] - Fritz!WLAN Repeater 1750E (4x) - Fritz!FON C4 (6x)
 
ckong
LOL, ik heb 4 goedkope verschillende switches en 1 router in mijn netwerk en ik ben vanmiddag bezig geweest om de 'boosdoener(s)' van de TV-freeze te vinden omdat ik geen zin heb om zo maar 5 nieuwe switches te kopen. En na wat trial and error is er één overgebleven die reproduceerbaar het freeze probleem veroorzaakt. Het is de TP- Link TL-WR841N Router, die ik momenteel puur als switch gebruik. Dus ik hoef gelukkig alleen maar deze te vervangen. Smile
 
Marcel
Routers als switches gebruiken is vragen om moeilijkheden omdat routers graag snoept en verkeer wat niet voor hem bestemt is met rust laat.

Het testen daarvoor was zonder de router ertussen neem ik aan. ;-)
 
ckong

Marcel schreef:

.....
Het testen daarvoor was zonder de router ertussen neem ik aan. ;-)


Jazeker. Smile
 
Hippe lip
Oh, en zou het nu kunnen dat die ene switch (eigenlijk router) vanaf het begin alle moeilijkheden heeft veroorzaakt?

Dit niet om de zwarte piet uit te delen, maar omdat ik altijd graag -gewoon neutraal, dus zonder vingerwijzing- achteraf analyseer hoe het zat en waar de boel de mist in is gegaan. Als servicetechnicus weet ik maar al te goed dat een fout vrijwel steeds iets kleins is, maar dat het soms verdomde lastig is om 'm te vinden.

Je kunt maar beter van fouten leren...
= = = = =
Taal is makkelijker als je denkt...
 
ckong

Hippe lip schreef:

Oh, en zou het nu kunnen dat die ene switch (eigenlijk router) vanaf het begin alle moeilijkheden heeft veroorzaakt? .....


Nee, gelukkig niet. Wink Zowel de eerste twee Guidion monteurs als ik hebben talloze testen gedaan waarbij geen enkele switch aangesloten was, dus enkel een direct UTP draadje direct naar de TV ontvanger. Daarnaast vertelde de derde Guidion monteur me dat er meer mensen met dezelfde problemen waren omdat de POP een storing had.

Ik heb helaas geen definitief uitsluitsel meer gekregen over de afloop van het ticket, behalve een SMS'je dat het signaal weer hersteld is en dat ik maar contact moet opnemen als dat niet zo is.

Vanmiddag heb ik een TP-link TL-SG108 switch gekocht die IGMP snooping ondersteunt. Deze heeft de plaats ingenomen van de verdachte router/switch en nu is het freezeprobleem compleet verholpen.

Ik krijg het gevoel dat er nu een happy end dreigt. Smile Er lopen nu alleen nog 2 beheertickets om het XS4ALL compleet probleem op te lossen. Maar daarvoor is KPN aan zet, dus fingers crossed.
 
Hippe lip
Dan nog wel een algemeen vraagje: wat is de kwaliteit van TP-link? Ergens heb ik een onbestemd gevoel dat dit leuk hobbyspul is van niet bijzondere kwaliteit. Dat kan ik natuurlijk volkomen mis hebben, maar dat is voor mij reden tot nu toe om het links te laten liggen. Of vergis ik me met een ander merk?

Tot nu toe gebruik ik meestal spul van Netgear, zoals de GS108T en PE. Daarvan weet ik dat het spul is waar ik van op aan kan.
= = = = =
Taal is makkelijker als je denkt...
 
ckong
Ach, het dingetje is al een paar jaar op de markt en krijgt op Tweakers behoorlijke gebruikers reviews.
 
GladiusMaximus
Ik gebruik al jaren managed switches van TP-Link zonder problemen.
Ach, ik heb ook maar 45 jaar ICT ervaring.
Om nu "spul" wat je niet kent, omdat je een ander soort "spul" gebruikt, hobbyspul te noemen en de kwaliteit in twijfel te trekken, vind ik geen recht doen aan de eerlijke manier waarop we hier kennis delen en elkaar proberen te helpen.
 
Hippe lip

GladiusMaximus schreef:

Ik gebruik al jaren managed switches van TP-Link zonder problemen.
Ach, ik heb ook maar 45 jaar ICT ervaring.
Om nu "spul" wat je niet kent, omdat je een ander soort "spul" gebruikt, hobbyspul te noemen en de kwaliteit in twijfel te trekken, vind ik geen recht doen aan de eerlijke manier waarop we hier kennis delen en elkaar proberen te helpen.


Nee hoor, zo heb ik het dan ook niet genoemd. Ik zei dat ik een onbestemd gevoel had (zonder te noemen waar dat vandaan komt) en zei er expliciet bij dat ik het ook volkomen mis kan hebben. Dat, omdat ik het merk niet ken uit eigen ervaring (alleen dat laatste zei ik er niet bij).

Dus liever niet iemand framen voor wat-ie niet gezegd heeft.
= = = = =
Taal is makkelijker als je denkt...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Net een week klant, krijg nu al spijt', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Internet valt uit (nieuwe klant) Algemeen : 11 07 Oct 2020
Krijg openDNS niet werkend Algemeen : 3 19 Oct 2019
Bijna een week geen internet en telefoon Ticket 105437 Klacht over XS4ALL : 3 06 Nov 2013
Nieuwe klant XS4ALL Den Haag Algemeen : 11 04 Jun 2012
Advertentie