obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
opnames
houtingd
Binnenkort ga ik naar het buitenland en dat betekent dat ik helaas mijn xs4all contract moet beeindigen. Ik heb echter nog al wat opnames staan.
Ben ik die allemaal kwijt zodra ik opzeg of kan ik ze toch gewoon nog bekijken?
Is er anders een optie om evt opnames over te zetten naar mijn PC?

gr
Peter
 
sciurius

Quote

Ben ik die allemaal kwijt zodra ik opzeg of kan ik ze toch gewoon nog bekijken?
Ga er maar van uit dat je die allemaal kwijt bent. Je hebt geen STB meer, en geen toegang tot de servers.

Quote

Is er anders een optie om evt opnames over te zetten naar mijn PC?
Tja, dat zou fijn zijn... Maar dat is überhaubt niet mogelijk want dat willen de providers niet toestaan. Is ook een van mijn ergernissen omdat het daarmee niet mogelijk is programma's en opnamen met een aangepaste viewer te bekijken.
 
lsluijter

houtingd schreef:

........
Is er anders een optie om evt opnames over te zetten naar mijn PC? .....

Een paar mogelijkheden:
PC: met een HDMI to USB video capture/game adapter kun je het hdmi signaal van de STB naar je PC sturen.

Android 11: heeft ingebouwde screen recorder. Met de XS4ALL Televisie app kun je je opnames afspelen.
Loek S
 
sciurius
Heb je dat geprobeerd?

Volgens mij kun je het signaal van de STB niet via HDMI aftappen tenzij die USB interface HDCP ondersteunt - wat als regel niet het geval is (het is niet legaal).

De screenrecorder van Android11 neemt keurig alles op... behalve het windowtje waar het tvprogramma in wordt afgespeeld. Wel geluid, maar geen beeld.

Bovendien kun je niet alles via de app bekijken (zie een van mijn vorige posts).
 
lsluijter

sciurius schreef:

Heb je dat geprobeerd?

Volgens mij kun je het signaal van de STB niet via HDMI aftappen tenzij die USB interface HDCP ondersteunt - wat als regel niet het geval is (het is niet legaal).

De screenrecorder van Android11 neemt keurig alles op... behalve het windowtje waar het tvprogramma in wordt afgespeeld. Wel geluid, maar geen beeld.

Bovendien kun je niet alles via de app bekijken (zie een van mijn vorige posts).


De HDMI to USB adapter heb ik van horen zeggen.

Toen ik Android 11 pas had heb ik een aantal opnames op die manier naar MP4 kunnen overzetten.
Destijds geen problemen gezien.
Als ik nu dat weer probeer heb ik wisselend succes. Soms werkt het, soms een zwart scherm. Ik heb nog geen regelmaat hierin gevonden.

@houtingd:
Dus: proberen maar.

Heb je al aan de XS4ALL helpdesk gevraagd of hun misschien nog een methode weten om opnames veilig te stellen?
Loek S
 
houtingd
Nee, nog niet. Zak ik eens doen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'opnames', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Opnames niet via tv ontvanger maar wel via App te zien TV Problemen : 3 01 sep 2020
"orphan" geplande serie opnames TV Problemen : 1 05 nov 2018
Opnames terugkijken op PC Klacht over XS4ALL : 2 18 jun 2018
Opnames handmatig inplannen Basispakket : 3 15 nov 2016
Probleem met opnames tv TV Problemen : 1 18 sep 2016
Advertentie