Ruim zenderaanbod: 53 TV-zenders, 90 radiokanalen. Videotheek Thuis: Keuze uit ruim 2000 films. Programma Gemist: Nederland 1, 2 en 3, gisteren en vandaag. Live TV Pauzeren: Onderbreken, terugspoelen en weer afspelen.
Het valt me op, dat opnames inplannen via de gids prima verloopt, maar de informatie over de programma's is maar heel beperkt aanwezig.
Als ik vandaag een programma wil inplannen wat komende vrijdag wordt uitgezonden staat er een melding "Geen programma informatie beschikbaar" en kan ik dat niet vanuit de gids inplannen.
Ik heb alle opties en het hele menu doorgespit, maar ik kom nergens de mogelijkheid tegen om een programma handmatig in te plannen.
Dit kan toch niet de bedoeling zijn?
Voor een serie is het nog wel op te lossen, maar als je op vakantie gaat en iets afzonderlijk wil inplannen kan dat dus niet.
Ik heb op dit forum al gezocht en zag in een oude thread iets staan over "inherent aan het systeem" en "2 dagen info tonen kost minder dan een week tonen", maar dat is natuurlijk onacceptabel in deze tijd van automatisering in combinatie met de hogere prijs van het abonnement t.o.v. andere aanbieders.
Inderdaad, wanneer je langere tijd met vakantie gaat, is inplannen van opnames niet mogelijk, hooguit een paar dagen vooruit.
En plannen van opnamen kan uitsluitend via de Tv-gids. Je kan niet handmatig een datum en tijd inprogrammeren. Bijzonder frustrerend. Met mijn papieren gidsen kan ik bijna 14 dagen vooruit kijken maar dus niet plannen bij XS4ALL IPTV (ofwel KPN IPTV, een pot nat).
Ook heb ik soms last dat het hele seizoen of de hele serie niet kan gepland worden, of als het wel kan, dat het toch fout loopt. Big Bang op Veronica is zo'n programma, dat moet ik nu elke dag opnieuw plannen voor opname.
Het menuoverzicht kan beter en duidelijker. Vooral het kleine lettertype is storend. In België heb ik het menu kunnen bekijken van Telenet en dat was een stuk duidelijker op dezelfde schermgrootte. Misschien moet ik eens kijken hoe het bij Ziggo zit.
We zijn inmiddels een half jaar verder en - heb sinds een paar dagen ook tv via Xs4All - loop nu ook tegen dit probleem aan. Heb dit bij de helpdesk aangekaart maar krijg als teleurstellend antwoord dat hier nog steeds niet in wordt voorzien, en dit terwijl "moeder" KPN deze service wel biedt... erg jammer en ook onbegrijpelijk!
Heeft u een AVM 7581 Fritzbox gebruik dan de laatste firmware hiervoor: https://service.av m.de/downloads/bet a/fritzbox_7581/en glish/
Firmware Beta Plus voor al uw 7581 perikelen.