Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
opnames
|
|
houtingd |
Geplaatst op 08 December 2021, 16:10
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 08 Dec 2021 |
Binnenkort ga ik naar het buitenland en dat betekent dat ik helaas mijn xs4all contract moet beeindigen. Ik heb echter nog al wat opnames staan. Ben ik die allemaal kwijt zodra ik opzeg of kan ik ze toch gewoon nog bekijken? Is er anders een optie om evt opnames over te zetten naar mijn PC? gr Peter |
|
|
sciurius |
Geplaatst op 09 December 2021, 07:21
|
Activiteit » Internet,TV & Bellen » FRITZ Box Berichten: 221 Lid sinds: 26 Apr 2019 |
Quote Ben ik die allemaal kwijt zodra ik opzeg of kan ik ze toch gewoon nog bekijken? Quote Is er anders een optie om evt opnames over te zetten naar mijn PC? |
|
|
lsluijter |
Geplaatst op 09 December 2021, 09:58
|
Activiteit » 2401KH » Internet,TV & Bellen » 1750E / 7590. Glasvezel Berichten: 114 Lid sinds: 24 Jan 2012 |
........ Is er anders een optie om evt opnames over te zetten naar mijn PC? ..... Een paar mogelijkheden: PC: met een HDMI to USB video capture/game adapter kun je het hdmi signaal van de STB naar je PC sturen. Android 11: heeft ingebouwde screen recorder. Met de XS4ALL Televisie app kun je je opnames afspelen. Loek S
|
|
|
sciurius |
Geplaatst op 09 December 2021, 15:40
|
Activiteit » Internet,TV & Bellen » FRITZ Box Berichten: 221 Lid sinds: 26 Apr 2019 |
Heb je dat geprobeerd? Volgens mij kun je het signaal van de STB niet via HDMI aftappen tenzij die USB interface HDCP ondersteunt - wat als regel niet het geval is (het is niet legaal). De screenrecorder van Android11 neemt keurig alles op... behalve het windowtje waar het tvprogramma in wordt afgespeeld. Wel geluid, maar geen beeld. Bovendien kun je niet alles via de app bekijken (zie een van mijn vorige posts). |
|
|
lsluijter |
Geplaatst op 11 December 2021, 15:51
|
Activiteit » 2401KH » Internet,TV & Bellen » 1750E / 7590. Glasvezel Berichten: 114 Lid sinds: 24 Jan 2012 |
Heb je dat geprobeerd? Volgens mij kun je het signaal van de STB niet via HDMI aftappen tenzij die USB interface HDCP ondersteunt - wat als regel niet het geval is (het is niet legaal). De screenrecorder van Android11 neemt keurig alles op... behalve het windowtje waar het tvprogramma in wordt afgespeeld. Wel geluid, maar geen beeld. Bovendien kun je niet alles via de app bekijken (zie een van mijn vorige posts). De HDMI to USB adapter heb ik van horen zeggen. Toen ik Android 11 pas had heb ik een aantal opnames op die manier naar MP4 kunnen overzetten. Destijds geen problemen gezien. Als ik nu dat weer probeer heb ik wisselend succes. Soms werkt het, soms een zwart scherm. Ik heb nog geen regelmaat hierin gevonden. @houtingd: Dus: proberen maar. Heb je al aan de XS4ALL helpdesk gevraagd of hun misschien nog een methode weten om opnames veilig te stellen? Loek S
|
|
|
houtingd |
Geplaatst op 11 December 2021, 16:03
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 08 Dec 2021 |
Nee, nog niet. Zak ik eens doen. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'opnames', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Opnames niet via tv ontvanger maar wel via App te zien | TV Problemen | : 3 | 01 Sep 2020 |
"orphan" geplande serie opnames | TV Problemen | : 1 | 05 Nov 2018 |
Opnames terugkijken op PC | Klacht over XS4ALL | : 2 | 18 Jun 2018 |
Opnames handmatig inplannen | Basispakket | : 3 | 15 Nov 2016 |
Probleem met opnames tv | TV Problemen | : 1 | 18 Sep 2016 |
Advertentie